شنبه، 24 بهمن 94 - 01:45

 

مهندس وحید حیدریان در برنامه مردم و مسؤولین صدای مرکز اصفهان با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر شهرها با  چالش هایی شامل آلودگی های محیط زیست، افزایش تقاضا برای منابع محدود،  مشکلات و معضلات پیچیده ترافیک و حمل و نقل و…  رو به رو بوده و با توجه به معضلات عنوان شده، چاره ای جز  استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت رفع این چالش ها نداریم و این یک واقعیت است که برنامه ریزان و متولیان شهری باید به آن ایمان بیاورند.

مدیرعامل 6

وی تصریح کرد: شهرداری به عنوان یک دستگاه اجرایی بزرگ با بیش از ۳۰۰ وظیفه مختلف ارتباط بسیار زیادی با زندگی شهروندان دارد و اگر ما بتوانیم خدمات این نهاد را در کوتاه ترین زمان و بالاترین کیفیت ارائه نماییم، مطمئناً رضایت عموم مردم را به همراه خواهد داشت.

وی مسؤولیت سنگین اجرای برنامه های شهرداری اصفهان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را بر عهده سازمان فاوا شهرداری عنوان کرد و گفت: این سازمان در سال ۱۳۷۰ با هدف تسریع و تسهیل امور شهروندان  تأسیس شده و در این مدت تلاش مدیران و کارشناس سازمان در جهت تحقق اهداف خرد و کلان با توجه به بیانیه ماموریت و چشم انداز سازمانی بوده است.

مدیرعامل سازمان فاوا در ادامه اضافه کرد: سعی ما در سازمان این است که با ایجاد زیرساخت های مناسب، فرایند های شهرداری را خودکار نموده و خدمات شهرداری را به صورت الکترونیکی ارائه نماییم.

وی در این زمینه به برنامه های فناوری اطلاعات و ارتباطات  شهرداری طی سال های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اهداف کلان سازمان فاوا شهرداری اصفهان برنامه جاری ۵ ساله  ایجاد شهر پایدار هوشمند است که ذیل آن استراتژی ها و پروژه هایی تعریف و جهت اجرا برنامه ریزی شده است.

وی از آمادگی شهرداری اصفهان و سازمان فاوا جهت دریافت طرح ها و پیشنهادات شهروندان در این حوزه خبر داد و گفت: مدیریت مطالعات و پژوهش شهرداری مستقر در معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان هر ساله عناوین طرح های مطالعاتی و دانشگاهی مورد نیاز را در درگاه الکترونیکی شهرداری اطلاع رسانی می نماید.

حیدریان اضافه کرد: همه ساله تعدادی از پروژه های شهرداری در حوزه فاوا برگرفته از نتایج همین طرح ها است که توسط پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان عزیز ارائه شده است.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی واحد امور مشتریان در سازمان فاوا یادآور شد: اخیراً در سازمان فاوا واحدی تحت عنوان مدیریت امور مشتریان تشکیل که پاسخگوی کارکنان شهرداری و شهروندان عزیز می باشد و در این زمینه اگر مردم طرح هایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارند می توانند با شماره ۳۶۶۲۸۰۶۲ تماس گرفته و با همکاران ما در این واحد در میان بگذارند.

 

 

logo-samandehi