سه شنبه، 27 مرداد 94 - 06:52

 

همزمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه مخابرات ،ارتباطات و صنابع وابسته چهارمین کنفرانس فن آوری های نوین ارتباطی برگزار شد.از نکات قابل ذکر این کنفرانس به حضور فردریک لارودیه اشاره کرد.وی اصالتا فرانسوی و ساکن آمریکا است. فردریک دارای ۲۵ سال سابقه در مدیریت و کارآفرینی در صنعت مخابرات سیار می باشد که پروژه های بسیاری را هم در حوزه اپراتوری شبکه و هم در حوزه توسعه فن آوری رهبری نموده است. از جمله سوابق ایشان می توان به سمت های متعدد مدیریت ارشد در شرکت های France Telecom، Sprint و LinkAir اشاره نمود. آقای لارودیه برای مدتی در سمت مدیریت مشتریان ارشد شرکت Aperto در نواحی اروپا، آفریقا و همچنین خاورمیانه فعالیت نموده است که در این دوره سهم این نواحی در درآمد این شرکت تامین کننده تجهیزات بی سیم از ۰ به ۵۰ درصد افزایش داشت. ایشان سپس شرکت SAS ViTi را به عنوان دومین اپراتور ملی در جزیره فرانسوی پلی نزی در جنوب آمریکا تاسیس نمود و طی ۱۸ ماه آنرابه بازدهی کامل رساند. فردریک از سال ۲۰۱۲ به شرکت EBlink پیوست و در Silicon valley آمریکا هدایت بخش دانش محور این شرکت را به عهده گرفته است. این شرکت برای اولین بار فن آوری front haul در شبکه های بی سیم را به دنیا معرفی نمود که تحول عظیمی در ساختار شبکه های موبایل ایجاد می نماید. ایشان دارای مدرک فوق لیسانس در رشته مخابرات و فن آوری های شبکه از دانشگاه ENST پاریس بوده و تا کنون ۷ اختراع را در زمینه های مختلف ارتباطات بی سیم به ثبت رسانده است.

چهارمین کنفرانس فن آوری های نوین ارتباطی

از دیگر سخنرانان این کنفرانس میتوان به مهندس حسین کشائی آرانی دارای فوق لیسانس مدیریت مرکز آموزش مدیریت و لیسانس مخابرات از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات استان اصفهان،دکتر علی فتوت احمدی دارایدکترای مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه Stanford آمریکا و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف،دکتر علیرضا یاری دارای دکترای برق از دانشکده کامپیوتر دانشگاه کیتامی، هوکایدوی ژاپن و عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ،دکتر رسول سرائیان دارای دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی،کارشناسی ارشد مخابرات و کارشناسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی اصفهان و عضو هیئت مدیره همراه اول  اشاره کرد. در ادامه گزیده ای از این کنفرانس را باهم میخوانیم.

دکتر علی فتوت احمدی: آینده ارتباطات سلولار

نقش گسترده و روزافزون ارتباطات رادیویی آن را به یکی از پر اهمیت ترین شاخه های فن آوری تبدیل کرده است. علاوه بر کاربردهای علمی و صنعتی، این دانش به طور جدایی ناپذیری در زندگی روزمره افراد در هم تنیده شده و بدون شک دنیای امروز بدون آن تصویر بسیار متفاوتی از آنچه هست پیدا میکرد. حوزه ارتباطات بی سیم یکی از مهمترین زمینه‌ها در حوزه مخابرات است. توسعه بسیاری از سرویس‌های مخابراتی مبتنی بر فناوری‌های این حوزه صورت می‌پذیرد. روال تحول فناوری در این حوزه بسیار سریع است و این حوزه دارای اهمیت استراتژیک است. در این ارائه تحلیلی از روند تحول فناوری در زیر شاخه ارتباطات سلولار صورت گرفت که مبتنی بر پروژه ها و فعالیت  های مهم بین لمللی در این حوزه می باشد. با بررسی نتایج پژوهش  ها و توسعه های بین المللی از طریق منابع عمومی و شبکه اینترنت با اولویت پژوهش های با سرمایه گذاری و منابع مالی بزرگتر، طبقه بندی در این حوزه صورت گرفته که مشخص کننده سرفصل های اصلی این حوزه می  باشد. این طبقه بندی می تواند پیشنهادی برای اولویت های مهم جهت توسعه این حوزه در کشور به شمار آید.

دکتر علیرضا یاری: شبکه های تحویل محتوا

اگر نیاز کاربران خدمات مخابراتی را بررسی کنیم خواهیم دید که روند تغییر بازار نشان دهنده گرایش کاربران به کیفیت خدمات و دسترسی به محتوای مناسب است. در این فضای رقابتی شرکتهای مخابراتی چه استراتژیهایی را باید اتخاذ کنند و به چه تکنولوژیها و سرویسهایی روی آورند. این سوالی است که در بررسی اجمالی مدلهای کسب و کار شرکتهای مخابراتی و روند تغییرات در مدیریت محتوای دیجیتال پاسخ داده خواهد شد. آیا با افزایش روز افزون محتوا در اینترنت و تغییر سبک زندگی مردم آیا بازهم می توان به سرویسهای مخابراتی به دید پهنای باند نگریست. شرکتهای مخابراتی با چه دیدگاهی به اینگونه مسائل نگاه کرده و چه راهبردها و یا راه کارهایی را می باید اتخاذ کنند. در این سخنرانی به بحث درخصوص مدیریت محتوا و تاثیر محتوا در  مدلهای کسب و کار شرکتهای مخابراتی پرداخته شد

دکتر رسول سرائیان :موبایل،تغییر دهنده پارادایم در جهان

 همگرایی سه فناوری پیشرفته‌ ‌اینترنت، کامپیوتر، و موبایل به مثابه‌ یک روند جهانیِ در حال گسترش، فناوری موبایل و گوشی‌های هوشمند را به حیاتی‌ترین ابزار در زندگی بشر معاصر تبدیل کرده است. گوشی‌های هوشمند که امروزه نقش ریموت کنترل زندگی و کسب کار مردم را ایفا می کند به ما امکان می‌دهند تا زندگی و کسب و کار خود را به نحو تازه‌ای مدیریت، و سطوح تازه‌ای از بهره‌وری فردی و گروهی را تجربه کنیم. فناوری موبایل همراه با فناوری گوشی‌های هوشمند، نه تنها شیوه‌ زندگی و کسب‌وکار، بلکه معنا و مفهوم حریم شخصی، و فراتر از آن امنیت را نیز تغییر داده و کماکان تغییر خواهند داد. فناوری موبایل در حال شکل دهی پارادایمی جدید در جهان است. پارادایمی که الگوهای فکری و رفتاری فردی و اجتماعی و کسب و کار را در سراسر جهان تغییر خواهد داد. بی شک این تغییر پارادایم در تمامی صنایع تغییرات بنیادی ایجاد خواهد کرد و لذا شناخت درست و به موقع چگونگی تکامل این پارادیم و تاثیرات آن می تواند به عنوان خطوط راهنما و جهت گیریهای راهبردی آینده مورد استفاده قرار گیرد.

logo-samandehi