یکشنبه، 18 بهمن 94 - 10:25

 

محمدجواد امیدی عصر شنبه در شورای اداری استان اصفهان اظهار داشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات محور اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور است و به عنوان محور پیشرفت شناخته می شود.وی افزود: از طریق ارتباطات افزایش دسترسی به خدمات و بسترسازی برای کسب و کار جدید محقق می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان اصفهان بیان داشت: جایگاه هر کشور در عرصه رقابت بین المللی بر اساس شرایط موجود و آمادگی زیرساخت‌ها، قوانین ومقررات این عرصه، میزان بهره گیری از شرایط موجود و تاثیر استفاده از زیرساخت ها در شرایط اقتصادی و اجتماعی کشورهای مختلف سنجیده می شود.

1947296

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل و سرمایه ارزشمند نیروی انسانی در کشور جایگاه فعلی ایران جای پیشرفت زیادی دارد و بر این اساس در برنامه‌ریزی‌های کشور نیز به این مسئله به خوبی توجه شده است و باید و نبایدها وشاخصه‌های لازم تدوین شده اما نیازمند توجه ویژه برای اجرایی شدن است.

امیدی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی این عرصه به وظایف خود عمل می‌کند، اظهار داشت: باید به این نکته توجه کنیم که ارتقای جایگاه ملی نیازمند ورود دستگاه های مختلف و ارتباطات و همیاری میان دستگاه‌ها است.

وی اضافه کرد: استانداری به عنوان دستگاهی که عملکرد فرابخشی دارد نقش بسیار موثری در توسعه عرصه ارتباطات دارد که امیدواریم در این راستا بیشتر به ما کمک کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در میان استان‌های دیگر حدود شش درصد جمعیت را دارد اما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حدود ۱۰ درصد افراد هستند، اظهار داشت: بخش خصوصی توانمند و قوی و دارای برنامه‌های چشمگیر است و باید به ما در این بخش کمک کند.

حمایت از بخش خصوصی با ایجاد بازار خوب امکان پذیر است

وی افزود: حمایت از بخش خصوصی با ایجاد بازار خوب امکان پذیر است که این مسئله اکنون از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های خصوصی است.

امیدی با اشاره به اینکه شهرک علمی تحقیقاتی و مرکز رشد ICT در اصفهان بستر خوبی برای رشد و شکل‌گیری بخش خصوصی است، گفت: رقم پروژه‌هایی که در یک سال گذشته تاکنون در حوزه ارتباطات انجام شده ۸۱۶ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ارائه اینترنت پهن باند روستایی در دستور کار قرار دارد که امروز صبح در یک روستا این امکان ایجاد شد، اضافه کرد: شرکت ارتباطات اصفهان ایجاد زیرساخت‌های توسعه پهنای باند اینترنت دیتا، توسعه شبکه انتقال در مراکز مختلف شهرستان‌های اصفهان، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های برق را در دستور کار دارد و شبکه ملی فیبر نوری نیز آماده بهره‌برداری در استان اصفهان است.

logo-samandehi