دوشنبه، 06 خرداد 92 - 10:28
سوفوس

 

سوفوس

سوفوس

سوفوس. ممکن است تاکنون کمتر نام مجموعه محافظتی یا آنتی ویروس سوفوس به گوش شما خورده باشد. ولی مطمئناً پس از مطالعه این مطلب بر اینکه تاکنون از آن استفاده نکرده اید حسرت خواهید خورد.

سوفوس نام یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده سخت افزار و نرم افزارهای محافظتی و ارائه دهنده راه حلهای محافظتی جهت مبارزه با ویروسها، جاسوس افزارها و بد افزارها و هکرها با سابقه ای بیش از ۳۰ سال در دنیا می باشد. سوفوس جزو شرکای تجاری غولهای شبکه و کامپیوتر جهان مانند Cisco، Apple ، Hp، NetApp، EMC، Lenovo، IBM، Citrix و … می باشد. مشتریان سوفوس در جهان در ۱۵۰ کشور گسترده شده و شمار آنها به بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر خانگی و ۱۰۰ میلیون کاربر شرکتی می رسد. شاید هنوز این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا چنین آوازه ای هنوز به ایران نرسیده است. سیاستهای سوفوس در خاور میانه بر این بوده که در مکانهای محدود نمایندگیهای خاص جهت فعالیتهای خاص اعطا کند. یعنی نمایندگیهای سوفوس طبق سیاستهای فروش سوفوس عمدتاً بر فروش در سطوح بالای شرکتی تمرکز داشته و پی آیند پیروی از این سیاستها رزومه ای باور نکردنی از مشتریانی است که به ندرت کسی یافت شود که نام آنها را نشنیده باشد. از جمله مشتریان قدیمی و همیشگی سوفوس شرکتهایی چون سیسکو (بزرگترین تولید کننده قطعات سخت افزار و شبکه در دنیا)، کوکا کولا، اتومبیل سازی فورد امریکا، توشیبای ژاپن، فوجیتسوی ژاپن، نینتندو بزرگترین کمپانی تولید کننده بازیهای رایانه ای در دنیا، دانشگاه هاروارد انگلستان، جشنواره فیلم کن فرانسه و بسیاری دیگر از بزرگان صنعت در دنیا که تعداد آنها از هزاران مشتری فراتر می رود.

کیفیت

آزمایشگاه های معتبری در دنیا وجود دارند که در دوره های زمانی مشخص محصولات آنتی ویروس مختلف دنیا را بر اساس پارامترهای استاندارد با یکدیگر مقایسه کرده و بر اساس نتایج بدست آمده جوایز و گواهی های خاصی به شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای محافظتی اعطا می کنند. از جمله این آزمایشگاهها می توان به AVtest، Enex، Cascadia و Gartner اشاره کرد. این آزمایشگاهها برترین محصولات مجموعه های امنیتی و آنتی ویروسهای جهان را بر اساس ۵ پارامتر اصلی یعنی تواناییهای محصول، تاثیرگذاری، کارایی، قابلیت استفاده و پشتیبانی فنی مورد مقایسه قرار می دهند. نتایج بدست آمده از تستهای فوق در سال ۲۰۱۲ نشان داد که نرم افزار مجموعه محافظتی سوفوس در مقایسه با دیگر محصولات مانند سیمانتک، کسپراسکی، مک آفی و ترندمیکرو در رده بالاتری قرار دارد.

جزئیات

محصولات سوفوس در ایران عبارتند از نرم افزار مجموعه محافظتی سوفوس، آنتی ویروس سوفوس، آنتی ویروس مخصوص سیستمهای عامل مکینتاش و آنتی ویروس لینوکس. کامل ترین محصول سوفوس نرم افزار Endpoint یا همان مجموعه محافظتی می باشد. از ویژگیها و فیچرهای این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱-آنتی ویروس: که با کلیه سیستم عاملهای ویندوز،‌ لینوکس، Mac، Unix، و نرم افزارهای مجازی سازگار می باشد.

۲-امنیت وب: اسکن و یافتن بدافزارها و سایتهای مخرب در حین کار و بلوکه کردن آنها.

۳-وب فیلترینگ: کنترل کامل بر فعالیتهای شبکه و اینترنت و جلوگیری از فعالیتهای فیشینگ

۴- Device Control مدیریت پورتهای ورودی و خروجی و حافظه های جانبی

۵- Application Control از شروع فعالیت نرم افزارهای بی اعتبار مانند IMها و P2P ها در سیستم جلوگیری می کند.

۶- Data Controlانتقال اطلاعات در سیستم را زیر نظر گرفته و امکان کنترل جابجایی اطلاعات حساس توسط کاربران را فراهم می سازد.

۷- ارزیابی پچ: سیستم را اسکن می کند. تهدیدات مخرب را یافته و متوقف می نماید.

۸- کنتری دسترسی به شبکه (NAC): سیستم را پیش از اتصال به شبکه از لحاظ امنیت و به روز رسانی ارزیابی می کند.

۹- فایروال: از ورود هکرها و ورودهای غیر مجاز به سیستم جلوگیری می کند.

۱۰- مدیریت: مدیریت کل سیستم در یک کنسول

۱۱-Microsoft Exchange Protection: محافظت در برابر ویروس‌ و اسپم در سرورهای Microsoft Exchange

سوفوس

سوفوس

از جمله قابلیتهای منحصر به فرد مجموعه محافظتی سوفوس ویژگی نظارت رفتاری (Behavior Monitoring) می باشد. این ویژگی بخصوص جهت شرکتهای بزرگ با اهمیت اطلاعات بالا بسیار کارایی دارد. با داشتن این ویژگی نرم افزار امنیتی سوفوس بخشهای استراتژیک سیستم شما مانند رجیستری یا درایوهایی که اطلاعات امنیتی یا مالی شما بر روی آنها قرار دارد را به صورت لحظه به لحظه مورد شناسایی و نظارت قرار می دهد و امکان هرگونه جابجایی و تغییر یا کپی برداری از اطلاعات را ناممکن می سازد. این ویژگی رفتار سیستم را به دقت تحت نظر می گیرد. در صورت رخ دادن هر گونه اتفاق غیر معمول در بخشهای حساس مثل تغییر نام یا افزوده شدن اطلاعاتی به رجیستری (که معمولاً توسط ویروسها و جاسوس افزارها انجام میشود) این فرآیند را بلوکه کرده و از انجام آن جلوگیری می نماید. همانطور که می دانید ویروسهای جدید دیگر کمتر به تخریب سیستم شما در اولین مرحله اقدام می کنند. وظیفه اول این ویروسها ابتدا دزدیدن اطلاعات حساس شما (از طریق نشستن در رجیستری، یا بخشهای حساس دیگر با نامهای مشابه فایلهای اجرایی و یا dll) و سپس تخریب سیستم عامل و یا خود پاکسازی می باشد. ویروس Flame از جمله این ویروسها بود. بنابراین آنتی ویروس یا مجموعه محافظتی ای در مبارزه با این تهدیدات سربلند خواهد بود که ساز و کاری داشته باشد که ورود این تهدیدات را در ابتدا شناسایی کرده و آنها را نابود گرداند. ویژگی منحصر به فرد  نظارت رفتاری سوفوس این امکان را فراهم می آورد.

سوفوس

سوفوس

اولین و تنها دارنده پنل فروش نمایندگی محصولات و راه حلهای محافظتی

مجموعه ایران سوفوس به نمایندگی از سوفوس اقدام به ارائه تنها پنل نمایندگان فروش محصولات محافظتی نموده است. نمایندگان ایران سوفوس یا استفاده از این پنل کاربری به قابلیتهای منحصر به فردی دست پیدا خواهند کرد. پنل نمایندگان سوفوس قابلیت تولید لایسنس جهت کاربران نهایی را برای نماینده میسر می سازد. از جمله ویژگیهای این پنل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

-امکان تولید لایسنس انواع محصولات جهت کاربران نهایی برای نماینده.

-امکان پشتیبانی لحظه به لحظه کاربران در خصوص وضعیت بروزرسانی های محصول

-امکان ارتباط مستمر دو سویه با کاربران نهایی از کانال پیام کوتاه و ایمیل از طریق پنل.

-امکان خرید لایسنس از مجموعه ایران سوفوس بدون مراجعه و یا حتی تماس تلفنی با مجموعه.

-امکان ایجاد فروشنده و مدیریت لایسنس های ایجاد شده توسط فروشنده در پنل

-امکان ایجاد فایل بوتیبل آنتی ویروس با آخرین آپدیت ها

-امکان ازاطلاع رسانی فعالیت نمایندگان (گزارش ورودها به پنل، ایجاد لایسنس توسط فروشندگان و …)

-ارسال پیامک و ایمیل برای فروشنده در موقع غیر فعال شدن و فعال شدن هر یک از لایسنس ها

-مدیریت شارژ لایسنس ها

-ایجاد کدپیگیری محصول توسط نماینده برای فروشندگان در زمان تولید لایسنس

-انتقال وجه بین نمایندگان جهت افزایش اعتبار

-گزارش از زمان انقضای لایسنس ها

امکانات فوق برای اولین بار در ایران برای فروشندگان لایسنس های آنتی ویروس صرفا خاص محصولات امنیتی سوفوس آماده واگذاری به فروشندگان می باشد. دارندگان این نرم افزار به راحتی می توانند امکانات تولید و پشتیبانی لایسنس های محصولات امنیتی سوفوس را به همراه امکان ایجاد بازاریاب در اختیار داشته باشند. گزارشات کامل این نرم افزار در امور مالی و گزارشات به روزرسانی لایسنس ها و همچنین امکان تغییر تنظیمات نرم افزارهای نصب شده بر روی سیستم کاربران از از امکانات منحصر به فرد این نرم افزار می باشد. پس از کلیه توضیحات بالا این مژده را به کلیه هموطنان و کاربران حرفه ای کامپیوتر  می دهیم که نمایندگی انحصاری ارائه محصولات سوفوس در ایران تحت نام مجموعه ایران سوفوس شروع به فعالیت کرده است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات مربوط به محصولات ارائه شده توسط ایران سوفوس  و یا دانلود نسخه ۳۰ روزه و یا ثبت سفارش و خرید به سایت www.iransophos.ir  مراجعه نمایید

logo-samandehi