چهارشنبه، 03 اردیبهشت 93 - 02:14

 

lytro-illum-light-field-camera

اگر شما هم اهل تصویر برداری باشید حتما می‌دانید که فوکوس کردن یکی از اصول خیلی مهم و پایه ای است. چند وقت اخیر در اسمارت فون‌ها نیز شاهد آن بوده ایم که قابلیت تعویض فوکوس انجام شده، به دوربین آن‌ها اضافه شده است. بیایید کمی از اسمارت فون‌ها فاصله بگیریم. ایده‌های اولیه تعویض فوکوس توسط چند شرکت کوچک بوده و بعد از آن فراگیر تر شده است. دوربین Lytro زمانی که عرضه شد، تعویض فوکوس یکی از قابلیت‌ها مهم آن به شمار می‌آمد. آیا شما تا به حال از قابلیت تعویض فوکوس استفاده کرده اید؟ اگر جواب شما خیر است پس بیاید با هم به صورت زنده این قابلیت را امتحان کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

در ابتدا کمی از مشخصات فنی آن به شما بگوییم. لنز این دوربین دارای زوم اپتیکال است که میتواند ۸ برابر بزرگنمایی را انجام دهد(۲۵۰mm-30). علاوه بر این دیافراگم f/2.0 قابلیت ثبت سریع تصاویر را به این دوربین آورده است. تصویر زیر نمونه تصاویر گرفته شده با این دوربین است البته در کیفیتی پایین تر ولی با امکان تعویض فوکوس! کافیست نشانه گر ماوس خود را حرکت دهید و بر روی سوژه مورد نظر ببرید.

این دوربین حتی این امکان را بوجود می‌آورد تا بعد از عکسبرداری بتوانید نسبت ابعاد تصاویر را نیز تغیر دهید. قرار است با قیمت ۱۴۹۹ دلار عرضه شود. اگر این دوربین و طراحی آن نظر شما را جلب کرد پس منتظر بمانید تا بزودی اطلاعات تکمیلی در رابطه با این دوربین را خدمت شما عرض کنیم.

lytro-illum-side lytro-illum-back

نظر شما در مورد این دوربین چیست؟ آیا قابلیت تعویض فوکوس را یک قابلیت حیاتی می‌دانید؟

logo-samandehi