سه شنبه، 21 بهمن 93 - 02:19

 

62bc30990b2d77eab0f5b6b38df34e15_L

دیشب تعدادی عکس به دست ما رسید که حاکی از اعتراض تعدادی از مغازه داران فعال در حوزه فروش گوشی های موبایل سامسونگ بود. از آنجایی که دیر وقت بود و امکان تایید خبر از طریق خود این دوستان معترض مهیا نبود و همچنین اولین نکته در کار خبری تهیه مستندات محکم جهت درج یک خبر است، کمی دندان روی جگر گذاشتیم تا اینکه امروز صبح طی تماسی که با این دوستان داشتیم، در مورد این اعتراض نمادین سئوالاتی پرسیدیم که در نهایت منجر به تایید این اتفاق شد. ظاهرا داستان از این قرار بوده است که طبق روال هر ساله سامسونگ طی نشستی که برای نمایندگان فروش خود در استان ها برگزار می کند، طی قرعه کشی در بین فروشندگان مختلف که بر اساس میزان فروش آنها دسته بندی میشوند، جوایزی اهدا می شود. طی صحبت تلفنی که با یکی از این فروشندگان معترض داشتیم، این دوست عزیز به بد قولی سامسونگ در اجرای این وعده خود معترض بود و علت آن را قرعه کشی در بین تمامی فروشندگان بدون توجه به میزان فروش و سطح بندی آنها می دانست.

ایشان با ذکر این مسئله که سامسونگ در این برنامه بر خلاف وعده ها و اصول کاری و اخلاقی رفتار کرده است و فروشندگان برتر را در کنار فروشندگان معمولی قرار داده است که به قول ایشان منجر شده است که یک مغازه دو متری! برنده جایزه شود. البته این فروشنده عزیز این قضیه را یکی از دلایل این اعتراض بر شمرد و بدقولی های مختلف از جمله عدم پرداخت به موقع سهم فروش IMEI های معتبر را از جمله آنها دانست که در دیگر برندها این سهم فروش بدون بهانه و سر موقع پرداخت می شود. به هر صورت این یک سمت قضیه بود و با پیگیری های سخت افزار از دفتر سامسونگ، این مجموعه بیانیه رسمی زیر را برای ما ارسال نمود تا پاسخگوی سئوالات پیش آمده بر سر این قضیه باشد.

بیانیه رسمی دفتر سامسونگ ایران:

” مراسم اهدای جوایز جشنواره پاییزه موبایل سامسونگ در روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه با حضور تمامی نمایندگان سامسونگ و مقامات رسمی مربوطه شهر اصفهان برگزار گردید. این مراسم کاملا مطابق برنامه ها و تعهدات اعلام شده قبلی انجام پذیرفت.سامسونگ همواره اجرای برنامه های مستمر و عادلانه حمایت از نمایندگان خود را در دستور کار داشته و این روند را ادامه خواهد داد، چراکه احترام به حقوق تمامی ذینفعان و شرکای تجاری از مهم ترین اصول سامسونگ می باشد. “

منبع

logo-samandehi