شنبه، 14 شهریور 94 - 06:34

 

فرهنگ‌سرای رسانه شهرداری اصفهان در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از شبکه‌های اجتماعی سری جدید تابلوهای شهری را به این موضوع اختصاص داده است.با گسترش فناوری در عرصه فضاهای دیجیتال و مجازی، ابزارهای جدیدی با نام رسانه ‌های اجتماعی وارد حیات رسانه‌‌های جمعی شده‌اند و اکنون این رسانه‌های اجتماعی که پرطرفدارترین آنها را می‌توان شبکه‌های پیام رسان موبایلی همچون واتس‌اپ و تلگرام عنوان کرد اکنون مشتاقان زیادی را در بین دارندگان گوشی های هوشمند دارد.

IMG_20150901_191422

از طرفی بدلیل ناآگاهی اکثر کاربران این دسته از شبکه‌های اجتماعی بعضا شاهد گسترش مطالب نه چندان معتبر و شایعات متنوع در این فضا هستیم که متاسفانه به دلیل همین فقدان آگاهی مقابله با انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی به یکی از معضلات مسئولان این حوزه تبدیل شده است و از طرفی برخی از کاربران آگاه نیز از وضعیت موجود در چنین شبکه‌هایی گلایه مند هستند.
نبود فرهنگ استفاده از چنین ابزارهایی در بین برخی از کاربران فضای مجازی باعث شده تا استفاده از این فضا برای سایر کاربران نیز دشوار شود. از این سو به نظر می‌رسد برای حل این مشکل فرهنگ‌سازی در این حوزه یک نیاز جدی است که باید مدنظر قرار بگیرد.
فرهنگ‌سرای رسانه شهرداری اصفهان در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از شبکه‌های اجتماعی سری جدید تابلوهای شهری را به این موضوع اختصاص داده است. این مرکز با بررسی وضعیت کنونی شبکه‌های اجتماعی شعارهای متفاوتی را برای اصلاح رفتار کاربران فضای مجازی در نظر گرفته است که دوری از حراج اخبار نامعتر و به اشتراک گذاشتن شایعات فراوان در این فضا یکی از شعارهای در نظر گرفته شده در این راستا است.

logo-samandehi