چهارشنبه، 22 مهر 94 - 11:36

 

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان گفت: راهبرد اصلی تعیین شده برای سال‌های آتی سازمان، توسعه اقتدار مبتنی بر سه استراتژی است.محمد اطرج در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان، اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بر اساس قانون مجلس از سال ۸۴ کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۹ استان فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان بیان کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان با هدف ساماندهی، ایجاد تشکیلات و تعیین وظایف و نظم‌بخشی به فعالیت تجاری رایانه‌ای مجاز و حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزار وضع و تحت نظارت شورای عالی انفورماتیک کشور تشکیل شد.

محمد اطرج

وی با اشاره به قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای مصوب ۱۳۷۹ مجلس شورای اسلامی، گفت: ساماندهی امور مربوط به صنف رایانه در زمینه‌های مختلف امروز تحقیقاتی، طراحی، تولیدی، تنظیم روابط بین اعضای صنف و کارفرمایان و دفاع از حقوق حرفه‌ای صنف، تقویت و توسعه فرهنگ فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و ارتقای دانش فنی و کیفیت کار اعضای صنف رایانه از جمله اهداف این سازمان است.

اطرج با تأکید بر اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان همانند چتری حامی فعالین عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: تلاش کردیم در ۱۰ سال گذشته  در سه ‌شاخه شرکت‌ها، مشاوران و فروشگاه‌ها تمرکز کنیم.

وی یادآور شد: ارکان نظام صنفی رایانه‌ای متشکل از نظام صنفی رایانه‌ای استان، شورای انتظامی استان‌ها، هیئت عمومی نظام، شورای انتظامی کل، بازرس و رئیس است،وی تصریح کرد: ایجاد کردن زمینه‌های احساس امنیت برای فعالین در عرصه ارتباطات و فناوری یکی از فلسفه‌های وجودی سازمان است.

محمد اطرج افزود: در حال حاضر بالغ بر ۳۲۰ شرکت در حوزه‌های مختلف نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، شبکه و اینترنت و همچنین ۶۱ عضو فروشگاهی و ۸۹ مشاور و ۷۴ عضو حقیقی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان عضویت دارند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان  با اشاره به افق ۱۴۰۴، بیان داشت: برنامه ما برای رسیدن به این افق توجه به موضوع اقتصاد دانش‌بنیان و در پی آن، فناوری اطلاعات و ارتباطات است  و به جرات می‌توان گفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیش‌ران فعالیت‌های اقتصادی کشور است.وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اهداف و استراتژی‌ ما در زمینه توسعه بازار، توانمندسازی اعضا و تمرکز بر نرم‌افزارها به عنوان یک سرویس مد نظر قرار گرفته و تلاش می‌کنیم که فعالیت‌های کامپیوتری خود را به سطح جامعه بکشانیم.

اطرج استفاده از توانمندی شرکت‌های بومی اصفهان برای طرح‌های مختلف در سطح استان ضروری دانست و تصریح کرد: رویکرد ما این است که از بخش خصوصی و توانمندی‌های آن در حوزه‌های مختلف استفاده لازم را ببریم و به دستگاه‌های مختلف استان پیشنهاد می‌دهیم که از توانمندی‌های داخلی موجود در استان به خوبی استفاده شود

وی در خصوص نگاه دولت یازدهم به فناوری اطلاعات و ارتباطات،گفت: سلامت در این دولت اولویت نخست و فناوری اطلاعات و ارتباطات در اولویت دوم قرار داشته که دولت نیز توجه ویژه‌ای به این مسئله دارد.وی با اشاره به نهایی شدن سند آمایش سرزمین، بیان داشت:  در حال حاضر با نهایی‌شدن  این سند، رویکرد مسوولان از توجه به صنایع کلان و سنگین به سمت صنایع سبز و پاک و حوزه فناوری اطلاعات تغییر کند.

وی عنوان کرد: برای سال‌های آتی، راهبرد توسعه اقتدار را برای خود تعریف کردیم، همچنین به منظور تحقق این امر، سه استراتژی توسعه بازاریابی به عنوان نخستین استراتژی، بحث توانمندسازی اعضا و تمرکز برای سافورسرویس تبیین شده است.اطرج خاطر نشان کرد: حرکت از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش‌محور که از تأکیدات سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور است تنها با تمرکز بر ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات میسر است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان با اشاره به وظایف سنگین این سازمان اظهار داشت: امروز وظایف ما بسیار سنگین شده و باید کاری کنیم که منابع خود را تجمیع کرده و از پراکنده‌کاری خودداری شود، بنابراین  تصمیم به تشکیل اتاق فکر فناوری اطلاعات استان اصفهان گرفتیم.وی بر ضرورت ایجاد پردیس‌های تولید محتوا اشاره کرد و گفت: قرار است پردیس تولید محتوای اصفهان در نیمه دوم امسال عملیاتی شود و در آن با اختصاص فضا و استفاده از جوانان فعالیت‌های مختلفی صورت گیرد؛در این بین استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی موبایل و بازی‌های رایانه‌ای نیز اهمیت دارد.

اطرج نگاه به توسعه دولت الکترونیک در استان اصفهان را مهم برشمرد و گفت: متأسفانه این توسعه در استان اصفهان تاکنون اتفاق نیفتاده و ما باید با تسریع آن، زمینه ارتقای جایگاه دولت الکترونیک در استان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اتوکام اصفهان از ۱۹ تا ۲۳ آبان در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مراکز رشد دانشگاه‌ها و بخش‌های دولتی باید در این نمایشگاه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و فضایی فراهم شود تا افراد، محصولات جدید خود را ارائه کنند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان توجه به تیم‌های دانشجویی حوزه فناوری اطلاعات را مهم دانست و گفت: تلاش می‌کنیم که دانشجویان با حضور در پاویون نمایشگاه، فعالیت‌های اقتصادی خود را عرضه کنند و خدمات خود را ارائه کنند.

وی در زمینه تجاری‌سازی پروژه‌های دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان در حوزه فناوری اطلاعات؛ گفت: هم اکنون حلقه ‌مفقود‌ه‌ای بین دانشگاه و صنعت وجود دارد که ما به دنبال اتصال این حلقه هستیم.وی خاطر نشان کرد  در حال حاضر با ۴ دانشگاه اصفهان برای حضور در نمایشگاه اتوکام صحبت کردیم،وی در ادامه  گفت: ما تلاش می‌کنیم که پایان‌نامه‌های مورد نیاز صنعت را از طریق بخش خصوصی، وارد کار کنیم و دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌های اصفهان نیز با همین رویکرد ایجاد می‌شوند.

وی افزود: باید تلاش کنیم که دیدگاه‌های اقتصادی در افراد فعال در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد شود .

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان در ادامه از پیشنهاد تشکیل اتاق فکر فناوری اطلاعات و ارتباطات به استانداری اصفهان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بی‌شمار استان اصفهان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات همانند وجود شرکت‌های بزرگ و توانمند، ایجاد کریدور علم و فناوری در استان اصفهان و تهیه سند آمایش سرزمین تشکیل این اتاق فکر می‌تواند راهگشا باشد.

logo-samandehi