یکشنبه، 10 خرداد 94 - 09:28

 

eshop

طاهره کمالی مسئول خدمات الکترونیکی سازمان فاوا بیان داشت: یک شهر وقتی الکترونیکی تلقی می‌شود که مردم حاضر در شهر به معنای کامل، به الکترونیکی‌سازی و راهکارهای بهره‌گیری از دستاوردهای خدمات شهر الکترونیکی دست یافته باشند و بتوانند به بهترین نحو از این خدمات استفاده کنند.
وی یادآور شد: این موضوع محقق نمی‌شود مگر اینکه شهروندان از حالت سنتی به الکترونیکی تغییر کنند.
کمالی بیان داشت: شهروند الکترونیکی به شهروندی گفته می‌شود که توانایی استفاده از خدمات بر خط دولت‌ها را در حد مطلوب داشته باشد و کسی که توانایی انجام وظایف روزمره‌، که ایفای نقش‌های متفاوت درطول زندگی برای وی بوجود می‌آورد، را با کمک ابزارهای الکترونیکی داشته باشد.
وی از مزایای تغییر شهروندان سنتی به الکترونیکی در شهرها را کاهش ترافیک کلان شهرها، کاهش مصرف سوخت در کشور، کاهش سفرهای درون شهری و برون شهری، کاهش آلوگی هوا و کاهش مراجعه به بانک‌ها عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر مزایای شهروندالکترونیکی افزایش کارایی، افزایش عدالت اجتماعی، کاهش مراجعه ارباب رجوع به ادارات، کاهش فساد اداری، اطلاع‌رسانی صحیح، سریع و به هنگام، افزایش رضایت مخاطببین و کاهش هزینه‌های دولتی است.
این کارشناس مسئول افزود: شهروندان در شهر الکترونیکی می‌آموزند که حریم شخصی الکترونیکی افراد اعم از ایمیل، فایل‌های شخصی، دسک تاپ، انجام تراکنش‌های مالی و خرید، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی افراد، وجود خارجی دارد و بر پایه قوانین عرفی و حقوقی، علاقه‌مند به اجرای همگانی آن خواهند شد.
وی با بیان این موضوع، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان نیز با هدف توسعه شهرداری الکترونیکی و با اضافه کردن خدمات پرکاربرد شهروندان از جمله نوبت‌دهی مهندسین شهرسازی، ثبت و پیگیری درخواست‌های ۱۳۷و … از طریق درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان سعی در کاهش ترددهای شهری و کاهش آلودگی هوا داشته است.

logo-samandehi