چهارشنبه، 16 تیر 00 - 06:01

 

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول یکی از افرادی است که نامش این روزها بسیار شنیده می‌شود و از او به عنوان گزینه احتمالی تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم نام برده می‌شود. اخوان که متولد ۱۳۵۷ در بهاباد یزد است،در دوران تحصیل همواره رتبه عالی را کسب کرده و نامش در صدر فهرست‌ها دیده شده؛ که پیش از این هم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و هم در شورای عالی فضای مجازی و صداوسیما. گرچه این روزها نام اخوان در میانه گزینه‌های ورود به دولت شنیده می‌شود؛ اما او مخالفان و رقبایی نیز دارد که تلاش می‌کنند گزینه خود را به وزارت برسانند.

سوابق مهدی اخوان بهابادی

از مهم‌ترین سوابق مهدی اخوان بهابادی می‌توان به مواردی چون رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، معاون آموزش و پژوهش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین و رئیس هیئت‌مدیره همراه اول اشاره کرد. همچنین مدیرعامل همراه اول دانش آموخته رشته برق (گرایش مخابرات) در مقطع دکترا از دانشگاه تهران است.

از عناوین مهمی که مدیرعامل جدید اپراتور اول تلفن همراه کشور به دست آورده است می‌توان به کسب رتبه اول کنکور سراسری سال ۱۳۷۵، کسب رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۷۸، کسب رتبه اول المپیاد دانشجویی برق کشور در سال ۱۳۷۹، انتخاب به عنوان دانشجوی نمونه سال کشور در سال ۱۳۷۹، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی با کسب رتبه اول دانشکده فنی دانشگاه تهران (در میان تمامی رشته‌ها) در سال ۱۳۷۹، به اتمام رساندن دوره کارشناسی ارشد در یک سال و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد با کسب رتبه اول دانشکده فنی دانشگاه تهران (در میان تمامی رشته‌ها) در سال ۱۳۸۰، برگزیده طرح ۱۱۰ جوان نمونه کشور در سال ۱۳۸۱، معرفی به عنوان برگزیده علمی ربع قرن کشور در سال ۱۳۸۲ از سوی دولت و عضو هیئت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ اشاره کرد.

سایر مقالات مرتبط :

گزینه های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات : عیسی زارع پور

گزینه های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات : رضا تقی‌پور

گزینه های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات : بیژن عباسی آرند

گزینه های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات : جمعی از کارآفرینان و مدیران دولتی

گزینه های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات : سیدابوالحسن فیروزآبادی

گزینه های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات :مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول

 

باید دید آیا ابراهیم رئیسی سکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به او می‌سپارد یا خیر.

 

logo-samandehi