چهارشنبه، 04 شهریور 94 - 05:36

 

با آغاز طرح “فیلترینگ هوشمند” در کشور شبکه اینستاگرام با اختلالاتی همراه شده که این اختلالات هوش را از سرکاربران بی‌شمار  این شبکه اجتماعی در ایران برده است، این درحالی است که این شبکه اجتماعی بر روی بستر اینترنت شرکت‌های پپ با مشکلات کمتری روبرو است اما با اینترنت مخابرات کاملا ناسازگار است بطوریکه کاربران برای استفاده از این شبکه اجتماعی در بستر اینترنت مخابرات مجبور به استفاده از فیلترشکن هستند.

با توجه به اینکه کاربران اصفهانی اینترنت مخابرات هم برای استفاده از اینستاگرام با مشکل روبرو هستند، درگفتگویی با حسین کشایی مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان این مسئله را پیگیری کردیم.
کشایی با بیان اینکه مخابرات اینترنت خود را از طریق شرکت زیرساخت تامین می‌کند، گفت: شرکت زیرساخت اینترنت مورد نیاز ما را تامین می‌کند و ما در چارچوب استانداردهای این شرکت فعالیت می‌کنیم و در مورد فیلترینگ اقدامی اننجام نمی‌دهیم.
وی با بیان اینکه در حوزه فیلترینگ نه نظری می‌دهیم و نه سودی می‌بریم، اظهارداشت: شرکت مخابرات تنها اینترنتی را که از زیرساخت تحویل می‌گیرد به مردم ارائه می‌دهد و اگر شرکت‌های پپ اینترنت خود را از جایی دیگر تامین می‌کنند ما نمی دانیم!
مدیرعامل مخابرات استان اصفهان همچنین در مورد اختلالات اینستاگرام در بستر اینترنت مخابرات، افزود: ما چنین مشکلی را ندیده‌ایم. همه شرکت‌ها اینترنت خودشان را از زیرساخت تامین می‌کنند و نباید این مشکل بر روی بستر اینتنرت مخابرات وجود داشته باشد و مطمئنا چنین مشکلی نداریم.
کشایی اظهارداشت: شاید کاربران خودشان در سیستم‌شان مشکلاتی را داشته باشند و این شبکه اجتماعی برای آنها باز نشود. نباید در این زمینه تفاوتی وجود داشته باشد و ما گزارشی در این رابطه نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه اختلالات اینستاگرام در بستر اینترنت مخابرات اصفهان را رد می‌کنم، تصریح کرد: این مشکل اینترنت مخابرات نیست. چون پهنای باند را برای همه شرکت‌ها زیرساخت ارائه می دهد و نباید تفاوتی وجود داشته باشد.

logo-samandehi