یکشنبه، 01 آبان 01 - 06:40

دنیای ارزهای دیجیتال در حال گسترش است و افراد زیادی از آن درآمد کسب می‌کنند. معامله و استخراج، دو روش محبوب کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. اما استخراج ارزهای دیجیتال، برخلاف معامله، یک روش کم ریسک و جالب است و به همین خاطر اغلب فعلان حوزه کریپتو، کسب درآمد از استخراج را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند. روش‌های مختلفی برای استخراج ارزهای دیجیتال، وجود دارد که همیشه روش‌های رایگان و سودآور در این رقابت برنده می‌شوند. آیا شما هم تا به حال به این فکر کرده‌اید که با موبایل خود و بدون هیچ سرمایه‌ای بیت کوین استخراج کنید؟ با آموزش استخراج بیت کوین با موبایل، با ما همراه باشید.

استخراج بیت کوین با موبایل

حتما شما هم افراد زیادی را می‌شناسید که با استخراج بیت کوین، میلیاردر شدند و همین علت باعث شده است تا به فکر ماینینگ بیت کوین بیفتید. اما همانطور که می‌دانید، خرید تجهیزات استخراج بیت کوین، به سرمایه زیادی نیاز دارد و بسیاری از طرفداران استخراج بیت کوین، از پس هزینه‌های آن برنمی‌آیند. به همین دلیل این دسته افراد تلاش می‌کنند که روش‌های رایگان استخراج بیت کوین از جمله استخراج بیت کوین با موبایل را امتحان کنند. اما آیا استخراج بیت کوین با گوشی موبایل امکان پذیر است؟

چگونه با موبایل بیت کوین استخراج کنیم؟

استخراج بیت کوین با موبایل، تفاوت زیادی با استفاده از ماینرها دارد. همانطور که می‌دانید، با توجه به سختی شبکه بیت کوین، برای استخراج انبوه این ارز، به دستگاه‌های قدرتمند نیاز خواهید داشت. بنابراین، اگر قصد دارید تا از طریق موبایل خود بیت کوین اسخراج کند، بهتر است بدانید که تلفن‌های همراه قدرت زیادی برای ماینینگ ندارند و مقدار بیت کوین استخراج شده با موبایل، قابل مقایسه با ماینرها نیست. اما در ادامه دو روش برای ماینینگ بیت کوین با موبایل به شما آموزش خواهیم داد.

۱-    استخراج انفرادی بیت کوین با موبایل:

همانطور که می‌دانید، استخراج ارزهای دیجیتال به صورت انفرادی برای همه ممکن بوده و محدودیتی برای کاربران لحاظ نشده است. اما قبل از انتخاب این روش باید بدانید که استخراج انفرادی بیت کوین با موبایل ممکن است زمان‌بر و خسته‌کننده باشد و پس از گذشت چندین ماه، تنها مقدار ناچیزی بیت کوین به دست آورید. بنابراین اگر همچنان قصد دارید که به جای استفاده از روش‌های دیگر از جمله خرید بیت کوین از (تبدیل)، از موبایل برای ماینینگ استفاده کنید، بهتر است از طریق روش دوم اقدام به این کارکنید.

۲-    استخراج بیت کوین با موبایل از طریق استخرها:

استخرهای استخراج یا همان MINING POOLها، یکی از روش‌های محبوب استخراج بیت کوین است. همانطور که قبلا توضیح دادیم، استخراج انفرادی برای بسیاری از کاربران که قصد دارند با موبایل یا ماینرهای ضعیف، عمل ماینینگ را انجام دهند، ممکن است بسیار زمان‌بر باشد. اما اگر چندین ماینر برای استخراج بیت کوین با کدیگر همکاری داششته باشند، این سرعت به صورت قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر قصد دارید تا به یک استخر استخراج بیت کوین بپیوندید، آموزش گام به گام استخراج بیت کوین با موبایل را در ادامه بخوانید.

آموزش استخراج بیت کوین با موبایل:

برای پیوستن به استخر استخراج بیت کوین، تنها چیزی که نیاز دارید، یک اپلیکیشن اندرویدی ماینینگ است. MinerGate ، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های استخراج بیت کوین با موبایل است. برای استخراج بیت کوین با MinerGate  مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. MinerGate را نصب کنید.

اپلیکیشن MinerGate را می‌توانید از آپ استورها یا وبسایت رسمی آن دانلود کنید. توجه داشته باشید که برای دانلود و نصب MinerGate، به یک گوشی با اندروید ۴ به بالا نیاز خواهید داشت.

  1. یک حساب کاربری در اپلیکیشن ایجاد کنید.

پس از نصب و اجرای اپلیکیشن، دو گزینه Start Mining or Log In و Sign up برای شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که قبلا از این اپلیکیشن استفاده نکرده‌اید، ابتدا بایستی بر روی گزینه Sign up تپ کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. در مرحله بعدی اپلیکیشن از شما می‌خواهد تا دسترسی به مخاطبین تلفن همراه را تایید کنید. سپس در صفحه جدید، آدرس ایمیل و یک رمز عبور را وارد کنید تا اکانت شما فعال شود. سپس بر روی Sign up and start mining تپ کنید. حالا اپلیکیشن از شما می‌خواهد تا یک کد ۴ رقمی برای تایید برداشت یا انقال ارزهای استخراج شده خود وارد کنید. توجه داشته باشید که این رمز را در جایی یادداشت کنید تا آن را فراموش نکنید.

  1. استخراج بیت کوین را شروع کنید.

در این مرحله شما به صفحه اصلی هدایت می‌شوید. در این صفحه می‌توانید از طریق منوی کشویی، مقدار CPU درگیر برای استخراج بیت کوین با موبایل را انتخاب کرده و استخراج بیت کوین را شروع کنید.

چگونه بیت کوین‌های استخراج شده را نقد کنیم؟

اگر قصد دارید تا بیت ‌کوین‌های استخراج شده را نقد کنید، اولین کاری که باید انجام دهید، انتقال دارایی‌های خود به کیف پول است. برخی از کیف پول‌ها این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند تا بیت کوین‌هایشان را با ارزهای دیگر مبادله کنند. اما اگر قصد داشته باشید که بیت کوین خود را به ریال تبدیل کنید، بایستی از یک صرافی ایرانی استفاده کنید. ما در مقاله معرفی معتبرترین صرافی ارز دیجیتال، لیست کاملی از صرافی‌های معتبر و نحوه استفاده نقد کردن بیت کوین با استفاده از صرافی ایرانی را برای شما آماده کرده‌ایم.

معرفی برنامه استخراج بیت کوین با گوشی

در قسمت قبل، نحوه استخراج بیت کوین با موبایل از طریق اپلیکیشن MinerGate را به شما آموزش دادیم. اما MinerGate تنها برنامه استخراج بیت کوین نیست و اپلیکیشن‌های مختلفی برای استخراج بیت کوین با اندروید و IOS وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها عبارتند ازعبارتند اطز:

·        برنامه نئو نئون ماینر (NeoNeonMiner)

·       برنامه کریپتو ماینر (Crypto Miner)

  • برنامه پاکت ماینر (Pocket Miner)

·       برنامه ای ای ماینر (AA Miner)

  • برنامه الکترونئوم (Electroneum)

معرفی MINING POOL بیت کوین

همانطور که پیشتر توضیح دادیم، استخر استخراج، مجموعه‌ای از ماینرها را شامل می‌شود که با همکاری  یکدیگر، یک بلاک بیت کوین را استخراج می‌کنند و در پایان، سود به دست آمده در بین ماینرها تقسیم می‌شود. از آنجایی که قدرت پردازشی گوشی موبایل پایین است، بنابراین اگر قصد دارید تا مقدار قابل شمارشی بیت کوین استخراج کنید، حتما باید در یک استخر استخراج عضو شوید. چند استخر استخراج بیت کوین مناسب برای ماینینگ با موبایل عبارتند از:

  • com
  • Kano CKPool
  • Slush Pool
  • AntPool
  • F2Pool

مزایا و معایب استخراج بیت کوین با موبایل چیست؟

تقریبا همه ما می‌دانیم که میزان ارزاستخراج شده، به قدرت و میزان ماینینگ بستگی دارد. همانطور که اشاره کردیم، استخراج بیت کوین با گوشی، یک روش رایگان برای استخراج این ارز محبوب است. اما استخراج بیت کوین با گوشی و لتاب، معایبی نیز دارد که عبارتند از:

  • کاهش عمر باتری موبایل
  • خراب شدن قطعات داخلی موبایل
  • سرعت پایین استخراج
  • پایین بودن قدرت پردازشی موبایل
  • زمان‌بر بودن استخراج بیت کوین قابل شمارش

نتیجه‌گیری:

به انتهای مقاله آموزش استخراج بیت کوین با موبایل رسیدیم. در مقاله نحوه استخراج بیت کوین در MinerGate را به شما آموزش داده و چند اپلیکیشن استخراج بیت کوین را معرفی کردیم. با همه این توضیحات و بررسی معایب استخراج بیت کوین با گوشی، پیشنهاد ما به شما این است که به جای استخراج ارز با گوشی، با خرید بیت کوین در این ارز محبوب سرمایه‌گذاری کنید. به نظر شما آیا استخراج ارز با گوشی به اندازه استفاده از ماینرها سودآور است؟

logo-samandehi