جمعه، 25 اردیبهشت 94 - 04:31

 

Startup Weekend Isfahan

همانطور که می دانید استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.این بارپنجمین رویداد استارتاپ ویکند اصفهان در فضای مدرن مجموعه سیتی سنتر اصفهان،  بزرگترین مرکز خرید (Shoping Mall) کشور و چهارمین مرکز خرید بزرگ دنیا برگزار میشود.

در این دوره موسسان موفق سایت های ایرانی و مدیران ارشد از جمله پویا محمودیان  بنیان گذار Axprint، نیما نورمحمدی بنیان گذار پونیشا، محمد جعفر کرمانپور مشاور مارکتینگ ایرانسل و مربی استارتاپ ناب، زینب زارعی متخصص توسعه کسب و کار در همراه اول، مرجان نواب مدیر و طراح گرافیک هتل عباسی اصفهان، محمد علی زاهدی و مهدی ناصری مدیران برگزاری TEDx نقش جهان، آرلن طهماسیان سخنران، آموزگار و مشاور بازاریابی و تبلیغات، میلاد صالحی موسس سایت AppReview و برگزیده ششمین جشنواره وب ایران همراه، احمد ورد مشاور کارآفرینی و محمد حمیدی اصفهانی مدیر توسعه مرکز عملیات امنیت ملی هستند.

در خصوص داوران این رویداد اسامی آشنایی به چشم میخورد.

مهندس جاوید شهریاری

 مدیرعامل شرکت فن آوران اطلاعات هم سو که  علاوه بر مشاوره مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک، سابقه زیادی در مدیریت پروژه های نرم افزاری بزرگ دارد و سرویس دهی نرم افزاری به بانکها و سازمانهای بزرگ دولتی (سازمان تامین اجتماعی، شهرداری، پتروشیمی و …) را در رزومه خود دارد. مهندس جاوید شهریاری به مدت ۴ سال رئیس بخش کامپیوتر و انفورماتیک سازمان انرژی اتمی بوده است. او در حال حاضر رئیس هیئت مدیره شرکت سامانه سبز نیز هست که در زمینه شبکه های اطلاعاتی و حفظ امنیت اطلاعات فعالیت می‏نماید.

دکتر محمد گوهریان

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان و رئیس دانشگاه عملی و کاربردی عتیق و شرکت گز سکه، فارغ التحصیل کارشناسی دانشکده اقتصاد علامه طباطبائی و ارشد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه اصفهان و دکتری اقتصاد دانشگاه آمریکایی شارجه. از سال ۱۳۶۸ پس از فوت پدر مدیریت شرکت گز سکه را برعهده گرفت.همکاری در نگارش بیش از ۱۰۰ طرح تجاری، راه اندازی بیش از ده کسب و کار جدید، داوری جشنواره کارآفرینی و همایش ۱۰۰۰ اختراع ایران گوشه ای از سوابق ایشان است.

دکتر کوروش خسروی
داور جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی، سرپرست کارگروه داوری فن آفرینان جشنواره ملی شیخ بهایی، یکی از عناصر اصلی کارآفرینی در کشور است. شرکت ها و سازمان های زیادی از تجربیات و راهنمایی های او در مباحث کارآفرینی یاری می گیرند. ایشان همچنین از استاتید بنام کارآفرینی کشور و همچنین مدیر اسبق مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان و شرکت DMT می باشند.

روال کاری در استارت ویکند 

استارتاپ ویکند یک رویداد ۳ روزه هست که درآن کارآفرینان جوان دور هم جمع میشوند، از همدیگر یاد میگیرند و سعی میکنند که ایده هایشان را به واقعیت به مرحله اجرا برسانند. در افتتاحیه این رویداد نماینده استارتاپ ویکند جهانی توضیح میدهد که در این ۵۴ ساعت چه خواهد گذشت و شرکت کنندگان چه مسیر پر پیچ و خمی را در پیش رو دارند. به هر شرکت کننده ۶۰ ثانیه فرصت داده میشود که ایده نوآورانه خود برای شروع یک کسب و کار جدید را مطرح کند. البته داشتن ایده، شرط لازمی برای حضور در این رویداد نیست. سپس به شرکت کنندگان به ایده های رای داده و ۱۰ ایده برتر جهت تشکیل تیم انتخاب میشوند. شرکت کنندگان به تیم های ۷ یا ۸ نفره تقسیم شده و هر گروه سعی میکند ایده ای را پخته تر و به مرحله اجرا برساند. قسمتی از تیم سعی میکند که مدل تجاری آن ایده را طراحی کرده و با صحبت با مشتریان بالقوه آن را اعتبارسنجی کند. قسمت دیگر از تیم سعی میکند که نمونه اولیه آن محصول یا خدمت (MVP) را برنامه ریزی کرده تا بتوانند آن را برای آزمایش به مشتریان بالقوه عرضه کنند.تیم ها در کمال خستگی سعی در اتمام کارهای لازم برای ارائه به هیئت داوران را دارند. بعد از ارائه ها و سوال و جواب داوران در مراسم اختتامیه، تیم ها اول دوم و سوم انتخاب میشوند و جوایزی در جهت پیشبرد استارتاپ خود دریافت میکنند.

پنجمین استارتاپ ویکند اصفهان در تاریخ ۳۰  اردیبهشت الی ۱ خرداد در محل دانشگاه علمی و کاربردی سیتی سنتر اصفهان برگزار میشود. خاطر نشان میشوم اختتامیه این رویداد در سالن wedding center مجموعه برگزار خواهد شد. البته برای دانشجویان۳۵٪ تخفیف هنگام ثبت نام لحاظ شده است که میتوانند از کد student  استفاده کنند.جهت ثبت نام میتوانید از لینک زیر استفاده کنید.

سایت استارتاپ ویکند اصفهان

گفتنی است که عصرارتباط هم به عنوان حامی رسانه ای این رویداد گزارشی کامل در این خصوص منشتر خواهد کرد.

 

logo-samandehi