پنجشنبه، 21 آبان 94 - 08:25

 

رسول زرگرپور در مراسم افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه اصفهان اتوکام گفت: کریدور علم و فناوری به‌عنوان محور توسعه استان معرفی ‌شده است و پیگیر استقرار آن در استان هستیم و به ‌جرأت می‌توان گفت در ۶ ماه اخیر بیش از ۷ سال اخیر در این حوزه کار کرده‌ایم و به این خاطر که حصول به نتیجه در این کریدور بدون توجه به IT و ICT ممکن نیست به‌شدت پیگیر تقویت این صنعت هستیم.

IMG_2778

استاندار اصفهان با اعلام اینکه اصفهان در آستانه یک حرکت جدی در حوزه دولت الکترونیک است از تمامی بخش‌های مرتبط برای انجام این کار کمک خواست.وی با اشاره به لزوم شروع عملیاتی طرح دولت الکترونیک در استان افزود: بعد از رکود حدوداً دوساله در این امر در سه هفته آتی نقشه راه دولت الکترونیک در استان رونمایی خواهد شد.
استاندار اصفهان ظرفیت‌های اصفهان در حوزه فناوری اطلاعات را بسیار بالا ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید به‌کارگیری این ظرفیت‌ها در دستور کار باشد و استانداری نیز به این مقوله اهمیت بالایی می‌دهد زیرا فناوری اطلاعات، صنعتی تحول‌ساز و جریان‌ساز در ابعاد اقتصادی و اجتماعی است و ذاتاً یک صنعت دانش‌بنیان محسوب می‌شود که بازدهی بالا دارد و رشد اقتصادی را به همراه دارد.
وی طی کردن راه توسعه را بدون توجه به فناوری اطلاعات ناممکن خواند و تصریح کرد: شکاف زیادی بین ما و جهان در این حوزه ایجاد شده و باید خیلی سریع حرکت کنیم.
زرگرپور با اشاره به ابعاد اجتماعی ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: همه ارتباطات در حال حاضر جهانی شده و در دنیا ارتباطات بسیار پیچیده شده که اثرات اجتماعی آن در تغییر سبک زندگی مردم هر روز ملموس‌تر می‌شود.وی یکی از محورهای توسعه در نظر دولت را فناوری اطلاعات دانست یادآور شد: شورای عالی فناوری در سایه کار کارشناسی نسبت به نقشه راه دولت الکترونیک اقداماتی انجام داده که شهریور سال جاری شاهد ابلاغ نتایج آن در قالب تکالیف مشخص در بازه زمانی معین بودیم و استانداری نیز با توجه به تکالیف مندرج در آن، برنامه‌های عملیاتی ۱۹ طرح را تکمیل و از دولت تأیید آن را گرفته است.
استاندار اصفهان با اعلام اینکه اصفهان در آستانه یک حرکت جدی در حوزه دولت الکترونیک است از تمامی بخش‌های مرتبط برای انجام این کار کمک خواست. وی در ادامه رویکرد دولت در مورد حضور بخش خصوصی در پروژه‌های دولتی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: نگاه ما نگاه پیمانکار و کارفرما نیست و به دنبال مشارکت هستیم و راهکارهای جامع در واگذاری تصدی‌ها را در پیش ‌گرفته‌ایم.
زرگرپور اعتماد را حلقه مفقوده تعامل بخش دولتی و خصوصی دانست و عنوان داشت: معرفی توانمندی بخش خصوصی در نمایشگاه‌هایی همچون اصفهان اتوکام باعث افزایش اعتماد میان این دو بخش خواهد شد و اعتقاد داریم ظرفیت برای شاخص شدن این نمایشگاه در منطقه وجود دارد و افزایش کیفیت خدمات ارائه ‌شده در نمایشگاه باید موجب ارتقا ارتباط با شرکت‌های خارجی شود.
وی برگزاری نمایشگاه و توسعه آن را لازمه ورود به حوزه اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد و تأکید کرد: باید برگزاری این نمایشگاه‌ها دسترسی ما به بازارهای منطقه را تسهیل کند نه اینکه با تبدیل‌ شدن به عادتی سالانه از اثرگذاری آن کاسته شود.
استاندار اصفهان در پایان پیشنهادی نیز برای نیل به این اهداف مطرح کرد و گفت: شورای سیاست‌گذاری هدایت نمایشگاه می‌تواند بخش خصوصی، دانشگاه و بخش دولتی را برای ارتقای سطح نمایشگاه به هم مرتبط کند.
استاندار اصفهان با اشاره به تدوین و ارائه طرح های کلان در قالب ۱۹ برنامه عملیاتی در استان گفت: در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای تامین منابع اجرای این طرح‌ها در حال انجام است.

logo-samandehi