دوشنبه، 16 شهریور 94 - 10:16

 

مهندس وحید حیدریان با اشاره به اقدامات اخیر صورت گرفته از سوی دولت و نهادهای متولی در خصوص تحقق شهر الکترونیکی اظهار داشت: اخیراً در حوزه خدمات الکترونیکی حرکت های بسیار خوبی انجام شده است، که یکی از این اقدامات برنامه ریزی برای اجرای طرح GNAF یا نظام ملی آدرس گذاری مکان محور می باشد.

DWQD

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی با ۳۰۰ وظیفه مختلف در حال خدمات رسانی به شهروندان است گفت: در این زمینه اگر تمام خدمات شهرداری نیز به صورت الکترونیکی ارائه شود باز هم شهرالکترونیکی محقق نخواهد شد چرا که در شهرها بیش از ۵۰ دستگاه اجرایی وجود دارند و زمانی شهر الکترونیکی محقق می شود که تمام این دستگاه های اجرایی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه آخرین و موثرترین مرحله تحقق شهر الکترونیکی ایجاد ارتباط پیوسته و یکپارچه الکترونیکی است بیان داشت: برای تحقق این امر مدیریت واحد شهری یا مدیریت یکپارچه شهری یک ضرورت خواهد بود که تا محقق نشود، شهر الکترونیکی تحقق نمی یابد.
وی پیشنیاز و یکی از اساسی ترین زیرساخت های مدیریت واحد شهری را یکسان نمودن نشانی مکان ها در دستگاه های اجرایی دانست و گفت: در شهرها با وجود ثابت بودن محل یک ساختمان، نشانی های مختلفی در ادارات آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری برای آن ثبت شده است که اجرای این طرح باعث ایجاد وحدت رویه آدرس دهی و کاهش هزینه های مترتب بر آن و یکسان شدن آدرس یک محل در تمامی دستگاه خواهد شد که به عنوان یک حرکت زیرساختی به ایجاد ارتباط منسجم میان دستگاه های اجرایی کمک شایانی می نمایند، چرا که در هر کشوری توسعه فرایندی نوین در تعریف آدرس با ماهیت زمین مرجع، برای ایجاد و نگهداری یک پایگاه اطلاعاتی و راهنمای رسمی و موثق آدرس های استاندارد مکان محور و یکتا امری ضروری است.
مهندس حیدریان از تشکیل جلسه میان شهرداری اصفهان و نمایندگان شرکت پست کشور و استان در این رابطه خبر داد و تصریح کرد: هفته گذشته در جلسه ای با حضور مدیران ارشد اداره پست کشور و استان و شهردار اصفهان قرار شد این طرح در اصفهان به عنوان پایلوت کشوری اجرا شود.
وی در پایان ابراز امیدواری نمود با ارائه خدمات الکترونیکی توسط تمامی دستگاه های اجرایی استان و کشور و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه این خدمات در راستای خدمت رسانی به شهروندان گام های موثرتری برداشته شود.
شایان ذکر است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورخ ۲۱/۴/۹۴ طرح مذکور را که توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و توافق دستگاه های اجرایی مربوطه (سازمان های ثبت اسناد و املاک کشور، فناوری اطلاعات ایران، شهرداری های و مراکز آمار ایران) ارائه شده است به کلیه دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ نمود.

logo-samandehi