سه شنبه، 13 مهر 95 - 09:10

 

معاون آمار و اطلاعات اداره کل برنامه و بودجه اصفهان نرخ مشارکت اینترنتی استان در سرشماری نفوس و مسکن را ۳.۲ درصد دانست و گفت: انتظار ما مشارکت ۱۰ درصدی بود که محقق نشد.

5192533_916

 محمد رضا لعلی صبح یکشنبه در حاشیه رونمایی از اتوبوس سرشماری نفوس و مسکن شهر شاهین شهر با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۳۲ هزار خانوار باید در طرح سرشماری نفوس و مسکن سال جاری شرکت کند، اظهار داشت: این در حالی است که در حال حاضر و با گذشت بیش از یک هفته از اجرای طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن تنها ۵۲ هزار و ۷۱۲ خانوار مشارکت داشته‌اند.

وی نرخ مشارکت اینترنتی استان اصفهان در سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان را ۳.۲ درصد عنوان کرد و افزود: انتظار ما در هفته اول آغاز طرح اینترنتی سرشماری مشارکت ۱۰ درصدی بود که محقق نشد.

معاون آمار و اطلاعات اداره کل برنامه و بودجه استان اصفهان استان‌های بوشهر و سمنان را دارای بالاترین میزان مشارکت کننده بر اساس آمار مرکز آمار کشور اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که جمعیت این استان‌ها با اصفهان قابل مقایسه نیست و باید بر اساس جمعیت این آمار مقایسه شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای مشارکت اینترنتی مردم استان اصفهان برای ثبت‌نام در سرشماری نفوس و مسکن ۳۵ درصد است، افزود: تاکنون در استان اصفهان شهرستان‌های نائین و خور و بیابانک با مشارکت ۵.۴۸ و ۵.۴۶ درصدی بیشترین مشارکت را داشته‌اند.

لعلی با تاکید بر اینکه برخلاف برخی از مطالب تولید و توزیع شده در شبکه‌های اجتماعی این سرشماری هیچ ارتباطی با یارانه‌ها ندارد، تصریح داشت: این اطلاعات در اختیار هیچ نهاد سیاسی نیز قرار نخواهد گرفت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برخی سرشماری را امری منسوخ شده در جهان می‌دانند، اضافه کرد: این در حالی است که طی نیم قرن گذشته در سطح جهان یک هزار و ۳۰۰ سرشماری برگزار شده است که طی هفت سال اخیر ۳۵۴ سرشماری در کشورهای اروپایی بوده است.

logo-samandehi