سه شنبه، 12 خرداد 94 - 03:43

 

backupplusslim-710x434

با به وجود آمدن کامپیوترها، گوشی‌ها و دوربین‌های دیجیتالی، همه ما مجبور به تولید داده‌های زیادی می‌شویم. درحالی‌که سرویس‌های ابری فراوانی در اختیار کاربران قرار دارند، هستند افرادی که مایل به لمس اطلاعات خود می‌باشند. هارددرایو های قابل‌حمل یک گزینه مناسب محسوب می‌شود که نه‌تنها امکانات زیادی برای شما به ارمغان می‌آورند، بلکه به‌راحتی می‌توانید اطلاعات خود را جابجا کنید. اما کدام هارد درایوها ارزش خریدن دارند؟ کدام ها بیشتر دوام می‌آورند و یا با سرعت بیشتری اطلاعات شمارا جابجا می‌کنند؟ در این مقاله به هاردهای موجود در بازار که نیازهای کاربران را به‌خوبی پوشش می‌دهند، نگاهی می‌اندازیم. با ترنجی همراه باشید.

  • Seagate Seven

در نگاه اول این محصول به هارد های داخل کیس کامپیوتر شبیه است. با تشکر از طراحی فوق باریک خود، این محصول تنها ۷ میلی‌متر ضخامت دارد. اگرچه این دستگاه بسیار باریک است اما از رقبای پلاستیکی خود بسیار حس دل‌پذیرتری را به کاربر القا می‌کند. هرچند سرعت این دستگاه با توجه به ضخامت و اندازه آن مناسب است، اما بیشتر به درد افرادی می خورد که به‌ظاهر هارد اهمیت می‌دهند.

قیمت:۹۵ دلار به بالا

hard1

  • Seagate Backup Plus Fast

اگر اندازه هارد زیاد برای شما مهم نباشد و تنها سرعت دستگاه را ملاک قرار دهید، Plus Fast بهترین گزینه برای شما است. حداکثر اندازه ‌این هارد ۴TB می‌باشد. سرعت جابجایی داده در این دستگاه شاید به‌پای هارد های SSD نرسد، اما حداکثر توانی را که می‌توانید از پلاتر هارد انتظار داشته باشید، برای شما به ارمغان می‌آورد. در این دستگاه از دو هارد مجزا استفاده‌شده است که در صورت خرابی یکی از آن‌ها، کل هارد از کار خواهد افتاد. هرچند که با ضمانت ۳ سه‌ساله شرکت Seagate، نیازی به نگرانی در این مورد نیست.

قیمت:۲۰۹ دلار به بالا

hard2

  • Western Digital My Passport Ultra/My Passport Slim

این دو دستگاه فرزندان یک خانواده هستند و از خصوصیات یکسانی بهره می‌برند، ولی هرکدام دارای ویژگی است که یکی را از دیگری متمایز می‌کند.

Ulta از برادر خود سریع‌تر و یا به عبارتی سریع‌ترین هارد ساخته‌شده با فناوری USB3.0 می‌باشد. Slim باوجود پوشش محکم آلومینیومی خود، بسیار سبک و مناسب حمل است. اگر به دنبال دستگاهی با سرعت مناسب و ظاهری محکم و درعین‌حال زیبا هستید، Slim می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد، البته برای خرید آن کمی بیشتر باید سرکیسه را شل کنید.

قیمت:۵۷ دلار به بالا (Ultra) و ۸۰ دلار به بالا (Slim)

hard3

  • Seagate Wireless Plus/LaCie Fuel

Wireless Plus شاید یک محصول کاملاً بی‌سیم در همه ابعاد طراحی باشد، از قابلیت اتصال بی‌سیم گرفته تا باتری داخلی آن، اما به این معنی نیست که با خرید این دستگاه باید راحتی را به کیفیت ترجیح دهید. Wireless Plus با سرعت بسیار بالا و بدون کوچک‌ترین خطایی اطلاعات شمارا منتقل می‌کند، به گونه ای که اصلاً متوجه ارتباط بی‌سیم آن نخواهید شد. باتری دستگاه به شما اجازه می‌دهد تا چهار ساعت بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کنید. اگر به دنبال چنین دستگاهی ولی با پوسته ضخیم‌تر و محکم‌تر هستید، LaCie Fuel می‌تواند گزینه بهتری باشد تا از حس خوب پرتاب کردن هم لذت ببرید (؟؟).

قیمت: ۱۵۵ دلار به بالا(Wireless plus) و ۱۸۰ دلار به بالا(LaCie Fuel)

hard4

  • Western Digital My Passport Pro

My Passport Pro دستگاهی با خصوصیاتی حرفه‌ای برای کاربران حرفه‌ای است. این دستگاه با اندازه‌های ۲TB و ۴TB عرضه‌شده و با ابزار WD Driver Utility امکان پیکربندی‌های RAID 0 و RAID 1 را به کاربران می‌دهد. این ویژگی بیشتر مختص افراد حرفه‌ای است، هرچند که نیازی نیست برای ذخیره اطلاعات حتماً از این ویژگی دستگاه استفاده کنید. جدا از نحوه پیکربندی دستگاه و به لطف استفاده از اتصال صاعقه‌ای، سرعت جابجایی در این دستگاه تقریباً دو برابر یک هارد معمولی است. تنها نقطه‌ضعف آن می‌تواند همان نقطه قوت اش یعنی عدم استفاده از پورت USB باشد.

قیمت: ۲۶۹ دلار به بالا

hard5

  • LaCie Rugged Thunderbolt

اگر به دنبال هاردی با سیستم اتصال صاعقه‌ای هستید، Rugged ThunderBolt می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. به لطف طراحی بسیار چشمگیر و رنگ نارنجی خود، این محصول همیشه در چشم خواهد بود و از آن خسته نخواهید شد. طراحی آن به‌گونه‌ای است که مقاومت خوبی در برابر ضربات دارد. سرعت دستگاه هم با توجه به ضخامت به‌کاررفته برای آن، مناسب به نظر می‌رسد.

قیمت:۱۵۹ دلار به بالا

hard6

  • Samsung Portable SSD T1

شاهکار سامسونگ اندازه‌ای برابر یک کارت اعتباری دارد و بسیار باریک و خوش‌دست است. شاید فکر کنید که سامسونگ عملکرد را فدای طراحی کرده است اما بهتر است بدانید بر اساس تست‌های بنچ مارک، این دستگاه جزو ده هارد برتر به شمار می‌آید. کلام آخر این‌که T1 تمام انتظارات شمارا از یک هارد قابل‌حمل برآورده خواهد کرد.

قیمت:۱۳۸ دلار به بالا

hard7

  • Seagate Backup Plus Slim

Plus Slim همانند مدل Plus آن پرسرعت نیست و حتی فضای کمتری را هم برای ذخیره‌سازی دارد، اما همه این‌ها به تنها نقطه قوت این دستگاه تبدیل‌شده است. این هارد فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند و به‌مراتب خوش‌دست‌تر از مدل Plus است و پوشش آهنی دستگاه هم جلوه خاصی به آن داده است.

Slim شاید همان سرعتی را که Plus دارد، برای شما به ارمغان نیاورد اما، بر اساس نتایج بدست آمده همچنان دومین هارد پرسرعت به شمار می‌رود. ختم کلام این‌که اگر به دنبال دستگاهی با سرعت‌بالا هستید، خانواده Backup Plus می‌تواند گزینه مناسبی باشد، هرچند که مدل Slim چیزی فراتر از یک هارد پرسرعت است.

قیمت:۵۷ دلار به بالا

hard9

  • Angelbird SSD2go Pocket

Angelbird شاید اسم چندان معروفی در صنعت تولید هارددیسک نباشد، اما با معرفی محصول SSD2go Pocket خود را به‌خوبی با این صنعت وفق داده است که حتی توانسته خود را به میان ده شرکت برتر برساند. بر اساس گفته Forbes این دستگاه حتی از هارد های SSD موجود برای لب تاب و کامپیوتر هم کوچک‌تر است. طراحی آلومینیومی و زیبای آن، نه‌تنها آن را بسیار مقاوم کرده بلکه توانسته ظاهر زیبایی هم برای آن رقم بزند. کیفیت بالای ساخت آن به شما این امکان را می‌دهد تا آن را از پنجره به بیرون پرتاب کنید(!!) و دوباره شاهد عملکرد خارق‌العاده آن باشید.

قیمت:۱۸۰ دلار به بالا

hard99

منبع

logo-samandehi