پنجشنبه، 19 شهریور 94 - 10:10

 

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان در خصوص برپایی بیست و یکمین دوره نمایشگاه اتوکام اصفهان در سال جاری اظهار کرد: نمایشگاه محلی برای عرضه محصولات جدید شرکت ها و نوآوری ها و به نوعی نقطه تماسی در جهت توسعه بازار اعضاست که در این راستا تلاش کرده ایم عرضه محصولات جدید را در بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی کامپیوتر و اتوماسیون اداری به ظهور برسانیم.

IMG_1547
محمد اطرج گفت: متأسفانه گاهی نمایشگاه ها به سمت پرکردن صرف غرفه ها معطوف می شود اما در نمایشگاه اتوکام اصفهان تلاش داریم ارایه محصولات جدید را افزایش دهیم.به گفته وی در ادامه فعالیت های نمایشگاه اتوکام در سال های قبل، در نمایشگاه امسال هم، درصد هدف گذاری زیرگروه ها و ممیزی تخصصی افزایش داده می‌شود.وی با اشاره به رویکرد جدید سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان گفت: ارایه سرویس و نرم افزار از اهمیت ویژه ای برای نظام صنفی برخوردار است و در این راستا توسعه بازار با استفاده از نرم افزار که از مزیت های رقابتی ماست را هدف قرار داده ایم.
وی افزود: در بیست و یکمین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان نیز حضور شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی، آموزشی و خدمات در بخش رایانه را پر رنگ تر خواهیم کرد.
وی با اشاره به حوزه ای که در دوره های پیشین اتوکام کمتر به آن توجه شده گفت: در نمایشگاه اتوکام سال ۹۴ از مراکز رشد دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا دعوت کرده‌ایم تا توانایی‌های خود را عرضه کنند و در این نمایشگاه فضایی برای کسب و کار بیابند.
وی درباره یکی از ویژگی های متفاوت نمایشگاه کامپیوتر در سال جاری گفت: یک پاویون برای طرح مشکلات سازمان های دولتی و مرتبط با بحث آی تی اختصاص خواهد یافت.
وی تأکید کرد: اختصاص این پاویون با این ایده و هدف صورت می گیرد که دستگاه های دولتی بر خلاف حضور خود در سایر نمایشگاه ها که تنها به معرفی توانایی های خود می پردازند، در این پاویون به سمت طرح مسأله و مشکلات و نیازهای خود در بخش آی تی حرکت کنند.
وی اضافه کرد: در این راستا بخش خصوصی هم با این نیازها آشنا می شود و ارتباطی سازنده بین دو بخش به وجود خواهد آمد.
اطرج خاطرنشان کرد: در پیاده سازی ایده این پاویون، تاکنون با وزارت نفت و وزارت دفاع و صنایع بزرگ استان اصفهان مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن مکاتبه شده است.
جذب مشارکت کننده خارجی، فرآیندی چند ساله می طلبد
وی تصریح کرد: همچنین برای اتوکام امسال از شرکت های سایر استان ها که محصول جدیدی برای ارایه دارند دعوت به حضور می شود تا محلی برای تبادل و تضارب آرا ایجاد شده و بدین ترتیب شرکت های بومی استان اصفهان هم رشد پیدا کنند.
وی درباره حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه گفت: امیدواریم فضای پساتحریم و برجام به حضور بیشتر و آسان‌تر شرکت های خارجی در نمایشگاه اتوکام کمک کند.
وی افزود: حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه ها به راحتی ممکن نیست. در سال های گذشته تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفت اما به دلیل تحریم ها علیه کشور، شرکت هایی که شرکای آمریکایی یا اروپایی دارند، نمی توانستند به ایران بیایند و یا در صورت حضور در نمایشگاه و انعقاد قرارداد، انتقال وجه بین طرفین مشکل بود.
وی با تأکید بر اینکه فرآیند حضور شرکت های خوب و مطرح خارجی در نمایشگاه کامپیوتر اصفهان در عرض یک تا دو سال پایان نخواهد یافت و فعالیت مستمر می طلبد، گفت: یکی از مهمترین کشورهای هدف برای حضور در بیست و یکمین نمایشگاه کامپیوتر اصفهان، کشور هند است.
به گفته وی همچنین از اعضای نظام صنفی رایانه ای خواسته شده اگر شرکت همکاری در کشورهای منطقه مانند امارات دارند برای حضور در نمایشگاه اتوکام دعوت کرده و نیز شرکایی برای بازاریابی در سایر کشورها پیدا کنند.
وی با بیان اینکه طبق سند آمایش سرزمین، آینده توسعه اصفهان بر دو محور گردشگری و فناوری اطلاعات تأکید دارد، افزود: افزایش حمایت ها و تلاش ها در زمینه فناوری اطلاعات برای استان اصفهان بسیار تعیین کننده است.
وی درباره رقابت اتوکام اصفهان با الکامپ تهران گفت: روند موفقیت نمایشگاه اصفهان در این زمینه با توجه به تعداد سال های برگزاری این نمایشگاه و حجم شرکت های حاضر در آن، قابل قبول بوده است.
وی با اشاره به اینکه مسایلی مانند مشخص نبودن متولی برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال گذشته به مطرح شدن هرچه بیشتر اتوکام کمک کرد، افزود: باید تلاش مان را بیشتر کنیم تا همین گونه که در سال های اخیر به الکامپ تهران تنه زده ایم با قدرت و سرعت پیش برویم؛ چون جاذبه ها و توانایی های اصفهان در زمینه آی تی به گونه ای است که می تواند جایگاه ما را تقویت کند.
تا چند ماه آینده اثرات مثبت برجام در بازار کامپیوتر احساس می شود
وی درباره تأثیر نرخ ارز بر بازار کامپیوتر گفت: تأثیر نوسان نرخ ارز بر این بازار در سال های گذشته بیشتر بوده و شرایط بازار ارز و سیاست های دولت بر ثابت نگه داشتن نسبی نرخ ارز حاکم است. بنابراین فعالان بازار کامپیوتر نباید انتظار کاهش زیاد نرخ ارز را داشته باشند.
وی بزرگترین مشکل موجود در بازار کامپیوتر را عدم وجود نقدینگی همچون سال های گذشته مطرح کرد و گفت: انتظار می رود با پایان یافتن مذاکرات هسته ای کشور و نیز پیاده سازی قانون جدید مالیات در سال ۹۵ و قانون رفع موانع تولید برای پشتیبانی از بخش تولیدی کشور، رکود در بازار پایان یابد.
وی پیش بینی کرد تا شش ماه آینده اثرات مثبت برجام در بازار کامپیوتر ظاهر شود.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی اتاق فکر ICT استان اصفهان در چند هفته اخیر گفت: سعی کرده ایم از همه ذی نفعان مرتبط شامل دانشگاه ها، شهرداری، شورای شهر، بخش خصوصی و مقامات استان در این اتاق فکر حضور داشته باشند و موضوع برگزاری نمایشگاه کامپیوتر نیز در دستور کار این اتاق فکر است تا با تجمیع نظر و آرا، به حضور یکپارچه فعالین و نوآوران حوزه ICT دست یابیم.
گفتنی است؛ بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان که در ۲۰ سال گذشته توانسته جایگاهش را در کشور تثبیت و مخاطبان چند ساله خود را حفظ کند، امسال از ۱۹ تا ۲۳ آبان، در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان دایر می شود.

logo-samandehi