یکشنبه، 21 شهریور 95 - 10:04

 

اتوکام ۲۰۱۶ نمایشگاه اتوکام ۲۰۱۶ با چه رویکردی قرار است برگزار شود؟

از سالهای گذشته همواره این تفکر وجود داشته که همه نمایشگاه هایی که به نوعی با اتوکام در ارتبـاط می باشند تجمـیع و به صـورت همـزمان بـرگـزار شود که در سال جـاری با تـوجه به تفاهم نامه ای که بین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان و مجریان نمایشگاه های مخابرات و جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال منعقد گردید مقرر شد هرسه رویداد در یک زمان برگزار شود تا آمادگی برای برگزاری یک رویداد ملی در حوزه فناوری اطلاعات طی دوسال آتی در محل جدید نمایشگاههای بین المللی استان فراهم گردد. امسال با توجه به عزم جدی مدیریت استان به اجرا و پیشبرد برنامه های توسعه دولت الکترونیک مقرر شد توجه ویژه به این امر مبذول گردد. همچنین با توجه به امضای تفاهم نامه پردیس تولید محتوای استان، سعی بر این است که استارتاپ ها و سرمایه گذاران این حوزه فضای اختصاصی داشته باشند.در نهایت باید گفت رویکرد نمایشگاه امسال ایجاد وفاق و همدلی بیشتر صنفی و افزایش هم افزایی و توسعه نماد قدرت و اقتدار صنفی است.

برگزاری اتوکام تحت دو تیم شورای سیاست گذاری و کمیته اجرایی به چه صورت است؟

با توجه به تصمیم هیات مدیره سازمان و نظر به گسترش حوزه های مختلف نمایشگاه در سال جاری مقرر گردید علاوه بر کمیته اجرایی که در سالهای گذشته مسئولیت اجرای نمایشگاه را برعهده داشت کمیته سیاستگذاری با ترکیب آقایان مهندس سلجوقی از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، دکتر امیدی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، مهندس علوی سرپرست دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری، مهندس کرباسچی رئیس اتحادیه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان و بنده تشکیل و سیاستهای کلان نمایشگاه را مورد بررسی و تصویب قرار دهد.

امسال برای حضور بخش دولتی در نمایشگاه و استفاده از ظرفیت شرکتهای اصفهانی چه تدابیری در نظر گرفته اید؟

با توجه به عزم جدی استاندار محترم در توسعه دولت الکترونیک در استان و تشکیل کمیته فنی توسعه دولت الکترونیک مقرر شد در سال جاری با احصاء پارامترهای توسعه دولت الکترونیک در دستگاهها، تنها دستگاههایی که پیشرفت قابل توجهی در ارایه خدمات الکترونیکی دارند امکان حضور در نمایشگاه را داشته باشند در این رابطه برنامه هایی پیش بینی شده که تا علاوه بر بازدید حداکثری مدیران دستگاه های دولتی استان، بازدیدکنندگانی از دستگاه های دولتی سایر استانها داشته باشیم تا بتوانیم برای حضور بخش خصوصی استان در سایر استانها بازارسازی کنیم چرا که معتقد هستیم توانمندی بسیاری از شرکتهای اصفهانی در حد ارائه خدمت در سطح کشور می باشد.

نظرتان در خصوص همزمانی دو نمایشگاه یکی با رویکرد معرفی و دیگری با رویکرد فروش چیست؟

با توجه به اینکه رویکرد نمایشگاه امسال هم افزایی صنفی کلیه فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد لذا با افزایش مشارکت کنندگان ضروری بود فضای نمایشگاهی افزایش یابد که با همکاری شرکت نمایشگاهها سالن جدیدی به فضای نمایشگاهی اضافه شد و مقرر گردید تقسیم بندی فضاها به گونه ای انجام شود که تداخل کاری بوجود نیاید و مشارکت کنندگان بتوانند از نمایشگاه حداکثر استفاده را داشته باشند.

با توجه به شرایط بازار و رکود موجود پیش بینی شما از حضور مشارکت کنندگان چگونه است؟

با توجه به افـزایش تنوع حـوزه های نمایشـگاه و امیـدی که در خصوص پیشبرد طـرح های مختـلف استان مانند توسعه دولت الکترونیک،توافقنامه ایجاد مراکز تولید محتوا و شتاب دهی، توسعه فیبر نوری شهرداری ایجاد شده است، امیدواریم فعالین حوزه های مختلف فناوری اطلاعات وارتباطات اقبال جدی به این نمایشگاه داشته باشند.

با توجه به لغو تحریم ها بالاخره در نمایشگاه اتوکام شاهد حضور شرکت یا شرکتهای غیرایرانی خواهیم بود؟

همانطور که مطلع می باشید هنوز مسائل تحریم ها به صورت کامل حل نشده و احتمالا شرکتهای خارجی برای حضور در نمایشگاه در حال ارزیابی شرایط فروش محصولات و خدمات هستند ولی ما با جدیت پیگیر این هستیم که شرکتهای خارجی که علاقمند به سرمایه گذاری در بازار ایران هستند در نمایشگاه حضور یابند.

با توجه به اینکه در سالهای اخیر،نظرات مشارکت کنندگان بصورت کامل در عصرارتباط چاپ شده است.آیا امسال شاهد رفع نواقص خواهیم بود؟

ما در هر سال نواقص مطرح شده را بررسی نموده و تلاش می کنیم در سال بعد در حد امکان موارد را برطرف کنیم امسال نیز هماهنگیهای لازم با شرکت نمایشگاهها بعمل آمده که مشکلات به حداقل برسد.

سمینارها و میزگردها تخصصی امسال نیز برگزار میشود؟

امسال نیز مانند سالهای گذشته درهر روز یک سمینار تخصصی خواهیم داشت که امیدواریم سمینارها با کیفیت بالا و حضور قابل توجه مخاطبین برگزار شود.

روند کلی حضور در اتوکام ۲۰۱۶ به چه صورت است؟

پیش ثبت نام از پانزدهم شهریور ماه آغاز می گرددو مشارکت کنندگان عزیز می توانند در سایت www.autocom.ir نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که کلیه اطلاعات مربوط به نمایشگاه در سایت فوق الذکر موجود می باشد.

اتوکام ۲۰۱۶ در صبح دایر خواهد بود؟

با توجه به بررسی های انجام شده و دریافت درخواست از مشارکت کنندگان، پیگیر دایر بودن نمایشگاه در صبح روزهای شنبه و یکشنبه ۲۲ و ۲۳ آبانماه خواهیم بود.

logo-samandehi