یکشنبه، 29 شهریور 94 - 04:32

 

این رویداد با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان استان اصفهان، توسط شرکت مخابرات استان اصفهان و با هدف شناسایی ایده‌های کارآفرینانه، حمایت مادی و معنوی  از صاحبان ایده برای تولید محصول و تبدیل شدن به یک کسب و کار برگزار شد.در اختتامیه رویداد کارآفرینی هم‌نت فناوری اطلاعات و ارتباطات که به همت بنیاد نخبگان استان و اصفهان و شرکت مخابرات اصفهان در اتاق بازرگانی برگزارشد، دکتر  مشایخی، دبیراجرایی این رویداد کارآفرینی، اظهارداشت: اجرا و برگزاری چنین رویدادهای کارآفرینی آن هم به صورت هم‌نت راحت نیست.

n00205807-t

وی بیان داشت: رویداد کارآفرینی هم‌نت فناوری اطلاعات و ارتباطات برای نخستین بار در کشور، به‌ همت بنیاد نخبگان و شرکت مخابرات اصفهان برگزار می‌شود، امید است که این امر آغاز راه پیشرفت در امر کسب و کارهای جدید باشد.
مشایخی با اشاره به اینکه رویداد کارآفرینی هم‌نت فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف بیان ایده‌های نوین در حوزه ict و تبدیل این ایده‌های خام به ایده‌های کاربردی با قابلیت تبدیل شدن به  کسب و کار و درآمد برگزار شد.
دبیر اجرایی این رویداد تصریح کرد: داوران این برنامه از میان ۹۰ طرحی که در ابتدای امر توسط علاقه مندان ودانشجویان ارائه شد، ۲۴ ایده انتخاب شد که در نهایت این ۲۴نفر تیم های خود را تشکیل دادند و در کنار مشاوران به سمت کاربردی سازی و تبدیل ایده به یک کسب و کار جدید حرکت کردند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دکتر عباس مقتدایی در جمع جوانان و شرکت کنندگان در رویداد کارآفرینی هم‌نت فناوری اطلاعات و ارتباطات، خاطرنشان کرد: با یک نگاه اجمالی به تحولات چند دهه گذشته متوجه خواهیم شد که برای بشر هم زمان و هم مکان کاهش یافته است و این سبب شده است که سرعت تحولات و تغییرات توسط بشربیشتر شود و روند رشد افزون گردد، لذا حرکت به سمت تغییر و تحولات از ملزومات جوامع فعلی شده است و نمی توان از آن فرار کرد.
مقتدایی با بیان اینکه این روزها بارها اصطلاح دولت الکترونیک را می شنویم، گفت: برگزاری چنین رویدادهایی در حقیقت نشان از اتمام یک نسل از تغییرات و آغاز دوره ای دیگر از تغییرات است.
وی با بیان اینکه میان دولت الکترونیک، دولت تحول‌گرا و دولت ناب تفاوت‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای توسعه یافته در مرحله دولت ناب هستند، اما ما در مرحله دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و خدمات بر خط از شاخصه های دولت الکترونیک است که جهان در سال ۱۹۹۸ آغاز کرد و ما اکنون در آن قرار داریم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: شاخصه و مولفه‌های دولت تحول گرا، توجه وتمرکز روز افزون به تغییرات است که در کشورهای توسعه یافته در سال ۲۰۰۵ برآن سرمایه گذاری کردند، همچنین دولت ناب که در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته دنیا اجرا می‌شود، بر انجام کار بیشتر و هزینه کمتر تمرکز دارد که در سال ۲۰۱۰ به وجود آمد.
وی بیان داشت: دولت الکترونیک بر فن‌آوری تمرکز داشت و دولت ناب در توانمندسازی توجه دارد، لذا برگذاری رویداد کارآفرینی هم‌نت فناوری اطلاعات و ارتباطات(ict) می تواند گام موثر در عرصه توجه و تمرکز بر توانمندسازی باشد.
مقتدایی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر تولید دانش در عرصه بین المللی و پرهیز از بهره برداری ومصرف دانش های تولیده شده در جهان ، ابراز کرد: برگزاری رویداد های کارآفرینی همچون هم نت فناوری اطلاعات و ارتباطات(ict) می تواند در راستای تولید دانش گامی موثر باشد.

برگزیدگان رویداد
بر اساس این گزارش آئین اهدای جوائز به تیم‌های برتر رویداد هم‌نت فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور استاندار اصفهان برگزار شد و تیم  نخست این رویداد، تیم  رافی نیا  با ایده نرم افزار کاربردی هوشمند ویژه افراد معلول معرفی شد.
همچنین تیم های (ICT SEC) با ایده سیستمهای امنیتی مخابرات ویژه کاربران و گروه تخصصی امیرکبیر با ایده تحلیل آسیب پذیری فایلهای اجرایی به ترتیب به‌عنوان تیمهای دوم و سوم معرفی شدند. رتبه چهارم نیز به تیم وب مانی میکر  (Web Money Macker) با ایده ایجاد بستر برای تسهیل گران و مشاوران اقتصادی رسید.
گفتنی است نخستین رویداد کارآفرینی هم‌نت اوائل مرداد امسال با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد نخبگان و اتاق بازرگانی اصفهان در شهر اصفهان برگزار شد. که در این رویداد، صنعتگران، سرمایه گذاران و صاحبان فناوری درباره مسائل و معضلاتشان به امید پیدا کردن راه حل به گفت‌وگو پرداختند و هفت تیم برتر جوائز خود را دریافت کردند

logo-samandehi