دوشنبه، 25 خرداد 94 - 12:23

 

استارتاپ ویکند اصفهان

استارت آپ ویکند دیگر واژه ای نیست که کار آفرینان با آن غریبه باشند و با برگزاری این رویداد کاملا آشنا هستند.فضایی که در آن همگی برای پرورش ایده ها گرد هم می آیند.استارت آپ در ۳ روز برگزار میشود و در روز پایانی ایده های برتر توسط تیم داوری معرفی میشوند.این دوره برگزاری استارت آپ ویکند در یک فضای علمی و دانشگاهی برگزار میشود. دانشگاه صنعتی اصفهان از تاریخ  چهارشنبه ۷ مرداد تا جمعه ۹ مرداد  میزبان کارآفرینان خواهد بود.این رویداد با موضوع چگونه یک کسب و کار راه بندازیم برگزار میشود.

دکتر سروش علیمرادی دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و مدیر فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از سخنرانان در این دوره هستند.  وی دارای دکترای آمار از دانشگاه کارلتون کانادا می باشد.

در این دوره همانند روال استارت آپ ویکندها مربیان یا به قولی منتورهای صاحب فن جهت راهنمایی کار آفرین ها حضور دارند.نامهای چون مهدی ناصری فارغ التحصیل ممتاز مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر،سپهر اسدیان فارغ التحصیل رشته مدیریت توسعه پایدار در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه Chalmers کشور سوئد،بهاره فاطمیفارغ التحصیل از دانشگاه Imperial College Business School در مقطع فوق لیسانس مدیریت،میلاد صالحی موسس سایت AppReview برگزیده ششمین جشنواره وب،مهدی نیازی منش فارغ التحصیل مهندسی صنایع و MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر به چشم میخورد.

چنانچه تمایل به حضور در این رویداد دارید میتوانید با کد esfahanertebat از تخفیف ۳۰ درصدی  هنگام ثبت نام استفاده کنید

روال کاری در استارت ویکند 

استارتاپ ویکند یک رویداد ۳ روزه هست که درآن کارآفرینان جوان دور هم جمع میشوند، از همدیگر یاد میگیرند و سعی میکنند که ایده هایشان را به واقعیت به مرحله اجرا برسانند. در افتتاحیه این رویداد نماینده استارتاپ ویکند جهانی توضیح میدهد که در این ۵۴ ساعت چه خواهد گذشت و شرکت کنندگان چه مسیر پر پیچ و خمی را در پیش رو دارند. به هر شرکت کننده ۶۰ ثانیه فرصت داده میشود که ایده نوآورانه خود برای شروع یک کسب و کار جدید را مطرح کند. البته داشتن ایده، شرط لازمی برای حضور در این رویداد نیست. سپس به شرکت کنندگان به ایده های رای داده و ۱۰ ایده برتر جهت تشکیل تیم انتخاب میشوند. شرکت کنندگان به تیم های ۷ یا ۸ نفره تقسیم شده و هر گروه سعی میکند ایده ای را پخته تر و به مرحله اجرا برساند. قسمتی از تیم سعی میکند که مدل تجاری آن ایده را طراحی کرده و با صحبت با مشتریان بالقوه آن را اعتبارسنجی کند. قسمت دیگر از تیم سعی میکند که نمونه اولیه آن محصول یا خدمت (MVP) را برنامه ریزی کرده تا بتوانند آن را برای آزمایش به مشتریان بالقوه عرضه کنند.تیم ها در کمال خستگی سعی در اتمام کارهای لازم برای ارائه به هیئت داوران را دارند. بعد از ارائه ها و سوال و جواب داوران در مراسم اختتامیه، تیم ها اول دوم و سوم انتخاب میشوند و جوایزی در جهت پیشبرد استارتاپ خود دریافت میکنند.

سایت استارتاپ ویکند اصفهان

گفتنی است که عصرارتباط هم به عنوان حامی رسانه ای این رویداد گزارشی کامل در این خصوص منشتر خواهد کرد.

logo-samandehi