دوشنبه، 25 خرداد 94 - 08:53

 

get-you-fired_3-100530205-primary.idge

گاهی اوقات واقعا نمیشه سر از بعضی کارا و چیزها درآورد. به نظر شما این درست هست که ما به ساکنان جزایر قناری آب صادر کنیم؟! یا به کشور آلمان، پیکان صادر کنیم؟ یا به هندوستان نیروی کار بفرستیم؟ یا به آمریکا موبایل صادر کنیم؟ یا به برزیل موز صادر کنیم؟ و … نه! پاسخ همه این سوال‌ها نه هست.
اجازه بدید توضیح بدم چرا پاسخ نه هست، چون در ادامه مطلب ملتفت می‌شید که باید این موضوع برای برخی کاملا بازگشایی بشه. ببینید ما آب به جزایر قناری نمی‌تونیم صادر کنیم چون خودشون وسط آب زندگی می‌کنن و هیچ مشکلی از این بابت ندارن. ما به آلمان نمی‌تونیم پیکان صادر کنیم چون خودروی ملی خودشون بنز هست و نیازی ندارن. ما به هندوستان نمی‌تونیم نیروی کار بفرستیم چون خودشون دارن نیروی کار از کشورشون صادر هم می‌کنن. ما به آمریکا نمی‌تونیم موبایل ارسال کنیم چون خودشون ته فناوری هستن. و به همین ترتیب به برزیل هم نمی‌تونیم موز صادر کنیم چون تو گلدون خونه‌های مردمشون هم موز در میاد و به دردشون نمی‌خوره.
اما بعد از این توضیحات شفاف برسیم به اصل ماجرای امروز که اتفاقا ما تو همین مملکت خودمون داریم زیره به کرمان می‌فرستیم. درحالیکه نباید بفرستیم چون خودشون کلی زیره دارن و تازه صادر هم می‌کنن. اما تو حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یک سازمانی هست به نام تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) که داره همین‌کار رو می‌کنه.
حالا ماجرا چیه؟ ماجرا از این قراره که دو تا اپراتور داریم به نام همراه‌اول و ایرانسل، اینا سه سالی هست که در به در دنبال شماره‌های جدید هستن که بتونن به مردم بفروشن. رگولاتوری هم اصلا کاری به این کارا نداره. نتیجه این که حالا قیمت سیم‌کارت تو بعضی شهرها ۱۰ برابر شده.
اما تیکه طنز ماجرا اینجاست که سازمان رگولاتوری به درخواست رایتل برای شماره بیشتر توجه فوری کرده و در حالیکه رایتل همین الان ۲۰ میلیون سیمکارت داره که مشخص نیست ۳ تا ۵ میلیون واگذار کرده یا نه، بازم شماره داده!
یعنی رایتل همین الان که دارم با شما حرف می‌زنم، نزدیک به ۱۷ میلیون سیم‌کارت بی‌استفاده و نفروخته داره، درخواست داده ۱۰ میلیون شماره دیگه هم داده و از قضا رگولاتوری هم گفته روی چشمم و دو دستی تقدیم حضورشون کرده.
پس یعنی رایتل همین الان که دارم با شما حرف می‌زنم در واقع نزدیک به ۲۷ میلیون شماره بی‌استفاده و نفروخته داره!الان دیگه حتما متوجه ماجرا شدین، پس جریان از این قراره که ما دو تا اپراتور داریم که به شدت به شماره‌های بیشتر نیاز دارن و این باعث گرونی و ایجاد بازار سیاه شده، اما رگولاتوری به اپراتوری که شماره نیاز نداره، بازم شماره بیشتر داده!من که هر چی فکر کردم چرا باید اینطور باشه و جریان چیه عقلم به جایی نرسید، ولی هر کس چیزی دستگیرش شد منو هم از این سردرگمی دربیاره.
عزت زیاد
آق فری
(منبع:عصرارتباط)

logo-samandehi