یکشنبه، 17 شهریور 98 - 01:48

 

فانویسان ما از آغاز آشنایی‌شان با فاوا، درباره آینده فاوا مثبت‌اندیش بوده‌اند، اما آیا بنیان‌گذاران فاوا در RAND (نخستین مرکز تحقیق و توسعه در ایالات متحده) هم آخر و عاقبت فعالیت خود را مثبت ارزیابی می‌کردند؟ شاید رمز ۶۶۶ به‌خصوص در بارکد، به این پرسش پاسخ ‌دهد؛ زیرا به گمان بسیاری از تحلیلگران، ۶۶۶، عددی است جانشین اسم.

دو نمونه از عدد جانشین اسم

زمانی که هنوز شهرداری تهران، اماکن را شماره‌گذاری نکرده بود، خانه بسیاری از تهرانی‌ها، مثل خانه پدری من، دارای شماره ۱۱۰ بود. منشا عدد ۱۱۰، شماره‌گذاری نبود بلکه علی‌دوستی بود؛ زیرا جمع ارزش عددی حروف “ع”، “ل” و “ی” در «علی»، براساس جدول ارزش‌گذاری حروف ابجد، برابر است با ۱۱۰٫

هنوز جدول ارزش‌گذاری حروف ابجد، منشا بسیاری از نام‌گذاری‌های رسمی است. برای مثال: هفته پیش «سامانه باور ۳۷۳»، به‌عنوان دستاورد مهم دولت دوازدهم در عرصه پدافند هوایی ایران، به میمنت و مبارکی رونمایی شد؛ و یکی از نکات رمزآمیز در نام‌گذاری «سامانه باور ۳۷۳»، همین عدد “۳۷۳” بود.

کسانی که توانسته بودند منظور از عدد “۳۷۳” را حدس بزنند، بر اساس جدول ارزش حروف ابجد، رسیده بودند به اینجا که: عدد «۳۷۳»، معادل رمز «یا رسول الله» است.

دلیل وجود عدد «۶۶۶» در هر بارکد استاندارد  EAN

از هنگامی که تناظر عدد ۳۷۳ با رمز «یا رسول الله» را از یکی از دانشجویان دوره دکترای مدیریت سیستم‌های دانشگاه امام حسین (ع) شنیدم، بی‌اختیار به یاد کتاب «جابه‌جایی قدرت در کره زمین» افتادم. زیرا نویسنده آلمانی این کتاب، «آرمین ریسی» یا «آرمین ریزی» (Armin Risi) به کمک رمزگشایی از رایج‌ترین عدد مورد استفاده در Barcode [که عدد ۶۶۶ است]، کل بنای عظیم فاوا، رایانه، رایانش و وب جهان‌گستر را زیر سوال می‌برد و می‌گوید این بنای عظیم، نه برای رفاه بندگان خدا، بلکه برای پست‌ترین منافع سرمایه‌سالاران جهان‌خوار ساخته و پرداخته شده است.

«آرمین ریسی» در کتاب «جابه‌جایی قدرت در کره زمین» ( Machtwechsel auf der Erde) از خود می‌پرسد: چرا امروزه عدد ۶۶۶ در هر «بارکد» (یا به قول فرهنگستان: در هر «رمزینه» ) از استاندارد EAN حضور دارد؟

پاسخ آرمین ریسی به چرایی استفاده جهانی و همیشگی از عدد ۶۶۶  در بارکد، جالب است: فن‌سالارانِ به‌وجود‌آورنده‌ استاندارد EAN (شماره کالای اروپایی) مسیحیانی آگاه به هشدارهای آینده‌نگر کتاب مقدس و مشکلات زمانه خود بوده و هستند. آنها که باید از عددی به عنوان عدد مشخص‌کننده آغاز، میانه و پایان کد  EAN، بهره می‌بردند، اتفاقا به سه بار تکرار عدد «۶» نرسیدند بلکه آگاهانه آن را برگزیدند تا هم مشکل فنی خود (مشخص‌کردن عدد نشان‌دهنده آغاز، میانه و پایان کد  EAN) را حل کنند و هم این که به کمک رمز ۶۶۶ و پشتوانه ذهنی مسیحیان از آن، با اکثر مردم و کاربران فناوری اطلاعات، به کنایه حرف بزنند و با ایما و اشاره ندا در دهند که: ای مردم! به‌هوش باشید که با فناوری اطلاعات و ظهور عصر فاوا، دجّال موعود عهد جدید، پدیدار می‌شود و اگر به‌هوش باشید، آغاز پایان زمان و انهدام نهایی دنیا به این زودی‌ها فرا نخواهد رسید؛ وگرنه به‌دست خود شما کاربران، پایان زمان و فاجعه نهایی، رقم خواهد خورد.

در مکاشفه یوحنای رسول (در عهد جدید) آیه‌ای هست گویای عدد ۶۶۶ که نشانه عددی ظهور موجودی آخرالزمانی و سلطه‌گر است که عموم ما (ایرانیان) آن را با نام «خر دجال» می‌شناسیم؛ موجودی منحوس و نجس که هر کسب‌وکار، تمام معاملات و تمام تراکنش‌ها و خرید و فروش‌ها را کنترل می‌کند، همه را فریفته و به دنبال خود به بند می‌کشد و درنهایت به نیستی و نابودی هدایت می‌کند.

بر همان سیاق، اکنون «بارکد»، «کامپیوتر» و «وب جهان‌گستر»، برآمده از عدد ۶۶۶ و مصادیق همان موجود هولناک هستند. پس اگر به‌هوش نباشید‌ این موجود خطرناک، همه کس، همه امور و همه چیز را اسیر خود خواهد کرد. اما اگر به‌هوش و امیدوار باشید و به خداوند متعال توکل کنید، بر دجال پیروز خواهید شد.

ریشه اصطلاح «ششصدوشصت‌وشش‌هراسی»

همان‌طور که ذکر شد، عدد ۶۶۶، در آیه‌ای از آیات مکاشفه یوحنای رسول (در عهد جدید) آمده است و به‌همین علت، در فرهنگ لغات انگلیسی، اصطلاح عجیبی وجود دارد به‌نام: «ششصدوشصت‌وشش‌هراسی» یا «هگزاکُزیو ئی هگزاکُنتا هگزا فوبیا» (Hexakosioihexakontahexaphobia).

 منشا این هراس، دجالی است که ظهور آن، نشانه رسیدن پایان زمان و انهدام نهایی دنیا است.

جالب است که فرانسیس فوکویاما (Francis Fukuyama)، فیلسوف معاصر ایالات متحده، تقریبا همزمان با تصویب استاندارد  EAN، کتابی نوشت به نام: «پایان تاریخ و انسان آخرالزمانی» ( The End of History and the Last Man) و در پیش‌گفتار بخش نخست این کتاب با اشاره به رمان‌های آینده‌نگارانه «۱۹۸۴» اثر جورج اُرول و «دنیای قشنگ نو» (The Brave New World) به قلم آلدوس هاکسلی (Aldos Haxly) تصدیق کرد که تحولات علمی پیش‌بینی شده‌‌ در این دو رمان علمی/تخیلی، خیال‌پردازانه نبوده بلکه به میزان هولناکی عملی شده‌اند، اما جا دارد امیدوار باشیم که آنچه در واقع رخ می‌دهد، شاید بتواند برخلاف پیش‌بینی‌های یوحنای قدیس، جورج اُرول و آلدوس هاکسلی، به‌ «زمامداری خوب» (Good Governance) یعنی به ابزار و نهادی مردمی برای نظارت بر «برادر بزرگ» (و کنترل حاکمیت جائر) تبدیل شود. (البته می‌دانیم که فرانسیس فوکویاما سپس در قرن بیست‌ویکم تغییر عقیده داد و دست از امید واهی بستن به «زمامداری خوب» شست!)

دلایل وجود پنهان عدد «۶۶۶» در پس «Computer» و «www»

آرمین ریسی در تحقیقات رمزشناختی خود همچنین به اینجا می‌رسد که: عدد متناظر با «Computer» براساس پایه قرار دادن عدد ۶ و ضرب کردن عدد ۶ در ارزش ترتیبی هر یک از حروف لاتین موجود در واژه Computer، همان ۶۶۶ است! {زیرا : C=18، O=90، M=78، P=96، U=126، T=120، E=30، R=108  و در مجموع Computer= 666 است{

* همچنین عدد متناظر با «www» بر اساس جدول ارزش حروف در زبان عبری ، همان ۶۶۶ است؛ زیرا ارزش حرف w در عبری، (درست مانند ارزش حرف «و» در عربی) عدد ۶ است و همان‌گونه که یک لاتینی از MMM عدد ۳‌هزار را درک می‌کند، یک عبری‌زبان می‌تواند از www (نشانه وب جهان‌گستر)  ]بر پایه برابری= W «و» و اینکه ارزش حرف «و» در عبری و عربی برابر با عدد ۶ است[  عدد ۶۶۶ را استخراج کند.

پس، در هر سه مورد مذکور (بارکد، کامپیوتر و وب جهان‌گستر) به‌نحوی به عدد رمزآمیز ۶۶۶ می‌رسیم و این عدد، همان نشانه عهد جدیدیِ موجود هولناک است که در مکاشفه یوحنا، به «خرِ دَجّال» یا به حیوانی بزرگ، تعبیر شده؛ موجودی وحشتناک که همه انسان‌ها را به انقیاد خود درمی‌آورد، همه کسب‌وکارها، تمام معاملات، تراکنش‌ها و خرید و فروش‌ها را کنترل می‌کند، مومنان را می‌ترساند و در جامعه موحدان، هراس به وجود می‌آورد زیرا که عینیت شیطان و ضد خدا است و پدیداری و ظهورش، وقوع عن‌قریب پایان زمان و انهدام نهایی دنیا را تداعی می‌کند.

جالب است که بدانیم: واژه انگلیسیِ Computer در اصل به معنی ابزاری که امروزه به همین نام، از آن استفاده می‌کنیم، نبوده بلکه به معنی «شخص حساب‌کننده» بوده که در دهه ۱۶۴۰ میلادی به‌ندرت به این منظور به کار می‌رفته ولی در سال ۱۸۹۷ میلادی، Computer  به معنی جدید «ماشین محاسبه» تغییر معنی داد؛ در حالی که فرانسوی‌زبانان معادل آن را از آن زمان تاکنون: Ordinateur می‌نامیدند و فارسی‌زبانان نیز واژه «رایانه» را از همین صورت فرانسوی مشتق کرده‌اند و نه از صورت انگلیسی آن: Computer؛ زیرا مرجع زبانی ما به هنگام فعالیت فرهنگستان اول و دوم (از سال ۱۳۱۴ خورشیدی تا سال‌های منتهی به انقلاب ۱۳۵۷) انگلیسی ‌نبود؛ بلکه برعکس، چون مرجع زبانی فرهنگستان‌های اول و دوم، در آن زمان، زبان فرانسوی (و متون علمی فرانسه) بود، اعضای فرهنگستان دوم، رایانه (از مصدر «رایستن» به معنی نظم و ترتیب و آرایش دادن) را معادل Ordinateur پیشنهاد کردند ولی فرصت تصویب کردن آن را نیافتند و «رایانه» در فرهنگستان سوم (فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، در نیمه دوم دهه ۱۳۷۰ معادل Computer تصویب شد، در حالی که از معنی نظم و ترتیب و آرایش دادن و آراستن در واژه انگلیسی  Computer خبری نیست!

نتیجه‌ای که آرمین ریسی می‌گیرد، اولا این است که Computer در زبان انگلیسی، واژه‌ای جعلی است که عمدا براساس عدد ۶۶۶ ساخته شده است؛ و در ثانی، منشا گرفتن بارکد، کامپیوتر و www از عدد جادویی ۶۶۶، بیانگر انتقادی سمت و سوی فناوری اطلاعات است به ناکجاآباد.

logo-samandehi