یکشنبه، 24 مرداد 95 - 05:48

در حالی که یکی از گلایه‌های همیشگی کاربران اینترنت در ایران کم‌فروشی اینترنت از سوی اپراتورها و مطلوب نبودن کیفیت اینترنت بوده است حالا اما ورق برگشته و مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران

مشکل اختلال در کیفیت اینترنت این شرکت را در نوع مصرف تعدادی از مشترکان خاص مخابرات دانسته که به صورت نامتعارف از پهنای باند اینترنت استفاده می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود سایر کاربران نتوانند به میزان مناسب از اینترنت استفاده کنند. البته این مشکل سایر اپراتورها نیز هست و گفته می‌شود هریک راهکاری برای آن اندیشیده‌اند.

اما در این که برخی کاربران کاری جز دانلود کردن از اینترنت ندارند و حق دیگران را ضایع می‌کنند، شکی نیست اما آیا به واقع می‌توان بر کسی که قرارداد نامحدود منعقد کرده است خرده گرفت که چرا به شکل نامحدود از اینترنت استفاده می‌کند؟ اساسا آیا این کاربران خود اطلاعی از آنچه که”خسارت مالی به شرکت‌ها” و تضییع حقوق سایر مشترکان یاد می‌شود اطلاع دارند و اصولا شاید سوالشان این باشد که چرا نباید به شکل نامحدود از اینترنت استفاده کنیم، وقتی که اینترنت را به صورت نامحدود خریداری کرده‌ایم؟ آیا این استدلال که برخی کاربران با استفاده نامتعارف باعث افت کیفیت سایر مشترکان اینترنت می‌شوند نافی مسوولیت اپراتورها در قبال سایر مشترکان است؟

به هر روی شاید ارایه اینترنت پرسرعت تاکنون نوعی ترفند تبلیغاتی به شمار می‌آمده است که اپراتورها به کار می‌گرفتند و در عمل هم با راهکارهای فنی سرعت واقعی را به کاربران ارایه نمی‌دادند. حالا اما با مصوبه جدید وزارت ارتباطات، اینترنت نامحدود حذف شده است.

اما در پایان تنها مساله‌ای که باقی می‌ماند، باز هم کیفیت اینترنت مشترکان، بعد از مصوبه مذکور است. به این معنی که حالاکه دیگر کاربری نمی‌تواند با دانلود نامحدود حق سایرین را به قول مدیران اپراتورها، تضییع کند، می‌توان حداقل منتظر بهبود سرعت و کیفیت اینترنت بود یا آنکه با اقداماتی ایجاد این محدودیت جدید باز هم به نفع اپراتورها تمام می‌شود؟

(منبع:عصرارتباط)

logo-samandehi