شنبه، 28 شهریور 94 - 11:08

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، مهندس وحید حیدریان با اعلام این مطلب افزود: دفع آب های  سطحی یکی از مهمترین دغدغه های شهرداری در فصول بارندگی و سرد سال می باشد، به همین خاطر برداشت اطلاعات مکانی مستحدثات دفع آب های سطحی شهر اصفهان در مناطق ۱۴ گانه شهرداری اصفهان انجام شده و در منطقه ۱۵ در دست اقدام است.

وحید حیدریان

وی ادامه داد: در گذشته برای انتقال آب های سطحی بعضاً  از شبکه فاضلاب معابر استفاده می شد که از نظر بهداشتی صحیح نبود، به همین منظور شهرداری جهت دفعاً آب های سطحی اقدام به حفر چاه دفع در معابر نمود.

وی افزود: این چاه ها به صورت دوقلو(جذبی- رسوبی) حفر می گردد به صورتی که در یک چاه رسوبات آب ته نشین و جهت جذب نهایی به چاه  کناری منتقل شده و با جذب آب، سفره زیر زمینی در سطح شهر تغذیه می گردد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در برخی معابر کانال های رو باز و رو بسته جهت دفع آب های سطحی در محدوده  شیب دار شهر احداث شده است، تصریح  کرد:  در زیر گذرها و بزرگراه ها که امکان دفع آب با استفاده از چاه و کانال امکان پذیر نیست، شهرداری اقدام به تأسیس مخازن بتونی آب در زیرِ زمین به نام سِپتیک نموده که حجم زیاد بارندگی منتقل شده به این معابر را جمع آوری می کند.

 وی ادامه داد: به منظور مدیریت این مستحدثات(چاه، کانال و سپتیک)  پروژه  تهیه اطلاعات مکانی مستحدثات آب های سطحی در کلیه مناطق اجرا و جهت استفاده در سامانه دفع آب های سطحی بارگذاری گردیده است.

مهندس حیدریان با بیان اینکه  هم اکنون تهیه اطلاعات مکانمند مستحدثات آب های سطحی منطقه ۱۵ و پلاک کوبی مناطق  ۴ و ۸ در دست اقدام می باشد اظهار داشت: شهرداری اصفهان برای شناسایی محل چاه ها در زمان آب گرفتگی اقدام به تهیه  پلاک و نصب آن در سطح معابر نموده تا در صورت بروز مشکل در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام نماید.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود تا با اجرای پروژه های فاوا شهرداری گام های ارزنده تری در جهت خدمت به شهروندان فهیم اصفهان برداشته شود.

logo-samandehi