پنجشنبه، 13 آذر 99 - 10:33

 

هر سه‌ سال انتخابات هیات مدیره سازمان نصر فرصتی طلایی برای شناسایی جریان‌های پنهان قدرت زیر شریان‌های فناوری اطلاعات است و همین باعث می‌شود وقتی تغییرات هیات مدیره سازمان در نزدیکی تغییر دولت اتفاق بیفتد رقابت جذابی بر سر آینده قدرت این نهاد شکل بگیرد .

انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان ۱۳ آدر ماه به صورت رای‌گیری آنلاین مبتنی بر بلاک‌چین با مشارکتی ۶۸ درصدی شاخه ی شرکتی ، ۹۵ درصدی شاخه ی فروشگاهی ، ۸۲ درصدی شاخه مشاوران و ۵۰ درصدی اشخاص حقیقی به پایان رسید . یکی از خصوصیات این دوره حضور حداکثری کاندیداهای جوان در دو ائتلاف بود.بیش از شصت درصد از کاندیدهای این دوره را اکثرا چهره های جوان در هر دو اتلاف تشکیل دادند که میتوان به  معنای پیگیر مطالیات و درخواست های شرکت های نسل دوم فناوری اطلاعات اصفهان ، کسب و کارهای جوان و استارتاپ ها باشد.هر چند اکوسیستم کارآفرینی اصفهان با ۵ نماینده سعی در بدست آوردن صندلی در ترکیب تصمیم گیران این سازمان داشتند.مشارکت بالای شرکت کننده ها در انتخابات در این دوره ، به منزله انتظار برای رفع چالشها و مشکلاتی که در طی این سالهای طولانی پا برجا  باقی مانده ، بوده است.

رقابت نزدیک و نفس‌گیر

با نگاهی میان شخص اول شاخه شرکتها با نفر دهم ، صد رای اختلاف وجود دارد.در شاخه مشاوران میان نفر اول تا دوم ۹ رای و در شاخه فروشگاهی دو کاندید بصورت مساوی ۱۳ رای و در شاخه بازرسی هم ، اختلاف ۶۲ رای بوده است.

انتخابات تمام شد.شعارها را دریابید

حالا که انتخابات به پایان رسید است و هر دو ائتلاف در بیانیه های خود از شعارهایی چون خانه و خانواده صنفی  ، تحول و توسعه صنف استفاده کردند.جدای از اینکه جه کسانی از این پس تصمیم گیر برای فعالان فناوری اطلاعات باشند ، بایستی فراموش نکنند و تصمیم بگیرند چگونه می خواهند مشکلات ، چالشهای اعضای شناخته شده ی خود را که سالهاست فریاد بسیاری از آنها را درآورده است و بسیاری از کسب و کارها را بواسطه شرایط اقتصادی در کنار قوانین سخت گیرانه ادارات دولتی چون مالیات ، بیمه و اداره کار و ….. به مرز ورشکستگی رسانده است ، را حل کنند.

در سال ۹۵ مطلبی با این عنوان در عصرارتباط چاپ شذ

شـما بلیط VIP نـدارید؟!؟

در آن مطلب اهم مشکلات صنفی به تشریح آورده شده بود که بسیاری از آن با وجود گذشت حدود ۵  سال از آن حل نشده است .لازم است منتخبین جدید برنامه ای مدون و جدی از مشکلات اساسی اعضای صنف را آماده و به نتیجه برسانند. کرونا بعنوان یک بلای طبیعی یا ساخته دست بشر ، در کنار سایر مشکلات شرایط را برای فعالان این حوزه پیچیده تر کرده است . قوانین عجیب و احکام قضایی که اینروزها در خصوص کسب و کارها می شنویم نیز یکی از چالشهای اینروزهای فعالین فناوری اطلاعات است.در پایان امیدوارم منتخبین جدید بتوانند آنچه را وعده داده اند را جامه عمل بپوشانند.پایگاه خبری اصفهان ارتباط پیشنهاد میدهد منتخبین ، از تمامی کسانی که در این دوره بعنوان کاندید برای حل مشکلات پا به عرصه انتخابات صنفی گذاشتند ، دعوت به همکاری در حوزه های مختلف کند و از پتانسبل موجود جوانان کاندید در پیشبرد اهداف صنفی استفاده کنند

logo-samandehi