یکشنبه، 30 فروردین 94 - 06:55

 

18k2a6fvprkrzjpg

دلم برای مردم خیلی می‌سوزه، مشخصا منظورم کاربرای موبایل و اینترنت هستن که شدن گوشت قربونی دعواها و پاسکاری‌های اپراتورها و نهادهای رسیدگی کننده.
انگار قرار نیست کسی یقه متخلفان خوردن شارژ کاربرای موبایل و اینترنت رو بگیره. من موندم در کنار این همه اعتراض و انتقاد از پریدن شارژ مشترکان یک اپراتور که دیگه خواجه حافظ شیرازی هم متوجه شده، خبری از یک اخطار و جریمه نیست.
این موضوع من رو خیلی به فکر فرو برده که واقعا چی باعث میشه با وجود این همه نهاد و متولی، حقوق مردم اینطوری پایمال بشه، به خاطر همین دستور جلسه کمیته بررسی مشکلات ICT همین شد.
جلسه که شروع شد همه سر و صدا کردن که ای بابا این موضوع که بارها تو کمیته مطرح شده و نتیجه هم که روشنه! گفتم خب نتیجش چی شد؟ همه گفتن هیچی مردم باید بسوزن و بسازن دیگه! مگه غیر از اینه؟
من که خیلی عصبانی شده بودم گفتم یعنی چی! تا وقتی آق فری زنده هست و این مشکل هم هست ما نباید رهاش کنیم. همه گفتن خب شما بفرما چیکار کنیم که دیگه شارژ مشترکای اون اپراتوره و بعضی شرکت‌های اینترنتی نپره؟
بعد همه به من خیره شدن. منم هر چی فکر کردم چیزی به ذهنم نرسید. گفتم انگار واقعا راه حلی نداره!
یارو شارژ ملت رو می‌خوره، رقم‌ها پایینه، شکایت هزینه و وقت می‌بره، به سادگی هم قابل اثبات نیست، مسوولان هم خب سند و مدرک دقیق می‌خان بندگان خدا. اومدیم ختم جلسه رو اعلام کنیم که سعید مخ‌طلا گفت: من میگم حداقل اگه نمیشه مثل قاچاق و خیلی چیزهای دیگه جلوی خوردن شارژ مردم رو گرفت، حداقل با تدوین قوانین نسبت به ساماندهی اونها اقدام کرد.
بعد همه گوش‌هاشون رو تیز کردن که ببینن یعنی چی؟ سعید هم گفت: ببینید مثلا من می‌گم به اون اپراتور موبایل و بعضی شرکت‌های اینترنتی بخشنامه ابلاغ بشه که حداکثر تا سقف ۱۰ درصد شارژ کاربرانشون رو بردارن.
همه میخ سعید مخ طلا بودن که اونم گفت: چیه! خب بهتر از وضع الان هست که تا صد در صد شارژ کاربرا می‌پره. خب اونطوری اپراتور هم احساس می‌کنه که قانونا مجاز هست تا حداکثر ۱۰ درصد رو برداره و بقیه رو بذاره خود مردم استفاده کنن. بعد هم یک سامانه طراحی بشه که اگه بیشتر برداشت کرد بوق بزنه و مسوولان بتونن باهاش برخورد کنن!
سکوت تلخی به جلسه حکفرما بود. حق با سعید بود، فعلا هر کی هر چقدر بخاد از حساب کاربراش بر می‌داره و در واقع کاری هم از کسی بر نمی‌یاد.
خلاصه قرار شد موضوع قانونمندسازی خوردن شارژ مشترکان رو طی یک نامه رسمی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیشنهاد کنیم.
عزت زیاد
آق فری

logo-samandehi