پنجشنبه، 20 آبان 95 - 03:56

img_9829

جناب آقای دکتر رجالی در ابتدا توضیحاتی در خصوص تاریخچه GNAF و کاربردهای آن ارائه نمایید:

مفهوم فایل نشانی ملی مکان مرجع شده جی نف از اواسط تا اواخر دهه ۱۹۹۰ توسط شرکت PSMA استرالیا و برخی دیگر از سازمان ها در این کشور مطرح شده و توسعه یافته است.پس از انجام تحقیقاتی قابل توجه،ازجمله یک مطالعه آزمایشی گسترده در سال ۱۹۹۱،GNAF برای اولین بار توسط شرکت PMSA استرالیا و با پشتیبانی دولت های ایالتی و منطقه ای ،پست استرالیا و کمیسیون انتخابات استرالیا و با تولید مجموعه داده نشانی در ماه آوریل سال ۲۰۰۴ انتشار یافت. GNAF در حقیقت شاخص معتبری از نشانی های مکان مرجع در سطح کشور استرالیا است.این مجموعه داده شامل بیش از ۱۲٫۶ میلیون نشانی تایید شده است.هریک از نشانی ها با دقت بالا اعتبار سنجی شده و شامل جزییاتی همچون محله ،نام معبر،شماره پلاک و مختصات جغرافیایی منحصر بفرد ملک می باشد.
GNAF از طریق ایجاد ارتباط بین داده های متنی و مکانی نشانی های معتبر،دوباره کاری ها و خطاهای مرتبط با نشانی های جعلی و باطل را حذف نموده و یا کاهش داده است.
GNAF امکان بررسی و صحت سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می سازد.هر نشانی که در GNAF ایجاد شده ، بین چند نشانی همسان در برابر مجموعه داده مکانی مربوطه مقایسه می شود تا بدین ترتیب یک قطعه ملکی،معابر و یا موقعیت مکانی آن نقطه و وجود یا عدم وجود صحت سنجی و راست آزمایی گردد و همچنین کیفیت نشانی آن سنجیده می شود.پایگاه GNAF دارای مزایای بسیاری از جمله افزایش کارایی،افزایش دقت و داده های قابل اطمینان می باشد.
به واسطه ایجاد و راه اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی های فیزیکی حاصل خواهد شد که از مزایای بالقوه آن برای دولت ، بخش خصوصی و جامعه می توان به بهبود تجارت،جلوگیری از جرم و جنایت،پاسخ های اورژانسی،ارتقای سیاستگذاری عنوان نمود.

آقای دکتر چرا اجرای طرح جی نف برای کشور اهمیت دارد؟

کسب و کار مبتنی بر داده های مکان محور ناظر بر عرضه اطلاعات اماکن و املاک به طیف گسترده ای از متقاضیان است.داده هایی که از طرق گوناگون از جمله پیمایش(ممیزی)گردآوری ضمنی،داده کاوی و نظایر آنها گردآوری ،طبقه بندی ،پالایش و پردازش می شود و متناسب با نیاز متقاضیان گروه بندی و عرضه می گردد.

-ماموریت هایی که در انجام این طرح تعریف شده است،چیست؟

۱-ایجاد پایگاه داده های مکانی با اعتماد پذیری بالا
۲-ارائه خدمات مربوط به نشانی استاندارد مکانی ملی
۳-تامین زیر ساخت دادهای-جغرافیایی برای خدمت رسانی در امور مربوط به اماکن و املاک شهری و روستایی –تبصره ۲ ماده ۱۲ آیین نامه GNAF
۴-تبادل الکترونیکی استعلام های مربوط به اماکن و املاک به منظور حسن اجرای مفاد تبصره مذکور

پیش نیازها ، الزامات و مفروضات پروژه را عنوان نمایید:

قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی ده رقمی به کلیه اتباع ایرانی مصوب ۲۴/۰۲/۷۶ ، ماده ۴ قانون مدیریت خدمات کشور،آیین نامه توسعه دولت الکترونیک مصوب شورای عالی فناوری اطلاعات به شماره ۱۴۵/۲۰۰ مورخ ۱۱/۰۶/۹۳ ، آیین نامه اجرایی طرح نشانی استاندارد مکانی ملی (GNAF) مصوب شورای عالی فناوری اطلاعات.

در خصوص پروژه ملی GNAF در استان اصفهان و اقدامات صورت پذیرفته توضیحاتی ارائه نمایید.

با توجه به اینکه کارگروه ملی GNAF در کشور تشکیل گردیده ، پیرو آن کمیته تخصصی استانی GNAF نیز در استان نیز به ریاست مهندس سیستانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تشکیل گردیده و اینجانب به عنوان مدیرکل پست استان اصفهان سمت دبیری این کمیته را بعهده دارم. تاکنون چهار جلسه کمیته فوق تشکیل گردیده و در خصوص مسائلی از جمله تهیه نقشه های پارسل بندی شهری،نصب پلاک آبی و همچنین کدپستی ده رقمی و بخصوص اصلاح معابر بی نام استان پیگیری های لازم بعمل آمده است.
در همین راستا به دعوت شورای اسلامی شهر اصفهان و در جلسه کمیسیون شهرسازی ، معماری و عمران این شورا حضور یافته و درخصوص وضعیت بهنگام سازی اطلاعات کدپستی ده رقمی،نصب پلاک و معابر بی نام شهر اصفهان توضیحاتی برای حاضرین ارائه گردید و همچنین به اهمیت این موضوعات در پیاده سازی پروژه ملی GNAF که از پروژه های اقتصاد مقاومتی می باشد تاکید مجدد گردید.
در این جلسه مقرر گردید با توجه به بهنگام سازی بانک اطلاعات کدپستی ده رقمی توسط شرکت ملی پست ، برنامه ریزی لازم جهت نصب پلاک کدپستی ده رقمی و نام گذاری معابر توسط سازمان زیباسازی و معاونت خدمات شهری شهرداری صورت پذیرد.
همچنین با عنایت به دعوت شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت هفته جهانی پست ،اینجانب به همراه ،معاون فنی،رئیس دفتر بازاریابی و رئیس کدگذاری در مورخ ۹۵/۸/۱ در یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان شرکت نموده وضمن ارائه گزارش مبسوطی از تاریخچه پست.روزجهانی پست و تصویب قانون اساسنامه شرکت ملی پست ج.ا.ا ، پروژه اقتصاد مقاومتی GNAF و همچنین استعلامات میان دستگاهی ، جهت حاضرین ارائه گردید.

logo-samandehi