شنبه، 20 شهریور 95 - 05:19

 

با پایان یافتن مهلت ارائه ی مدارک متقاضیان دریافت پروانه ی اپراتوری مجازی تلفن همراه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موافقتنامه ی اصولی ۲۴ متقاضی را برای دریافت این پروانه صادر کرده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ۲۵ بهمن ماه سال ۹۴ و پس از فراخوان صدور پروانه ی اپراتوری مجازی تلفن همراه، شرایط ۵۱ متقاضی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

با توجه به شروط مصوبه ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و حداقل امتیاز های لازم برای دریافت این موافقتنامه، تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری به این شرکت ها مهلت داده شد مدارک و مستندات مورد نیاز را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تحویل دهند.

هم اکنون با پایان این مهلت، سازمان تنظیم مقررات موافقتنامه ی اصولی ۲۴ شرکت را صادر کرده است. این شرکت ها در قدم بعدی باید با یکی از ۳ اپراتور تلفن همراه کشور قرارداد همکاری ببندند تا در نهایت پروانه ی فعالیتشان صادر شود.

انتظار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این است که تا پایان امسال، تکلیف صدور پروانه های فعالیت اپراتور های مجازی موبایل مشخص شود و آنها بتوانند از ابتدای سال آینده فعالیت خود را آغاز کنند.

برآورد ها حاکی از آن هستند که دارندگان موافقت اصولی پروانه ی MVNO، پس از طی مراحل نهایی صدور پروانه، حداقل ظرف مدت ۳ ماه از دریافت پروانه، قادر خواهند بود سیم کارت خود را به متقاضیان واگذار کنند.

لازم به توضیح است اپراتور های مجازی موبایل، با استفاده از شبکه ی ارتباطی ۳ اپراتور فعلی تلفن همراه کشور می توانند به متقاضیان خود خدمات تلفن همراه بدهند. پیش شماره ی ۰۹۹۹ نیز به همین منظور به اپراتور های مجازی موبایل اختصاص داده شده است.

logo-samandehi