سه شنبه، 16 تیر 94 - 09:08

 

با وجود اینکه آمارها نشان دهنده سیر نزولی سرعت اینترنت در اصفهان است، باید دید با عملی شدن وعده های اوپراتور چهارم پیرامون راه‌اندازی اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه در ۷ شهر بزرگ کشور، رویای اصفهانی‌ها برای استفاده از اینترنت پرسرعت محقق می‌شود؟پیش از این خبری کار کردیم که براساس آمار وب سایت معتبر “نت‌ایندکس” نشان می داد سرعت اینترنت در اصفهان در ماه جاری میلادی نسبت به ماه‌های گذشته با افت سرعت و کیفیت روبرو شده است و این درحالیست که کاربران اصفهانی این افت کیفیت و قطعی های مکرر در اینترنت کلانشهر اصفهان را تا حدود زیادی لمس کرده‌اند.
با این وجود به نظر می رسد قرار است تا پایان سال جاری برای ۷ شهر بزرگ کشور امکان استفاده از اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه فراهم شود.
مدیرعامل اپراتور ایرانیان نت و مسئول اجرای این پروژه از اتمام عملیات اجرایی این طرح در ۷ شهر کرج، تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد و قم تا آخر امسال خبر داد و گفت:‌ پیش‌بینی می‌کنیم که ۵۰۰ هزار پورت دسترسی فیبرنوری را با حداقل سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه در این شهرها فراهم کنیم.
محسن باقری اولویت اول دایری این پورت‌ها را بنگاه‌های تجاری و سپس خانوارها عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی هم اکنون آغاز شده و تا ۷ ماه آینده این خدمات ارائه خواهد شد.
با این حال با وجود شرایط موجود اینترنت در اصفهان و قرار گرفتن در بین شهرهای زیرپوشش طرح اینترنت ۲۰ مگابایت بر ثانیه، باید دید آیا رویای اینترنت پرسرعت تا پایان امسال برای اصفهانی محقق می‌شود و یا باز هم باید شاهد وضعیت نامناسب اینترنت در اصفهان و سیر نزولی آن در رتبه بندی‌های وب سایت‌های معتبر جهانی باشیم.

logo-samandehi