چهارشنبه، 04 شهریور 94 - 06:43

 

طبق اطلاعیه سازمان تنظیم مقررارت رادیویی مخابرات از فروش اینترنت در اصفهان منع شده است، از طرفی شواهد نشان می‌دهد که اینترنت ۲۰۲۰ طبق روال قبل در اصفهان به فروش می‌رسد و مانعی برای مخابرات از این بابت وجود ندارد!بعد از اعلام سازمان تنظیم مقررات رادیویی مبنی بر منع فروش اینترنت در اصفهان، به نظر می‌رسید این مسئله مشکلات زیادی را برای مخابرات استان اصفهان و البته کاربران بعضاً ناراضی ایجاد کند،  اما آنطور که انتظار داشتیم مخابرات استان اصفهان در قبال این اطلاعیه واکنش خاصی نشان نداد و سکوت اختیار کرد تا وضعیت مبهمی بر این مسئله حکم فرما شود.

اینترنت 2020

از طرفی یک ماه پس از این اطلاعیه بار دیگر سازمان تنظیم مقررات رادیویی اعلام کرد از بین ۶ استان، مخابرات ۴ استان مشکل پهنای باند اینترنت خود را حل کرده اند و به فروش اینترنت ادامه می‌دهند اما مخابرات اصفهان همچنان با این مشکل روبرو است و نمی‌تواند اینترنت به کاربران جدید خود ارائه دهد. این سازمان از طرفی اعلام کرد مخابرات اصفهان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود. مسئله‌ای که باز هم واکنشی از سوی مخابرات به همراه نداشت.
درحالیکه این موضوع در آستانه پنجمین نمایشگاه مخابرات و صنایع وابسته در اصفهان مطرح شد اما بازهم شاهد بودیم که مخابرات حضور گسترده ای در این حوزه در نمایشگاه امسال داشت.
به نمایشگاه مخابرات اصفهان رفتیم تا این مسئله را از نزدیک پیگیری کنیم. ابتدا سری به غرفه مخابرات زدیم،  ازدحام روبروی این غرفه برای ثبت نام اینترنت ۲۰۲۰ در نوع خود جالب توجه بود.
کارشناس مخابرات در پاسخ به این سوال که چگونه درحالیکه ممنوعیت فروش دارید، اینترنت ارائه می‌کنید؟ گفت: اصلا چنین چیزی نیست و هیچ منعی برای ما برای فروش اینترنت وجود ندارد. این درحالیست که پیش از این نیز طی تماسی که با سامانه ۲۰۲۰ مخابرات داشتیم با همین پاسخ روبرو شدیم.
از غرفه مخابرات به غرفه شرکت های صبانت،  شاتل و آسیاتک در نمایشگاه سر زدیم و با کارشناسان این شرکت‌ها نیز صحبت کردیم. آنچه که از گفتگو با کارشنایان شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت دریافت کردیم نشان از ان داشت که شرکت‌های پپ نمیتوانند با مخابرات در این حوزه رقابت کنند.
کارشناس صبانت گفت: مخابرات توزیع اینترنت در اصفهان را در انحصار خود قرار داده است و به نظر نمی‌رسد فروش اینترنت این شرکت متوقف شود. ما هزینه آپلود و ارسال دریافت نمی کنیم اما مخابرات این هزینه را از کاربران خود دریافت می‌کند.
کارشناس شرکت آسیاتک هم بر این موضوع تاکید کرد و افزود: اینکه مخابرات منع فروش اینترنت شده است در حد یک اطلاعیه است درحالیکه با فروش اینترنت از سوی این شرکت در نمایشگاه روبرو هستیم و به نظر نمی‌رسد مانعی وجود داشته باشد.
آنچه مسلم است طبق اطلاعیه سازمان تنظیم مقررارت رادیویی مخابرات از فروش اینترنت در اصفهان منع شده است، از طرفی شواهد نشان می‌دهد که اینترنت ۲۰۲۰ طبق روال قبل در اصفهان به فروش می‌رسد و مانعی برای مخابرات از این بابت وجود ندارد!

logo-samandehi