دوشنبه، 21 اردیبهشت 94 - 03:21

 

advertiser-2

پس از این که سراب گلدکوئست که به مخاطبان ناپخته خود و به ویژه جوانان، وعده پولدارشدن با سرمایه مختصر و ناچیز را می‌داد تا حدودی در ایران کمرنگ شد، این بار نوبت سایر شرکت‌های هرمی ‌است که با پوشش و مدل کسب و کار جدید اعلام وجود می‌کنند. بر اساس این گزارش، به تازگی شرکتی به نام ادروس(ADROWS) ایجاد شده است که مدعی طراحی و توسعه سیستم کسب درآمد به وسیله متخصصان اینترنت و نخبگان بازاریاب است.

این شرکت از طریق نوعی فعالیت هرمی‌ ادعا دارد که با در اختیار گذاشتن کالا، ابزار و استراتژی می‌تواند رموز درآمد واقعی از طریق اینترنت را به مشتریان خود نشان دهد. بدین‌ترتیب افراد با پرداخت مقداری پول که طبق بررسی‌های انجام شده دریافته‌ایم حدود ۱۵-۱۰ میلیون تومان است، می‌توانند عضو ادروس شوند تا در آینده با به عضویت در آوردن چند نفر دیگر و رشد زیرمجموعه مشتریان به چند برابر حق عضویت دست پیدا کنند که البته مستلزم این امر است که عضو مذکور حداقل ۲ نفر را به طور مستقیم به شرکت معرفی کند.

گردش مالی در این نوع فعالیت‌های تجاری عموما یک سیکل کاذب است و در عمل از سرمایه خود اعضا به اعضای دیگر به عنوان پورسانت پرداخت می‌شود. آنچه که تمامی خوانندگان و علاقه‌مندان به همکاری با این شرکت‌ها باید بدانند این است ترسیم حساب‌های بانکی با صفرهای غیر قابل شمارش، ماشین لوکس و خانه آنچنانی که از طریق انجام این فعالیت به آنها وعده داده می‌شود، رویایی بیش نیست. البته این رویا گاهی تعبیر هم می‌شود! اما نه برای اعضا، بلکه برای گردانندگان اصلی این نوع تجارت‌ها! در ضمن آگاه باشید که فعالیت شرکت‌های هرمی‌ در بسیاری از کشورها از جمله ایران غیر قانونی شناخته شده ‌است و جرم است و از نظر شرعی نیز حرام محسوب می‌شود.

logo-samandehi