چهارشنبه، 13 دی 02 - 06:25

 

وزیر کشور اعلام کرد که افتا، سازمان پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات موظف هستند که با موضوع هک‌های سایبری برخورد و امنیت سایبری را پیگیری کنند.«احمد وحیدی»، وزیر کشور، در واکنش به ماجرای هک اخیر یک پلتفرم بومی و افشای اطلاعات کاربران گفت چند دستگاه موظف هستند که با موضوع هک‌های سایبری برخورد و امنیت سایبری را پیگیری کنند.

او افتا، سازمان پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات را در حوزه امنیت سایبری، مسئول دانست و اعلام کرد که آن‌ها دستورات و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند: «مهم است آن‌هایی که این اطلاعات [داده‌های مردم] را دارند، مطابق دستورالعمل‌ها، خودشان را تقویت کنند و ایمنی اطلاعاتی که نزدشان است، تأمین نمایند.»وحیدی همچنین اشاره کرد: «اخیرا چنین اتفاقی افتاد که اتفاق خوبی هم نبود و سازمانی هم که مورد حمله قرار گرفته بود این موضوع را تایید کرد.»ساعات پایانی روز ۹ دی ماه، یک گروه هکری از هک اسنپ فود و دستیابی به اطلاعات این پلتفرم خبر داد. در ساعات آغازین ۱۰ دی ماه، اسنپ فود با انتشار بیانیه ای هک را تأیید و مسئولیت آن را پذیرفت.

هکرها این اطلاعات را به قیمت ۳۰ هزار دلار معادل یک و نیم میلیارد تومان برای فروش گذاشته بودند. اسنپ فود هم در بیانیه خود اعلام کرد حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار داده‌های کاربران، از طریق مذاکره با این گروه هکری، خواهد کرد. پس از آن نیز اسنپ فود و هکر به شکل جداگانه به دیجیاتو تایید دادند که اطلاعات هک شده، تاکنون فروخته نشده و قرار هم نیست به فروش برسد. این موضوع ظاهراً حکایت از توافق میان طرفین برای عدم انتشار اطلاعات دارد.

logo-samandehi