دوشنبه، 16 شهریور 94 - 10:28

 

سال ۸۸ بود که شرکت مخابرات با نقل مکان از بخش دولتی به بخش خصوصی بسترهای مورد نیاز برای عرصه اینترنت پرسرعت را فراهم کرد و در سال ۹۰ رسما وارد پروسه عرضه اینترنت پرسرعت شد. مخابراتی‌ها که خودشان هم فکر استقبال گسترده از سوی کاربران اینترنت را نمی‌کردند، خیلی زود با تبلیغات گسترده در سطح کشور بازار اینترنت پرسرعت را در انحصار خود درآوردند و شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده اینترنت را از دور رقابت‌ در این حوزه کنار زدند.در استان اصفهان هم تبلیغات گسترده‌ای از سوی شرکت مخابرات برای عرضه اینترنت پرسرعت انجام شد، و افراد زیادی مشترک اینترنت ۲۰۲۰ در اصفهان شدند. اما مدتی زیادی نگذشت که صدای اعتراض کاربران نسبت به خدمات ضعیف این اپراتور درآمد. سرعت پایین، ضعف در پشتیبانی، قطعی‌های مداوم و اتمام سریع شارژ از جمله مواردی بود که همان ابتدا صدای اعتراض مشترکین را درآورد.حالا بعد از گذشت ۴ سال از ارائه اینترنت پرسرعت توسط مخابرات، هنوز مشکلات موجود پابرجاست، با این تفاوت که صدور اطلاعیه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی کاربران اینترنت مخابرات اصفهان را در شوک فرو برده است.

bigstock-portrait-of-young-angry-man-52068682

۲۱ تیرماه؛ ضرب الاجلی برای مخابرات فروش اینترنت را در اصفهان متوقف کنید

۲۱ تیرماه امسال بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: وضعیت پهنای باند اینترنت مصرفی از سوی شرکت‌های مخابرات استانی در شش استان اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمان، مرکزی و همدان براساس شاخص‌های تکلیفی در الحاقیه پروانه مخابرات در وضعیت نامطلوب است. در اطلاعیه این سازمان همچنین اعلام شد که در این مورد تذکر و اخطاریه‌های لازم برای افزایش پهنای باند و توقف فروش سرویس به مشتریان جدید تا زمان ارتقاء پهنای باند داده شده و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان مشترکان، پیگیری‌های لازم برای ارتقاء پهنای باند و کیفیت سرویس از سوی شرکت مخابرات ایران در حال انجام است. همچنین در بخش دیگر این اطلاعیه اشاره شد که ادارات کل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در مناطق نه‌گانه بر فرایند توقف فروش در این شش استان نظارت داشته و درصورت عدم توقف فروش از سوی شرکت‌های مخابرات استانی، ضمن اعمال مقررات مطابق با پروانه اعطایی، پرونده کم‌فروشی تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

نتیجه پیگیری از مخابراتپایان پهنای باند در اصفهان

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: در سه استان اصفهان، مرکزی و کرمان پهنای باند اینترنت به اتمام رسیده است و البته ما از سه ماه قبل به شرکت زیر ساخت درخواست پهنای باند داده‌ایم، اما شرکت زیرساخت هنوز به ما پهنای باند نداده است.زارعیان افزود: تنها مسیری که شرکت مخابرات ایران می‌تواند پهنای باند لازم جهت حل این مشکل را تامین کند، از طریق شرکت زیرساخت است و امیدواریم با قبول درخواست مخابرات ایران از سوی شرکت زیرساخت این مشکل به زودی حل شود.
وی در پاسخ به این سوال که وضعیت موجود و پایان پهنای باند اینترنت مخابرات چه تاثیری در ارائه خدمات به مشترکان قدیمی اینترنت مخابرات دارد؟ گفت: مشترکین قبلی مطمئن باشند که مشکلی برای آنها به وجود نمی‌آید، از طرفی ما برای مشترکان جدید به دنبال پهنای باند هستیم.سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکت زیرساخت ادعا کرده است که پهنای باند لازم را دارد، تصریح کرد: اگر زیرساخت امروز به ما پهنای باند دهد فردا مشکل اینترنت سه استان اصفهان، کرمان و مرکزی حل می‌شود.
زارعیان افزود: مخابرات ایران تامین کننده پهنای باند اینترنت نیست و پهنای باند را از دولت خریداری و آن را توزیع می‌کند. پس هر ایرادی که در این حوزه وجود دارد به کسانی بر می‌گردد که به ما پهنای باند می‌دهند. وی گفت: تلاش ما این است که برای مشترکان اینترنت مخابرات در این استان‌ها مشکلی پیش نیاید و حتی اگر شده پهنای باند را با قیمت گرانتر از منبع دیگری تامین می‌کنیم تا مشکلات حل شود.
حالا بعد از گذشت بیش از یک یک ماه از اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر ممنوعیت فروش اینترنت مخابرات در اصفهان، هنوز پهنای باند اینترنت برای ارائه خدمات به کاربران تامین نشده است و کاربران اینترنت پرسرعت ۲۰۲۰ در اصفهان همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. این مسئله‌ را غلامرضا داداش زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تایید کرد.معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، گفت: از بین شش شرکت مخابرات استانی که به دلیل وضعیت نامطلوب پهنای باند اینترنت اخطار توقف فروش دریافت کرده بودند ۴ استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، همدان و کرمان مشکل پهنای باند را حل کرده اما ۲ استان اصفهان و مرکزی به دلیل عدم بهبود وضعیت پهنای باند ضمن اعمال مقررات مندرج در پروانه به سازمان تعزیرات حکومتی نیز معرفی می‌شوند.

اجازه دهید در این رابطه صحبت نکنم

بعد از اینکه خبر معرفی مخابرات اصفهان به سازمان تعزیرات حکومتی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شد بار دیگر برای روشن شدن موضوع اقدام به برقراری تماس تلفنی با مدیرعامل مخابرات استان اصفهان کردیم.مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان در رابطه با مسئله به وجود آمده برای اینترنت مخابرات در اصفهان، گفت: در رابطه با این موضوع ما تاکنون در چارچوب دستورالعمل‌های سازمان تنظیمات مقررات رادیویی عمل کرده‌ایم و عمل خواهیم کرد. سازمان تنظیمات مقررات رادیویی به عنوان رگولاتوری بر همه فعالیت‌های اپراتورها نظارت دارد و شرکت مخابرات هم در این چارچوب فعالیت می‌کند.

logo-samandehi