دوشنبه، 22 تیر 94 - 06:15

 

بیوگرافی خودتان را بفرمایید

محمد سپهر اسدیان سرپرست مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و مسئول برگزاری رویداد ایده شو. فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی ارشد مدیریت ساخت گرایش توسعه پایدار از کشور سوئد و مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی اصفهان.

photo_2015-07-12_19-59-11

ایده شو چیست؟

رویدادی است که در آن به افراد این امکان داده می‌شود تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه خود بپردازند و ضمن کسب مهارت‌های ایده پردازی و ارائه ایده، ایده‌های خود را در بوته نقد برای بهبود آن‌ها و مبنا قرار گرفتن برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپای موفق قرار دهندکه سازمان نظام صنفی رایانه ای اصفهان بعنوان حامی حضور داشتند. این دوره با حضور شرکت ایریسا و با حضور رئیس سازمان نظام صنفی رایانه استان اصفهان آقای مهندس اطرج برگزار شد.

ارتباط شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان به چه صورت است ؟

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در طی سال های فعالیت خود ارتباط خوبی را با ساختارهای صنفی فعال در حوزه های فناوری برقرار کرده است.یکی از این ساختارها نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان است که بیش از ۳۰ شرکت از واحدهای مستقر در شهرک عضو این مجموعه میباشند.شهرک با همکاری نصر اصفهان در سالهای اخیر فعالیتهای گوناگون اجتماعی و فناوری را اجرا نموده است از جمله رویدادهای عصرانه کاری حوره فناوری اطلاعات و در آخرین همکاری رویداد ایده شو.شهرک امیدوار است با همکاری نصر اصفهان بتواند در حمایت و هدایت هرچه بهتر واحدهای فناور این حوزه قدمهای موثرتری را بردارد و نصر اصفهان نیز در تعامل با شهرک از فضای هم افزای موجود در شهرک به نحو احسنت بهره برداری نماید

ایده شو چه اهدافی را دنبال می‌کند

۱٫گسترش فرهنگ نوآوری و خلاقیت

۲٫تقویت توان ارائه ایده‌های خوب و شکستن سد محافظه‌کاری در خلاقیت

۳٫توسعه نقش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان سازمان حامی طبقه خلاق و فناور کشور

۴٫ایجاد فرصت شکل کیری کسب‌وکارهای نوپا پایدارتر با لحاظ کردن بخش داوری تخصصی و اقتصادی

هدف شهرک علمی و تحقیقاتی از برگزاری ایده شو چیست؟

شهرک به‌عنوان سازمان حامی طبقه خلاق و فن آفرینان در منطقه به‌منظور پررنگ‌تر کردن نقش حمایت خود اقدام به برگزاری این رویداد نموده است تا بتواند با جذب مخاطبان عام‌تر بتواند به ترویج کارآفرینی و توسعه خلاقیت‌های فردی بپردازد. بعلاوه شهرک با راه‌اندازی ایده شوهای تخصصی و کمک گرفتن از نهادهای دولتی و خصوصی فعال تلاش کرده است تا بتواند ایده‌های شکل‌گرفته در بین افراد ایده پرداز و خلاق را به سمت بازارهای هدف خود سوق دهد تا در صورت مبنا قرار گرفتن این ایده‌ها ، بتوان کسب‌وکاری پایدار ایجاد شود.

با توجه به عدم وجود نهاد حمایتی از استارت آپ ها ،حضور شهرک به‌عنوان حامی چه تأثیری در ایده‌ها داشته است

حضور شهرک به‌عنوان برگزارکننده این رویداد موجب شده است تا ایده پردازانی که ایده خود را مبنایی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار می‌دانند باعلاقه بیشتری در این رویداد حضور پیدا کنند تا بتوانند در صورت موفقیت در آن اقدام به جلب حمایت‌های شهرک نمایند. بعلاوه حضور افراد باتجربه شهرک در داوری و ارائه آموزش‌های لازم موجب تقویت ایده‌های برتر این رویداد شده است.

این رویداد چند دوره برگزاری را تجربه می‌کند؟چند ایده در این دوره‌ها مطرح‌شده است

تاکنون این رویداد در ۵ دوره در اصفهان و یک دوره همزمان با یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی برگزارشده است. و موضوعات ایده‌های مطرح‌شده در حوزه‌های فنی مهندسی، هنر، برق و انرژی، تجارت الکترونیک و بازی بوده است.

شهرک چه تسهیلاتی را به ایده‌های برتر می‌دهد؟

ایده‌های برتر ضمن دریافت هدایای نقدی و غیر نقدی این فرصت را پیدا می‌کنند تا در تعامل با مشاورین و راهبران شهرک ضمن اصلاح و بهبود ایده خود در صورت تمایل با تکمیل کاربرگ درخواست پذیرش در دوره رشد مقدماتی درخواست حضور در شهرک علمی و تحقیقاتی را بدهند در صورت پذیرش در این دوره مستقر شوند.

داوران چگونه انتخاب می‌شوند؟

داوران این رویداد به سه دسته تقسیم می‌شوند که هریک از این دسته‌ها به طریق زیر انتخاب می‌شوند:

۱-داوران تخصصی: این داوران در خصوص موضوع رویداد دارای تخصص ویژه‌ای هستند و معمولاً دارای سوابق تدریس و یا پژوهش در موضوع مربوطه هستند.

۲-داوران بازار: این داوران به‌منظور ارزیابی بازارپسندی و قابلیت تجاری‌سازی ایده حضور پیدا می‌کنند این دسته از داوران بیشتر دارای سوابق اجرایی در حوزه موضوع رویداد مد نظر می باشد.

۳-نماینده شهرک: به عنوان هماهنک کننده تیم داوری و ارزیابی مشخصه‌های عمومی ایده و نحوه ارائه ایده پرداز توجه می‌کند.

ایده‌های مطرح‌شده در این رویداد را چگونه می‌بینید؟

ایده‌های مطرح‌شده در این رویداد بر اساس شاخصه‌های نوآوری و قابلیت تجاری‌سازی و مبنا قرار گفتن برای ایجاد یک کسب‌وکار نوپا از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار است اما مسلماً با ارائه آموزش‌های مرتبط و هدفمند در خصوص ایجاد و بهبود خلاقیت و نوآوری و شناخت فرصت‌های موجود می‌توان موجب ارتقای سطح کیفی ایده‌ها شد. اما بیان یک نکته خالی از لطف نیست و آن نقش پررنگ حضور ایده‌های مرتبط با آی تی در این رویداد است.

آیا شرکت‌های فعال در حوزه آی تی می‌توانند نقش حمایتی از ایده‌ها را داشته باشند.

من همین‌جا اعلام می‌کنم که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آماده هرگونه همکاری در برگزاری این رویداد با بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی است و همان‌طور که ذکر کردم با توجه به گرایش قابل‌توجه ایده پردازان در ارائه ایده‌های خود با استفاده و یا بر مبنای آی تی شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند نقش پررنگی را در حمایت از ایده‌ها بردارند.

در پایان ضمن تشکر از  عصر ارتباط- سرپرستی استان اصفهان و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان  امیدوارم با دریافت نقطه نظرات و پیشنهاد‌های صاحب‌نظران  بتوانیم در اجرای بهتر و اساسی‌تر این رویداد گام‌های محکم و استواری را برداریم. رویداد ایده شو به‌عنوان یک رویداد بومی و اصفهانی پتانسیل تبدیل‌شدن به یک رویداد ملی و حتی بین‌المللی را دارد لذا آرزو می‌کنم بتوانیم درراه رسیدن به این هدف از حمایت شما و همه علاقه‌مندان و دلسوزان اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی برخوردار شویم.

logo-samandehi