چهارشنبه، 02 اردیبهشت 94 - 08:27

 

همراه-اول

کیفیت خدمات اپراتورهای موبایل، به ویژه همراه اول، در شرایط مناسب و مطلوبی قرار ندارد و کاربران از کیفیت پایین سرویس های دریافتی کلافه شده اند. برخی از این مشترکان احساس می کنند مسئولان وزارت ارتباطات، بر عملکرد شرکت های مخابراتی نظارت نداشته یا از شرایط موجود احساس رضایت دارند.اما حقیقیت چیست؟ آیا رگولاتوری و وزارت ارتباطات از کیفیت نامناسب ارائه خدمات تلفن همراه به ویژه اینترنت ۳G توسط همراه اول با خبر نیستند؟ آیا وزیر ارتباطات و مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از این وضعیت راضی اند؟

حرف های علی اصغر عمیدیان رئیس رگولاتوری تا حدودی می تواند پاسخ این سئوال ها را بدهد. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه نظارت بر کیفیت خدمات اپراتور اول تلفن همراه و نارضایتی مردم اظهار کرد: حق با مردم است؛ مشکلات را قبول دارم.علی‌اصغر عمیدیان در مورد مهاجرت به نسل های نوین موبایل در دنیا، توضیح داد: مدت زمانی که قرار است تلفن همراه در یک کشور از یک نسل به نسلی دیگر تغییر کند، با هدف تامین تجهیزات و عملیات مهندسی بین ۶ ماه تا یک‌ سال و نیم برآورد می گردد.

وی اعلام کرد: بر اساس زمان بندی اعلام شده قرار بود تا آخر سال ۹۳ کیفیت خدمات در تهران و تعدادی از مراکز استان‌ها به حد استاندارد برسد، اما در شرایط فعلی از شاخص‌ های ارائه خدمات در این شبکه راضی نیستم.رئیس رگولاتوری تشریح کرد: پیاپی و به صورت مرتب میان معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات با اپراتور مربوطه جلساتی تشکیل می شود؛  هر چند که در حال حاضر شبکه رو به بهبودی است‌ ولی تا استاندارد لازم هنوز فاصله داریم و بر اساس پروانه احتمال جریمه آنها وجود دارد.

مدیران همراه اول قول داده بودند تا ۲۲ بهمن اختلالات شبکه را برطرف کنند که به وضوح می توان گفت این اتفاق رخ نداده و شبکه این اپراتور هنوز با مشکلات اساسی روبرو است.معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این رابطه پاسخ داد: با توجه به بحث تامین تجهیزات و نرم افزار، تاخیر ۳ تا ۴ ماهه را می توان پذیرفت، اما اگر قرار باشد این مشکلات از اردیبهشت و خرداد عبور کند، قابل تحمل نیست و برخورد خواهیم کرد.

logo-samandehi