شنبه، 20 آبان 02 - 07:10

هوش مصنوعی یکی از حوزه‌هایی است که امروزه با عرضه دستیارهای صوتی نظیر سیری، کورتانا، الکسا و چت‌بات‌هایی مانند چت جی پی تی و گوگل بارد و بسیاری از ابزارهای دیگر، توجهات را به خود جلب کرده است. اگر شما نیز نمی‌دانید چگونه می‌توان از هوش مصنوعی در زندگی روزمره استفاده کرد، این مطلب را از دست ندهید.

روش‌های استفاده از هوش مصنوعی در زندگی روزمره

تا چند سال پیش وقتی صحبت از هوش مصنوعی ai به میان می‌آمد، ذهن‌ها فقط به سمت شرکت‌ها و غول‌های فناوری متمرکز می‌شد. اما امروزه با عرضه ابزارهای مختلف، افراد عادی نیز برای اهداف مختلفی می‌توانند از AI در زندگی روزمره خود استفاده کند.

هوش مصنوعی مولد (Generative AI) یکی از مفاهیم این حوزه است که طی سال‌های اخیر با استقبال همگانی مواجه شده است. رهبر و پیشران این بخش، چت جی بی تی (ChatGPT) است که طی پنج روز اول انتشار توانست ۱ میلیون کاربر را به خود جذب کند. جالب است بدانید که دستیابی به این تعداد کاربر برای شبکه محبوب نتفلیکس، ۳٫۵ سال و برای اینستاگرام، ۲٫۵ ماه به طول انجامید.

اما چت جی پی تی تنها ابزاری نیست که از آن می‌توان استفاده کرد. اسنپ چت، اسپاتیفای، گرامرلی و بسیاری دیگر، از جمله ابزارهایی هستند که در ادامه این قسمت آن‌ها را معرفی می‌کنیم. البته دقت داشته باشید که برای استفاده از برخی نمونه‌های معرفی‌شده در این مطلب، به دانش زبان انگلیسی کافی نیاز دارید.

نوشتن محتوا برای وبسایت‌ها

نوشتن محتواهای جذاب و قانع‌کننده برای صفحه لندینگ و اصلی وبسایت‌ها جهت جذب بازدیدکنندگان و ترغیب آن‌ها به خرید محصولات و خدمات، یکی از کارهایی است که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان انجام داد.

ابزارهای AI می‌توانند محصولات یا خدمات شما را تحلیل و ویژگی‌های متمایز و منحصربه‌فردشان برای فروش را درک کرده و نهایتا پیام قانع‌کننده‌ای که در ذهن مخاطب طنین‌انداز شود را بنویسند. این امر باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی شده و در ساخت صفحه‌ای که نرخ بازده بالایی دارد، به شما کمک می‌کند.

از جمله ابزارهای هوش مصنوعی برای نوشتن محتوای صفحات لندینگ می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • Jasper
  • Copy.ai
  • Writesonic

ساخت سریع فرمول‌های اکسل

اکسل یکی از نرم افزارهای قدرتمند برای سازماندهی و تحلیل داده است، اما ساخت فرمول در آن می‌تواند زمان‌بر و پیچیده شود. به همین خاطر، ابزارهای ای آی می‌توانند به ساده‌سازی این فرآیند و توسعه سریع فرمول‌ها به شما کمک کنند.

برای این کار، شما باید داده‌های موجود و کاری که قرار است انجام دهید را برای هوش مصنوعی توضیح دهید تا ابزار مورد نظر فرمول مناسب را برای شما بسازد. این کار، دقت و کارآیی را تضمین کرده و به خروجی‌های مطمئن‌تر برای کارهای شرکتی شما منتهی می‌شود.

CodePal و ChatGPT از جمله هوش مصنوعی‌های مناسب برای ساخت فرمول در اکسل هستند.

نوشتن یا بهبود کدها

کدنویسی، خصوصا اگر در یک پروژه بزرگ فعال بوده یا در حال یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید باشید، غالبا فرآیند پیچیده و زمان‌بری خواهد بود. اما با ابزارهای ای آی می‌توان این کار را ساده‌تر کرد. در این حالت، هوش مصنوعی می‌تواند اسنیپت‌های کدینگ را پیشنهاد بده، خطاها را شناسایی کند و بر اساس شرایط مشخص‌شده، به تولید کدها بپردازد.

شما چه یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای باشید چه یک کدنویس تازه‌کار، هوش مصنوعی ابزاری باارزش برای بهبود بهره‌وری و مهارت‌های کدنویسی شما خواهد بود. از جمله این ابزارها می‌توان Github Pilot و CodePal را معرفی کرد.

افزایش ترافیک وبسایت مبتنی بر سئو

افزایش ترافیک وبسایت یکی از اهداف هر کسب و کاری است و متخصصان سئو به استراتژی‌های مختلفی برای دستیابی به این هدف نیاز دارند. ابزارهای هوش مصنوعی SEO، وبسایت شما را تحلیل کرده و بینشی جهت بهبود سئوی آن فراهم می‌کنند.

مثلا با نگاه به صفحات برتر در SERPها، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به شناسایی کیوردهای هدف، پیشنهاددهی تولید محتوا و حتی شناسایی مشکلات فنی هستند که می‌توانند به رتبه شما در موتورهای جستجو صدمه بزنند. بنابراین با استفاده از ابزارهای ای آی سئو می‌توانید ترافیک ارگانیکی را جذب کرده، دیده شدن خود را در موتورهای جستجو افزایش داده و نهایتا رشد بیزنس خود را شاهد باشید.

از جمله این ابزارها می‌توان Sufer SEO و Ranks Math و GrowthBar را نام برد.

تولید پست برای رسانه‌های اجتماعی و زمان‌بندی انتشار آن‌ها

مدیریت چند پروفایل اجتماعی می‌تواند برای مدیران سوشال چالش برانگیز باشد. اما خبر خوب اینجاست که با استفاده از ابزارهای AI می‌توان پست‌های مورد نظر خود را ساخته و بر اساس زمان‌بندی مناسب آن‌ها را منتشر کنید.

این ابزارها، رفتار مخاطبین شما را تحلیل کرده و بهترین زمان برای انتشار پست‌ها را پیشنهاد می‌دهند. علاوه بر این، این ابزارها با تولید ایده، کپشن و تصاویر، به ساخت محتوای جذاب به شما کمک می‌کنند. به همین خاطر، مدیریت صفحات احتماعی با ابزارهای هوش مصنوعی باعث افزایش مشارکت، صرفه‌جویی در زمان و گسترش پایگاه کاربری می‌شود.

از جمله این ابزارها شامل Ocoya و Adzooma هستند.

ساخت تصاویر هنری سفارسی

یکی از محبوب‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی برای حال حاضر، ساخت تصویر است. امروزه ساخت تصاویر دیجیتال به مهارت زیادی نیاز دارد و با توجه به رقابت شدید در این حوزه، اگر فرد ماهری نباشید، شاید نتوانید مخاطبان زیادی را به خود جذب کنید. به همین خاطر، با استفاده از ابزارهای ای آی می‌توان به تولید آثار هنری زیبا و منحصربه‌فرد پرداخت.

برای این کار، کافی است بر اساس ترجیحات خود نظیر سبک، رنگ و موضوع، یک دستور (پرامپت) نوشته و آن را در ابزار مورد نظر وارد کنید. از جمله این ابزارها می‌توان Midjourney را نام برد.

ساخت لوگو و علامت تجاری برندها

طراحی لوگوهای خاطره‌انگیز امری ضروری برای ایجاد هویت برند است. اما استخدام طراحان حرفه‌ای بسیار گران است و طراحی لوگو توسط خودتان نیز اگر مهارت لازم را نداشته باشید، شدیدا دشوار خواهد بود.

خبر خوب اینکه با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید طی تنها چند دقیقه، یک لوگوی حرفه‌ای بسازید. برای این کار، باید بسته به رنگ، سبک و نمادهایی که قرار است در طرح استفاده کنید، دستورات را به ابزار ای آی بدهید. البته علاوه بر لوگو، ساخت دیگر دارایی‌های مربوط به بیزنس نظیر کارت ویزیت، سربرگ و تصویر برای رسانه‌های اجتماعی نیز وجود دارد.

از جمله این ابزارها شامل Looka و Logo.ai و Design AI هستند.

logo-samandehi