چهارشنبه، 05 آبان 00 - 10:33

 

بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۹ و در پی سقوط بازار مسکن ساخته شد. این ارز دیجیتال اهداف مختلفی را دنبال می کند که یکی از این اهداف داشتن هزینه های تراکنش کمتر از مکانیزم پرداخت آنلاین قدیمی است.

استخراج بیت کوین ممکن است امری عجیب و غیر عادی به نظر برسد اما حقیقت چیزی بیشتر از استخراج کردن است. استخراج در واقع ستون فقرات شبکه بیت کوین محسوب می شود. استخراج کنندگان یا ماینرها امنیت شبکه را تامین می کنند و بدون استخراج کنندگان شبکه مورد حمله قرار می گیرد و ناکارآمد خواهد بود. ماینر ها برای امن کردن شبکه و پردازش هر تراکنش پاداشی به صورت بیت کوین های جدید دریافت می کنند. در واقع ماین کردن اضافه کردن رکوردهای تراکنش ها به دفتر کل عمومی بیت کوین است که به بلاکچین معروف است.

توجه: اسپانسر این مطلب سایت لحظه آخر می باشد، شما میتوانید برای خرید تور لحظه آخری کیش و داشتن خرید مطمعن با بهترین قیمت و بیشترین کیفیت به این سایت مراجعه نماید.

روش انتخاب دستگاه ماینر بیت کوین

استخراج بیت کوین به وسلیه پردازنده هایی انجام می گیرد که در سیستم های کامپیوترهای خانگی موجود است . هرچه تعداد واحد هایی که استخراج در شبکه را شروع می کنند بالاتر رود پردازنده های قوی تری احتیاج است. پردازنده های گرافیکی رده بالا مثالی از پردازنده های پر قدرت هستند که در کامپیوترهای رده بالای گیمینگ معمولا یافت می شوند.

برای انتخاب دستگاه ماینینگ باید به قدرت هشینگ، دمای محیطی، هزینه خرید و مصرف برق آن توجه داشته باشیم. از هر سخت افزار کامپیوتر که توان پردازشی داشته باشد می توان برای ماینینگ استفاده نمود. امروزه تراشه هایی مخصوصی به عنوان ای سیک(ASIC) برای استخراج به صرفه بیت کوین استفاده می شوند.

دستگاه ای سیک می تواند ارزهای مطرحی مانند لایت کوین، زی کش، بیت کوین اس وی و بیت کوین کش را استخراج نماید. کلمه ای سیک که مخفف مدار مجتمع با کاربرد خاص است، فقط برای ماینینگ طراحی می شوند و نمی توان با آن کار دیگری انجام داد.

بهترین دستگاه های ماینر بیت کوین

برای آن دسته از افرادی که بودجه کمی دارند، antminer T9+ به دلیل قیمت خوب و فضای مورد نیاز مناسب آن پیشنهاد می شود. این ماینر سخت افزار نرخ هش ۱۰۵ تراهش در ثانیه و مصرف برق ۱۳۳ وات دارد. این ماینر همچنین دارای ۱۶۲ چیپ BM1387 بیت مین می باشد.

برای کاربران مبتدی ماینر Avalon6 پیشنهاد می شود. این دستگاه دارای مصرف برق ۱۰۵۰ واتی است و نرخ هش ۳٫۵ تراهش در ثانیه را دارد. سادگی نصب و قیمت مناسب، این دستگاه را برای مبتدی ها مناسب کرده است.

برای کاربران کوچک نیز Antminer R4 پیشنهاد می شود. این دستگاه دارای صدای بسیار پایین می باشد و از نظر مصرف انرژی نیز بسیار کارآمد است. ولی باید در نظر داشته باشید که قیمت بسیار بالایی دارد.

DragonMint T1 دارای انرژی مصرفی ۱۴۸۰ واتی می باشد و یک چیپ بسیار مدرن به نام DM8578 دارد. دستگاه دارای دو فن متغیر ۹ تیغه ای می باشد که می تواند دمای محیط را در ۲۵ درجه سانتی گراد نگه دارد. قسمت دستگاه بالاست و باید برای آن منبع برق جداگانه تهیه شود.

logo-samandehi