چهارشنبه، 18 شهریور 94 - 11:12

 

در قلب آیپد پرو اپل پردازنده A9X قرار گرفته‌ و پهنای باند حافظه آن نیز نسبت به قبل به دو برابر افزایش یافته‌است. به واسطه استفاده از چیپ‌ست‌های حافظه جدید سرعت حافظه در این آیپد نسبت به قبل دو برابر بیش‌تر شده. و اما قدرت پردازنده و چیپ‌ست گرافیکی! اپل در آیپد پرو چیپ‌ست A9X را به کار برده‌است که از نظر قدرت پردازش گرافیکی نسبت به آیپد ایر ۲، افزایشی برابر با ۲ برابر داشته و از لحاظ محاسباتی نیز پردازنده آن ۱٫۸ برابر سریعتر شده‌است و بدین‌ترتیب آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی از ۸۰% رایانه‌های قابل حمل جهان سریع‌تر خواهد بود.

apple-iphone-6s-live-_0630_01

باتری این تبلت عمری برابر با ۱۰ ساعت خواهد داشت و بدنه آن هم ضخامتی مساوی با ۶٫۹ میلی‌متر داشته، ضخامت این تبلت نسبت به آیپد ایر ۲ ۰٫۸ میلی‌متر بیش‌تر شده اما با چنین سخت افزار و باطری به نظر منطقی می‌رسد. در مورد وزن هم باید بگوییم که ۷۱۲ گرم وزن دارد. اصوات در این تبلت به وسیله ۴ اسپیکر که در لبه‌های آن قرار دارند به گوش می‌رسند

به مهم‌ترین بخش دستگاه میرسیم. بله صفحه نمایش! در صفحه نمایش آیپد پرو ۵٫۷ میلیون پیکسل قرار گرفته است که توسط نمایشگری با رزولوشن ۲۷۳۲×۲۰۴۸ تولید می‌شود. برای این تبلت قلم استایلوس نیز در نظر گرفته شده که اپل آن را پنسل (Pencil) می‌نامد. این قلم ویژگی‌های زیادی دارد که توسط توسعه‌دهندگان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و برنامه‌های خود را برای آن بهینه کنند و یا برای آن برنامه بسازند. اسمارت کیبورد هم برای این تبلت در نظر گرفته شده که می‌تواند آن را به اصلی‌ترین رقیب سرفیس پرو ۳ مایکروسافت و مک بوک (!) ۱۲ اینچی بدل کند.

آفیس هم به آیپد پرو راه پیدا کرد! مایکروسافت با بازنگری‌هایی که در آفیس خود انجام داده آن را به طور ویژه برای آیپد پرو بهینه و برایش معرفی کرد. ادوبی هم از راه رسید! این شرکت با دست پر به کنفرانس اپل آمد و برنامه‌های محبوب خود را مانند فتوشاپ برای آیپد پرو عرضه کرد.

قیمت! اپل برای چنین آیپدی چه قیمتی را برگزیده‌است؟ آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت قیمتی برابر با ۷۹۹ دلار خواهد داشت. قیمت نسخه‌های مختلف آیپد در زیر آمده‌است:

آیپد پرو ۳۲ گیگابایتی: ۷۹۹ دلار
آیپد پرو ۱۲۸ گیگابایتی: ۹۴۹ دلار
آیپد پرو ۱۲۸ گیگابایتی LTE: حدود ۱۰۷۹ دلار
برای بهره بردن از پنسل و اسمارت کیبورد باید به ترتیب ۹۹ و ۱۶۹ دلار بپردازید. این آیپد از آبان ماه برای خرید در دسترس خواهد بود.

logo-samandehi