سه شنبه، 16 تیر 94 - 09:34

 

Making-WiFi-Better_sf

یکی از حقایق نگران کننده دنیای پرمشغله امروز تشعشع فراوان امواج  تولید شده از سوی اجاق‌های مایکروفر، تلفن های همراه و Wi-Fi است. قرار گرفتن در معرض این اشعات یکی از بزرگترین تهدیدها برای سلامت انسان است.امواج الکترو مغناطیسی دارای بسامد ۳۰۰ مگاهرتز (یک میلیون ارتعاش در ثانیه) تا ۳۰۰ گیگاهرتز (یک میلیارد ارتعاش در ثانیه) ریزموج نامیده می‌شوند. از این امواج در ماکروفرها برای گرم کردن غذا و در تلفن‌های همراه، فرستنده‌های میکرو، شبکه‌های اینترنتی بی‌سیم و تلفن‌های بی‌سیم، برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود.
امواج مایکروفر چیست؟
این امواج مانند نور مرئی از جنس امواج الکترو مغناطیسی هستند که فرکانس بسیار بالا و طول موج بسیار کمی دارند. تمام امواج رادیویی، مادون قرمز، نور مرئی، موبایل، رادیو و ماهواره … از جنس امواج الکترو مغناطیسی هستند و فرق آنها در فرکانس و توان تشعشع آنها است.
امواج مایکروفر در مسیر حرکت خود یا پس از برخورد با ماده انعکاس پیدا می کنند یا عبور می کنند و با جذب ماده می شوند. این امواج اگر به سطح فلزات برخورد کنند، منعکس خواهند شد، از شیشه و پلاستیک عبور می کنند و موادی که حاوی آب هستند مانند غذاها و بدن انسان انرژی این امواج را جذب می کنند.
مایکروفر چگونه کار می‌کند؟
در مایکروفر یک وسیله بنام مگنترون Magnetron وجود دارد که این امواج را تولید می‌کند این امواج با فرکانس ۲۴۵۰ مگاهرتز ایجاد می‌شود و در فضای مایکرو فر پخش می‌شود و دیوار فلزی آن را منعکس می‌کند و روی ماده غذایی ریخته می شود. مولکول‌های آب درون غذا دارای دو قطب مثبت و منفی هستند و زمانی که در معرض امواج ماکروفر قرار می گیرند، با همان فرکانس امواج شروع به نوسان می‌کنند و جهت قطب مثبت و منفی آنها جابه جا می‌شود.
مولکول‌ها حدود میلیون‌ها بار در ثانیه نوسان می‌کنند و در حین حرکت به مولکول های اطراف شان برخورد می‌کنند. درنتیجه به علت اصطکاک دمای ماده غذایی به سرعت بالا می‌رود. بسیاری از محقق‌ها معتقدند که امواج مایکروفر آن قدر انرژی دارند که بتوانند ساختار مولکول‌های غذا را تخریب کرده و موجب سرطان شوند. وقتی که امواج مایکروویو به مولکول های مواد غذایی برخورد می‌کنند باعث پاره شدن و تغییر ساختار آنها شده و ماهیت آنان را تغییر می‌دهد. از آنجایی که بدن انسان نیز حاوی آب است، می‌تواند امواج ماکروفر را جذب کند. بیش از ۹۰ درصد از خانه‌هاى آمریکایى مایکروفر دارند و براى آماده‌سازى غذا از آن استفاده می کنند.
چرا مایکروفرها خطرناکند؟ 
۱- استفاده از غذاهای مایکروفر شده باعث کاهش حافظه و لطمه به مغز می‌شود.
۲- بدن انسان نمی تواند مولکول های آسیب دیده در جریان مایکروفر را در متابولیسم بدن شرکت دهد.
۳- تولید هورمون های مردانه و زنانه دچار اختلال می‌شود.
۴- اثر خوردن این غذاها در بدن ماندگار است.
۵- مواد غذایی و معدنی به شکل سالم و طبیعی به بدن نمی‌رسند.
۶- غذاهای مایکروویو شده باعث ایجاد انواع سرطان ها می‌شوند.
۷- غذاهای مایکرو شده باعث کاهش و اختلال سیستم دفاعی بدن می‌شوند.
مطالعات جدید، مسئله مسمومیت زایی و سرطان زایی اشعه های مایکروفر را رد کرده اند. با این وجود، ایمنی اشعه مایکروفر برای سلامت انسان مورد بحث است. اشعه مایکروفر همانطور که غذا را گرم می‌کند، بافت های بدن را نیز گرم می‌نماید.
مواجهه با مقدار بالای اشعه مایکروفر، می‌تواند باعث سوختگی دردناک شود. خصوصا عدسی چشم به حرارت زیاد حساس است و مواجهه زیاد با اشعه های مایکروفر می‌تواند باعث کاتاراکت (آب مروارید) شود. مواجهه تصادفی با مقادیر بسیار بالای اشعه مایکروفر می‌تواند باعث تغییر یا از بین رفتن اسپرم شده و نازایی موقت درمردان ایجاد کند. البته این مواجهه در صورتی می‌تواند رخ دهد که اشعه از درون دستگاه به بیرون نفوذ کند، یعنی هنگامی که درب آن به طور کامل بسته نشده است، یا درز آن خراب یا کهنه است یا جرم گرفته است.
چرا باید در مورد تشعشعات بیسیم مراقبت کنیم؟
جای تعجب نیست که چرا ارتباط مستقیم بین استفاده از فن آوری اشعه مایکروویو و رشد اوتیسم، بیماری آلزایمر، و انواع دیگر شرایط خود ایمنی مشاهده می‌شود. یک دلیل بیوشیمیایی دیگر وجود دارد، اینکه چرا بسیاری از مردم از نامنظم بودن ضربان قلب، اختلالات خواب، مشکلات حافظه، افزایش سطح اضطراب و مه مغز رنج می برند.
علاوه بر این، ما شاهد افزایش چشمگیر در مشکلات باروری، سرطان مغز و ناتوانی‌های یادگیری در کودکان هستیم. در این راستا مطالعات متعدد در خصوص تشعشعات بی سیم انجام گرفته است که صحت ایجاد مشکلات سلامتی برای انسان را ثابت می کند.
کارشناسان در مورد خطرات ناشی از فن آوری تلفن همراه هشدار می‌دهند. بزرگترین عنصر آلوده در محیط زمین گسترش میدان‌های الکترومغناطیسی است. افراد در معرض سیگنالی این تشعشعات تجربه سرگیجه، عصبانیت، درد قفسه سینه، تنگی نفس، بی حسی و سوزن سوزن شدن، ضعف، و اشکال در تمرکز را خواهند داشت.
انسان که در ۴ کیلومتری از پخش آنتن الکترومغناطیسی قرار دارد دچار تجربه اختلالات رفتاری، اختلال شناختی، و اثرات سوء بهداشتی از جمله سرطان خون، دیابت، و مرگ زودرس می‌شود.
درواقع آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IRIC)، بخشی از سازمان ملل متحد سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سرب، کلروفرم، دود بنزین، DDT و فرکانس رادیویی میدانهای الکترومغناطیسی (RF / EMF) را به عنوان موارد احتمالی سرطان زا بشر نام می‌برد.

logo-samandehi