پنجشنبه، 25 تیر 94 - 05:38

 

این روزها کم نیستند کسانی که به روزنامه‌نگاران متلک می‌اندازند که شما هم دل خوشی دارید، مثلا اینقدر نوشتید فلان‌جا مشکل دارد و بهمان‌جا ابهام دارد، چه اتفاقی رخ داد؟ یا می‌گویند هر قدر هم بنویسید، برخوردی در کار نیست و این موضوع آنها را پوست‌کلفت‌تر هم می‌کند!
در پاسخ به این دوستان معمولا می‌گویم، وظیفه رسانه تا همین محدوده‌ای است که قانون و عرف مشخص کرده است. اما به راستی وقتی قوانین و مقرراتی اجرا نمی‌شود و آب از آب هم تکان نخورد، معنی و مفهوم آن چیست؟
این که گفته می‌شود وضعیت به گونه‌ای شده که هر کس تلاش می‌کند از آب گل‌آلود ماهی خود را بگیرد، این که شنیده می‌شود یک نهاد نظارتی حق السکوت می‌گیرد تا پیگیر مشکل و تخلفی نباشد، این که باندهایی تشکیل شده و در اشکال مختلف منابع دولتی را به جیب می‌زنند، این که گفته می‌شود فرزندان و اقوام فلان مقام و زیرمجموعه‌اش در شرکتی مشغول به کار و دریافت حقوق هستند که عملکردش باید به تصویب همان مسوول برسد و انبوهی دیگر از گفته می‌شود و شنیده می‌شودهایی که اتفاقا خیلی‌ها هم در جریان آن هستند، چه معنایی به ذهن می‌رساند؟
این روزها در حوزه ICT فهرست بلند‌بالایی از معضلات وجود دارد که عدم رسیدگی به آن هزار و یک احتمال ناخوشایند را ایجاد کرده است. در چنین وضعیتی نه فقط یک مسوول، بلکه مدیران بالادست و زیردست وی را نیز آلوده کرده و در مظان اتهام قرار می‌دهد.
چراکه نه شاهد برخوردی هستیم و نه خبری از استعفا و کناره‌گیری از مسوولیت به علت ناتوانی در اجرا می‌شنویم.
باور کنید اگر خبری از برخورد نیست به این مفهوم نیست که مردم در جریان تخلفات نیستند. اتفاقا در همین حوزه ICT همه می‌دانند، اوضاع از چه قرار است.
باور کنید وقتی در رسانه‌ها پرسشی مطرح می‌شود و بی‌پاسخ می‌ماند، مردم از خود می‌پرسند که اگر مساله یا مفسده‌ای در کار نبود، پس چرا صدایی در نیامد؟
و در در نهایت این که باور کنید اگر این پرسش‌های بی‌پاسخ روی هم تلمبار شود، سابقه حرفه‌ای شما پر می‌شود از ناکارآمدی‌ها، چالش‌ها و ابهاماتی که در بهترین وضعیت از شما خاطره یک مدیر ناتوان بر جای می‌گذارد و خدای ناکرده در بدترین وضع یک مدیر فاسد.
بماند که برخی اصلا اعتقادی به خوشنامی نداشته و تنها به فکر گذران امروز خود هستند، غافل از این که در عصر اطلاعات و شبکه‌ها دیگر دوران فراموشی و پاک‌شدن از افکار عمومی گذشته و اتفاقا آرشیوی غنی از سوابق مدیریتی ایشان در حال شکل‌گیری است که در آینده، بسیار نیز به کار می‌آید.

(منبع:عصرارتباط)

logo-samandehi