جمعه، 08 اسفند 93 - 04:40

 

xgsmarena_00116.jpg.pagespeed.ic.MkybPDuSu5

بر اساس گزارشی که اخیراً توسط کمپانی تحقیقاتی Strategy Analytics انتشار یافته، در سه ماهه ی چهارم سال مالی ۲۰۱۴ ابزارهای مبتنی بر iOS اپل، ۸۸.۷ درصد سود حاصل از بازار جهانی تلفن های هوشمند را به خود اختصاص داده اند.

کوپرتینویی ها در سال ۲۰۱۳ و طی بازه ی زمانی مشابه، ۷۰.۵٪ سود حاصل از بازار مورد بحث را در اختیار داشته اند که این رقم در سال ۲۰۱۴ رشدی ۱۸.۲ درصدی از خود نشان می دهد.

 

در سوی دیگر سهم سود اندرویدی ها از ۲۹.۵ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۱۱.۳ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش یافته. اپل در سه ماهه ی چهارم ۲۰۱۴ سود عملیاتی برابر با ۱۸.۸ میلیارد دلار داشته که این رقم در یک سال قبل تر برابر با ۱۱.۴ میلیارد دلار بوده است.

در همین بازه ی زمانی مجموع کمپانی های تولید کننده ی تلفن های هوشمند اندرویدی سود عملیاتی معادل با ۲.۴ میلیارد دلار را تجربه کرده اند، که این میزان سود در ۲۰۱۳ و در سه ماهه ی مشابه به ۴.۸ میلیارد دلار می رسیده است.

gsmarena_002

Strategy Analytics، منبعی که این آمار و ارقام را منتشر کرده، می گوید: “استراتژی اپل برای تولید محصولات سطح بالا و طراز اول به سودی قابل توجه ختم شده و این در حالیست که سود و درآمد پایین شرکای سخت افزاری گوگل از بازار تلفن های هوشمند، می تواند برای این شرکت و آینده پلتفرمش نگران کننده باشد.”

مجموع سود عملیاتی حاصل از بازار اسمارت فون ها در سه ماهه ی پایانی سال گذشته ۲۱.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۱۳ و همین بازه ی زمانی رشدی ۳۱ درصدی را نشان می دهد.

logo-samandehi