پنجشنبه، 21 آبان 94 - 08:54

 

مراسم افتتاحیه بیست‌ویکمین دوره نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری (اتوکام) سه شنبه بعدظهر در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد. امسال شاهد حضور مدیران ارشد دولتی و خصوصی در آیین افتتاح اتوکام بودیم.در این مراسم رسول زرگر پور استاندار اصفهان، مهدی جمالی نژاد شهردار استان، حسین سیستانی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اصفهان، روسای سازمان‌های نظام صنفی رایانه‌ای استان ها، اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور،هیئت ریسه اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان و اعضاء شرکت‌های کامپیوتری و متخصصین کامپیوتر حضور داشتند.
در این دوره ۱۰۲ مشارکت کننده در قالب ۱۰۴ غرفه در ۸۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی به ارایه جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه های سخت افزار، نرم افزار، خدمات آموزشی و پژوهشی، خدمات تجارت الکترونیک و شبکه های داده و امنیت فضای تبادل اطلاعات میپردازند. در این دوره مشارکت کنندگان استان های اصفهان، تهران، البرز و فارس گرد هم آمده اند.

IMG_2793

حضور برندها و شرکت های بزرگ در اتوکام

از جمله تفاوت های این دوره از نمایشگاه میتوان به ایجاد پاویون علمی با حضور دانشگاه های دارای رشته IT در استان اصفهان از جمله دانشگاه اصفهان،دانشگاه آزاد نجف آباد و دانشگاه آزاد خوراسگان اشاره کرد که در هر روز برگزاری اعضای هیت علمی این دانشگاه ها به برگزاری سمینارهایی در حوزه فناوری اطلاعات خواهند پرداخت.
در بیست و یکمین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان حضور شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد، حضور شرکت های مطرح در زمینه های سخت افزار، نرم افزار، امنیت و اینترنت و حضور بیشتر نمایندگان برندهای معروف از جمله ایسوس،ایسر،توشیبا،گرین،الجی و سونی به چشم میخورد.همچنین ساعت ۹ تا ۱۲ صبح روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه به بازدید متخصصین اختصاص داده شده است.
در نمایشگاه امسال شاهد حضور شرکتهای بزرگ اصفهان و معرفی نوآوری آنها در زمینه امنیت،نرم افزار و سرویس های تحت وب هستیم.شرکتهایی چون گروه ارتباطی آریافون با محصول کلبه الکترونیک و آلبوم الکترونیکی که ذخیره سازی اطلاعات مبتنی بر تکنولوژی ابر ،شرکت بهکو با ارایه ERP سازمانی ،شرکت پیام پرداز با ارایه راه کارهای امنیتی،شرکت جویا با ارائه خدمات و مشاوره در زمینه های مختلف صنعت IT در این نمایشگاه حضوری فعال دارند.از شرکت های اینترنتی حاضر در این نمایشگاه می توان به مبین نت،صبانت و های وب و نمایندگان کسپرسکی اشاره داشت.

برگزاری سمینارهای تخصصی در ایام نمایشگاه

پنج سمینار تخصصی با عناوین و موضوعات متنوع در پنج روز برپایی بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان برگزار می شود.این سمینارها از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ آبان در ساعات ۱۸ تا ۲۰ همزمان با برگزاری نمایشگاه اتوکام و با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه ای استان، سازمان فاوا- شهرداری اصفهان، دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، دانشکده کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.مدیریت کاربران در شبکه های مبتنی بر آی پی، مفهوم و اهمیت فرآیند و متدولوژی در توسعه نرم افزار، پیش بینی زودهنگام و کم هزینه بیماری های خاص با استفاده از تحلیل هوشمند اطلاعات بیماران، شهر هوشمند، حفظ حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی، دولت الکترونیک، پیشگیری از حملات سایبری در سازمان ها، مفاهیم پیشرفته در طراحی وب، رایانش ابری و کاربرد آن در سازمان ها و شبکه های الکتریکی هوشمند از جمله عناوین و موضوعات این سمینارها هستند.

حضور روسای سازمان‌های نصر کشور در اتوکام-برگزاری جلسه ی شورای مرکزی سازمان نصر کشور

در نمایشگاه اتوکام امسال حضور روسای سازمان های نصر دیگر استان های کشور را شاهد بودیم.
سرکار خانم صائبه سلوکی سرپرست دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به ظرفیت های نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان گفت: بیش از ۵۰۰ عضو فعال در رسته های شرکتی، فروشگاهی، مشاوران و اعضای حقیقی در نظام صنفی رایانه ای اصفهان فعال هستند که حضور این اعضا موجب رونق نمایشگاه این استان شده است.سلوکی با اشاره به راه اندازی اتاق فکر در استان اصفهان، گفت: دبیرخانه این اتاق فکر در محل سازمان نصر اصفهان و با حضور بخش های حاکمیتی – شهری – خصوصی و دانشگاهی دایر شده است. اتاق فکر استان اصفهان به همت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان راه اندازی شده و میتواند الگویی برای دیگر نظام های استانی کشور باشد.
سلوکی با بیان اینکه نمایشگاه های تخصصی استانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان های کشور رو به رشد و توسعه است، گفت: از ابتدای سال تاکنون نمایشگاه های تخصصی خراسان رضوی، گیلان، همدان، فارس و اکنون اتوکام اصفهان با همکاری سازمان های نظام صنفی رایانه ای استانی برگزار شده است. و در اکثر آنها شاهد تعامل و حضور پررنگ مسئولان دولتی هستیم که نشان از تعامل، همدلی و همفکری بخش دولتی با بخش خصوصی است.سرپرست دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به حضور استاندارد اصفهان، شهردار، نماینده مجلس، معاونان استاندار و دیگر مسئولان دولتی استان اصفهان در کنار فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه اتوکام اصفهان اشاره کرد و افزود: این همراهی نشانه بلوغ نمایشگاه اتوکام اصفهان است و به همین دلیل ضمن قدردانی از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان برای تثبیت جایگاه بخش خصوصی در نگاه دستگاه های اجرایی و دولتی باید از همراهی دولت تدبیر و امید نیز تشکر کرد و از فرصت ایجاد شده برای پیشبرد اهداف و مطالبات صنفی بهره برد.
مرتضی میرعظیمی دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان در خصوص کیفیت بالای اتوکام گفت : برگزاری نمایشگاه در این سطح بسیار سخت است ولی نصر اصفهان به خوبی از عهده ی برگزاری این نمایشگاه بر آمد و نشان داد که در استان ها میتوان نمایشگاه هایی هم رده با الکامپ از لحاظ کیفیت باشیم.حضور برندهای مطرح بازار در این نمایشگاه چشم گیر است و نشان میدهد که شرکتهای بزرگ اصفهان را یک بازار بالقوه میدانند.
وی در ادامه گفت : نمایشگاه ها محل نمایش توان یک صنف می باشد و اتوکام قدرت آی تی اصفهان را به رخ کشید و حضور مسولین ارشد دولتی و خصوصی در مراسم افتتاحیه نشانگر قدرت آی تی اصفهان بود.

logo-samandehi