سه شنبه، 07 شهریور 02 - 09:41

 

به نظر شما چه تفاوت هایی بین هاست و سرور ایرانی ها و خارجی ها وجود دارد؟ در حال حاضر کسب و کارهای مختلفی وجود دارند که برای ارتباط بیشتر با مشتریان، وب سایت یا فروشگاه های آنلاین راه اندازی کرده اند. یکی از الزامات اصلی برای حضور در اینترنت جهانی، خدمات میزبانی است.

 شرکت های زیادی در داخل و خارج از ایران برای ارائه خدمات هاست مستقر هستند و کسب و کارهای مختلفی مشتری آنها هستند. اما این سوال همیشه مطرح بوده که هاست ایرانی بخریم یا خارجی؟

در این مقاله در مورد تفاوت هاست ایرانی و خارجی صحبت می کنیم و شما را از مزایا و معایب هاست ایرانی و خارجی آگاه می کنیم. پس از مطالعه این مقاله با تمام تفاوت های زبان های ایرانی و خارجی آشنا خواهید شد. در ادامه با novinhost  همراه باشید…

آشنایی با هاست ایرانی یا خارجی

خرید هاست یکی از مهمترین مواردی است که در آینده تاثیر زیادی بر کسب و کار شما خواهد داشت. هنگام خرید هاست پلن های مختلفی به خریداران ارائه می شود. از مهم ترین این طرح ها می توان به میزبانی در ایران یا خارج از کشور اشاره کرد.

  • اما هاست داخلی یا خارجی چیست؟
  • تفاوت این دو چیست؟

موقعیت مکانی سرور باعث شده که به آن ایران هاست یا فراتر از آن گفته شود. هاست ایرانی به هاستی گفته می شود که سرور آن در ایران قرار دارد.

همچنین هاست خارجی میزبانی است که سرور آن در کشورهای خارجی قرار دارد. قبل از خرید هاست در ایران یا خارج از کشور باید تمامی ویژگی های آن را بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا بهترین هاست را برای سایت خود انتخاب کنید.

عملکرد سئو در سرویس هاست ایرانی و خارجی

در زمینه سئو و بهینه سازی سایت موضوعات متعدد و متنوعی مطرح می شود که با توجه به آنها می توان رتبه یک سایت را افزایش داد. کارشناسان شبکه عموما می گویند استفاده از سرورهای خارجی برای رتبه بالا مناسب تر است. زیرا سرورهای خارجی به سرورهای موتورهای جستجو مانند گوگل نزدیکتر هستند و به راحتی ایندکس می شوند. اما این بدان معنا نیست که سئو سایت فروشگاهی با استفاده از هاست ایرانی باعث آسیب دیدن رتبه سایت شود.

سرعت دسترسی سایت به موتورهای جستجو بسیار مهم است و برای رتبه بهتر گوگل با رعایت نکات مهم سئو سایت شما نتیجه خوبی خواهد گرفت. بنابراین به طور کلی می توان از هاست ایرانی و خارجی استفاده کرد. فقط نکات اولیه سئو باید در سایت رعایت شود.

نکات مهم برای انتخاب هاست داخلی یا هاست خارج از کشور

  • بازار هدف

یکی از مهمترین و اولین نکاتی که قبل از انتخاب و خرید هاست داخلی یا خارجی باید به آن توجه کنید بازار هدف شماست. هدف شما از ایجاد وب سایت چیست؟ آیا مخاطبان و کاربران شما در ایران هستند یا مشتریان شما شامل کاربرانی از کشورهای دیگر جهان می شوند؟ به طور دقیق تر باید اشاره کنیم که اگر کسب و کار شما بین المللی نیست و فقط برای کاربران در ایران خدمات ارائه می دهید، نیازی به استفاده از هاست خارج از کشور نیست.

  • امنیت اطلاعات

به طور کلی سایت های موجود در هاست و سرورهای ایرانی امنیت بیشتری دارند. زیرا شرکت های خارجی به سرور داخلی دسترسی ندارند. این موضوع برای سازمان ها، ارگان ها، ادارات و یا وب سایت هایی که به امنیت اطلاعات بالایی نیاز دارند بسیار مهم است. در نتیجه برای افزایش امنیت اطلاعات این سایت ها استفاده از هاست داخلی ایران به شدت توصیه می شود.

  • استفاده از درگاه پرداخت بانکی

نکته دیگری که در انتخاب موثر است استفاده از درگاه های پرداخت بانکی در سایت فروشگاه ها است. اگر سایت شما نیاز به استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی دارد، بهتر است از هاست و سرور ایرانی استفاده کنید. با توجه به لینک بودن پرداخت ها به کشور، استفاده از هاست ایرانی عملکرد بهتر و سرعت بیشتری خواهد داشت.

  • قیمت سرویس

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب و خرید یا به طور کلی تفاوت هاست ایرانی و خارجی هزینه سرویس است. به طور کلی هزینه خدمات ایرانی نسبت به هاست خارجی کمتر است. دلیل آن تفاوت و نوسانات ارزهای معمول است. اما با توجه به اینکه هزینه پهنای باند و اتصال به اینترنت در ایران بیشتر است، می توان نتیجه گرفت که هزینه هاست ایرانی بیشتر از هاست خارجی خواهد بود.

  • ثبات و پایداری سرور

با توجه به پایداری شبکه و مسیریابی سرورهای خارجی، سرورهای خارج از ایران از پایداری بالاتری برخوردار هستند. با توجه به اینکه هاست خارج از کشور ساختار شبکه منظم و سریع تری دارد و هزینه تجهیزات آن نسبت به ایران ارزانتر است، معمولا از سخت افزار استاندارد استفاده می شود. بنابراین هاست های خارجی از نظر پایداری بسیار بهتر از هاست و سرورهای ایرانی هستند.

سخن نهایی  با نوین هاست

تفاوت هاست ایرانی و خارجی را با فاکتورهای مختلف سنجیدیم. گفتیم که هاست محلی نسبت به هاست خارجی مزیت هایی دارد. البته یک هاست خارجی خوب می تواند سرعت بارگذاری وب سایت شما را نیز افزایش دهد. پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب هاست و خرید آن ابتدا تمامی فاکتورهایی که در این مقاله به آنها پرداخته ایم را به دقت مطالعه کرده و سپس انتخاب کنید.

logo-samandehi