یکشنبه، 17 اسفند 93 - 03:13

 

1408b8740e7e3d9005e41081f87024b3_L

نمایش قوی سامسونگ در کنفرانس جهانی موبایل MWC 2015 باعث شد نظرهای بسیاری به سمت این کمپانی مطرح جلب شود و این موفقیت به لطف رونمایی از دو گوشی هوشمند پرچمدار Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge رقم خورد. بهبود جایگاه سامسونگ در این حوزه به قدری با پیشرفت همراه بوده که در حال حاضر می توان آن را با برند مطرح اپل و گوشی های آیفون این شرکت مقایسه کرد. بر اساس گزارش اخیر یک شرکت فعال در زمینه ارزیابی نام تجاری، در حال حاضر این دو شرکت دارای ارزشمندترین نام های تجاری در دنیا می باشند. شرکت Brand Finance اعلام کرد که برند اپل با یک اختلاف قابل توجه نسبت به دیگر رقبا، با اقتدار در صدر جدول قرار دارد. این برند آمریکایی که در پشت گوشی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس قرار گرفته و خود نمایی می کند با توجه به فرمول مخصوص محاسبه ارزش برند شرکت Brand Finance ، امسال با مقدار تخمینی ۱۲۸ میلیارد دلار توانسته به رکورد جدیدی دست یابد.

لازم به ذکر است که ارزش این برند تجاری در مقایسه با سال گذشته که ۱۰۵ میلیارد دلار بود، با ۲۳ درصد رشد همراه شده است. اگر از جایگاه محکم اپل در صدر جدول عبور کنیم به کمپانی مطرح کره ای یعنی سامسونگ می رسیم که جایگاه دومی را به خودش اختصاص داده است. بر اساس اطلاعات موجود برند سامسونگ به ارزش ۸۲ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی که این رقم ۷۹ میلیارد دلار بود، مقدار ۴ درصد رشد را تجربه کرده است. در ادامه شرکت های بزرگی همچون گوگل ، مایکروسافت و وریزون جایگاه های سوم تا پنجمی را به خود اختصاص داده اند. جالب اینجاست که مدیر عامل شرکت سیانوژن در مصاحبه اخیرش به این موضوع اشاره کرده بود که شرکت های اپل و سامسونگ در سه تا پنج سال آینده به شدت سهم بازار خود را از دست خواهند داد. وی آینده سامسونگ را تا پنج سال دیگر مشابه وضعیت امروز نوکیا تشبیه کرده و همینطور عدم توجه اپل به رقابت در بخش پایین بازار را عامل شکست این شرکت در آینده می داند.

logo-samandehi