یکشنبه، 01 تیر 93 - 10:37

 

سرویس AD در واقع یک لیست است (مانند فاکتور فروش ،لیست تلفن) که در آن اطلاعات Domain و شبکه (مانند کامپیوترها ،کاربران،چاپگرهاو…) گنجانده شده است. اگر این اطلاعات را به شکل لیست تهیه کنید ،می توانید راحت تر به آنها دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده کنید . به عنوان مثال از لیست متوجه می شوید که یک چاپگر کجا قرار دارد و سریعا به آن دسترسی پیدا می کنید. در واقع یک ابزار دسترسی سریع به اطلاعات و منابع شبکه می باشد.سرویسAD به شما امکان میدهد تا به راحتی منابع موجود در شبکه را جستجو و به آن دسترسی پیدا کنید.

Windows Server Active Directory v black logo_2

مشخصات یکAD خوب

  1. Centeralization :اطلاعات را متمرکز می کند ،یعنی برای دسترسی به یک سری اطلاعات نیاز به جست و جوی در مکان های مختلف نباشد.
  2. Scalability :وقتی امکانات شبکه زیاد میشود یا به عبارت دیگر AD بزرگ میشود باید بتواند با آن گسترش کنار بیاید و سرعت آن کاهش پیدا نکند همچنین مانند سابق پرسش ها را سریعا جواب دهد، مثلا یک چاپگر خاص کجا قرار دارد.
  3. Standardization :بر اساس استانداردهای موجود دنیا تدوین شده باشد.
  4. Extensible :پذیرای افزایش قابلیتها باشد.هر برنامه ای که به سیستم عامل اضافه میشود ،ممکن است بخواهد خودش به AD یک سری موضوعات و قابلیت ها اضافه و از آنها استفاده نماید در نتیجه AD باید پذیرای افزایش قابلیت ها باشد.
  5. Separationofphysicalnetwork :باید ساختار فیزیکی شبکه را از ساختار منطقی آن جدا کند و این هدف اصلی طراحی شبکه است ،چون لازم نیست کاربر بداند امکانات فیزیکی شبکه در کجا قرار دارد تا از آنها استفاده نماید.
  6. Security :امنیت در ذخیره اطلاعات و همچنین دسترسی به اطلاعات باید در AD وجود داشته باشد

محمدرضا همتی شرکت ارتباطات کوه نور mrhemati_fanava@yahoo.com

logo-samandehi