سه شنبه، 03 تیر 93 - 12:33

 

دور تا دور جهان کتابخانه ها نقش مهمی در زندگی فرهنگی بازی می کنند. با این حال، برخی از آنها شگفتی های قابل توجه معماری را با اثبات دانش قدرتمند است که در زندگی استفاده شود. این ده سالن های شگفت انگیز و ساختمان ها، که خانه کتاب مهم در جهان را ببینید.

۱۰. Tripitaka کره جنوبی Gyeongsang، کره جنوبی

این کتابخانه در Haeinsa در یک -معبد بودایی قرار دارد از و ویژگی های Tripitaka میتوان به متون مهم بودایی که در بلوک چاپ چوبی در قرن ۱۳حک شده وصدها سال قبل از گوتنبرگ کشف شده است اشاره کرد. لازم به ذکر است کل معبد به لحاظ تاریخی قابل توجه است و ارزش دیدن دارد.

Top 10 Libraries-Tripitaka

Top 10 Libraries-Tripitaka2

 

Top 10 Libraries-Tripitaka-Photo by John Dickens

۹. Lello کتابفروشی، پورتو، پرتغال

یکی از قدیمی ترین کتاب فروشی با معماری قابل ملاحظه در پورتو است که از سال ۱۹۰۶ مشغول به فعالیت است.این کتاب فروشی در سبک هنر نو و با عناصر گوتیک تزئین شده است.در معماری فضای داخلی این کتابخانه از ویژگی های عناصر شیشه و چوب به زیبایی استفاده شده است.پله قرمز فورا در این معماری قابل توجه است.

 

Top 10 Libraries-Livraria Lello Porto3

 

Top 10 Libraries-Livraria Lello Porto-Photo by Ilya Varamov

 

Top 10 Libraries-Livraria Lello Porto2

۸٫سالن فلسفیStrahov در پراگ واقع در جمهوری چک

این کتابخانه در سال در ۱۱۴۳ توسط اسقفJindřich Zdík بعد از سفر حج به سرزمین مقدس تاسیس شد. این کتابخانه بیش از ۲۰۰۰۰۰ جلد کتاب، از جمله نسخه های خطی اصلی را نگاه داری میکند

 

Top 10 Libraries-Philosophical Hall-Photo by Andi Depunkt

 

Top 10 Libraries-Philosophical Hall4

۷ .سالن کلامی ، پراگ، جمهوری چک

این کتابخانه چشمگیر نیز در صومعهStrahov قرار دارد. این کتابخانه در اواخر قرن ۱۷ تاسیس شد و از ویژگی های آن میتوان به کره نجومی و زمینی و بیش از ۱۸۰۰۰ جلد کتاب اصلی است.

Top 10 Libraries-Theological Hall2

 

Top 10 Libraries-Theological Hall3

 

Top 10 Libraries-Theological Hall

۶٫ نادر کتاب و نسخه های خطی در کتابخانهBeinecke، نیوهیون، آمریکا

این کتابخانه در سال ۱۹۶۳ در دانشگاه ییل ساخته شده است. در معماری این کتابخانه از سنگ مرمر و گرانیت در نمای خارجی آن استفاده شده است.

Top 10 Libraries-Beinecke2

 

Top 10 Libraries-Beinecke

 

Top 10 Libraries-Beinecke-Photo by Nadja Herger

 

۵٫ کتابخانه جورج پی بادی ، بالتیمور، ایالات متحده آمریکا

کتابخانه دانشگاه جانز هاپکینز در قرن ۱۹ساخته شده است.این کتابخانه از مجموعه های ۳۰۰۰۰۰جلد در رشته های هنر، دین، معماری، نقشه برداری و تاریخ اشاره کرد.

Top 10 Libraries-Peabody

 

Top 10 Libraries-Peabody-Photo by Matthew Petroff2

 

Top 10 Libraries-Peabody-Photo by Matthew Petroff

۴٫کتابخانه، سن لورنزو دی ال Escorial، اسپانیا

این کتابخانه در محل اقامت پادشاه اسپانیا در قرن ۱۶ تاسیس شده و از ویژگی های آن نقاشی های دیواری خیره کننده و عناصر تزئینی است.در اینمجموعه از نسخه های خطی کهن در لاتین، یونانی، عربی و کتاب هایی را که در طول تفتیش عقاید ا ضبط کردند نگهداری می شود

 

Top 10 Libraries-Escorial2

 

Top 10 Libraries-Escorial

۳.کتابخانه آدمونت ، اتریش

این کتابخانه نوعی صومعه است که کنار رودخانه Enns با یک چشم انداز شگفت انگیز است. این کتابخانه در قرن ۱۸ ساخته شده بود و بزرگترین کتابخانه های رهبانی در جهان است. سقف این کتابخانه با نقاشی های دیواری تزئین شده است

Top 10 Libraries-Admont2

Top 10 Libraries-Admont

Top 10 Libraries-Admont-Photo by Marc G

Top 10 Libraries-Admont-Photo by Friedrich Beren

۲. Marciana کتابخانه، ونیز، ایتالیا

ونیز به عنوان یک مهد فرهنگ و معماری کلاسیک است و جای تعجب نیست که یکی از کتابخانه های زیبا در اینجا یافت شود. در میدان سنت مارک. در قرن ۱۶ ساخته شده است .در این کتابخانه از مجسمه های شگفت انگیز، نقاشی های دیواری و کارهای تیتان و متون کلاسیک نگهداری می شود.

 

Top 10 Libraries-Marciana

 

Top 10 Libraries-Marciana2

 

Top 10 Libraries-Marciana3

 

Top 10 Libraries-Marciana-Photo by Angelo Ferraris

۱٫کتابخانه Joanino ، کوئیمبرا، پرتغال

این کتابخانه مجلل در قرن ۱۸ و در دوران پادشاهی شاه João V که در آن زمان در پرتغال قدرت داشت ایجاد شده است.از ویژگی های این کتابخانه تاریک میتوان به دکوراسیون طلایی، جنگل های عجیب و غریب، نردبان کشویی، نقاشی های دیواری و اتاق های مخفی اشاره کرد.این کتابخانه شامل صدها هزار جلد کتاب مهم است.

Top 10 Libraries-Joanina

 

Top 10 Libraries-Joanina2

 

Top 10 Libraries-Joanina3

[button color=”green” size=”medium” link=”http://www.placestoseeinyourlifetime.com/top-10-libraries-and-bookstores-10614/” target=”blank” ]منبع[/button]

logo-samandehi