سه شنبه، 25 شهریور 93 - 08:37

 

دوربین ۷D یکی از بهترین دوربین های کمپانی کانن بود که که مختص عکاسان حیات وحش و ورزشی ساخته شده بود.اکنون پس از ۵ سال انتظار این کمپانی با نسل جدید دوربین افسانه ای ۷D با نام ۷D Mark II به میدان آمده تا باز هم علاقه مندان به عکاسی را شگفت زده کند.۷D Mark II از هر نظر برتر است ، از عکاسی پیاپی ۱۰ فریم بر ثانیه گرفته تا سنسور تصویر ۲۰ مگاپیکسلی هایبرید CMOS، پردازنده ی دوقلوی Digic 6، GPS و بسیاری ویژگی های دیگر.

Canon-EOS-7D-Mark-II-3-620x465

در حالی که چند سال پیش نیکون دوربین های D90 و D300s را با هم ترکیب کرد تا دوربین D7000 از آن ها بوجود بیاید، کانن همچنان بر روند خود اصرار می ورزد. اینکه از یک سو دوربین ۷۰D را داشته باشیم و از سوی دیگر ۷D Mark II، می تواند در نوع خود جالب باشد. ۷D Mark II مثل مدل قبلی، DSLR ی است مجهز به سنسور تصویر APS-C و بدنه ای شبیه و اندازه ی دوربین های سری ۵D که مخصوص عکاسی پرسرعت و شرایط محیطی سخت ساخته شده.

Canon-EOS-7D-Mark-II-620x348

اکنون ۷D Mark II از سیستم فوکوس خودکار ۶۵ نقطه ای کراس تایپ بهره می برد. این سیستم فوکوس خودکار با سنسور نورسنج ۱۵۰ هزار پیکسلی RGB کار می کند تا شبیه به آن چه در ۱Dx دیدیم، یعنی سیستم فوکوس بسیار پیشرفته ی iTR (intelligent Tracking and Recognition) بهره برد.

چیزی که از همه جالب تر می نماید، عکاسی پیاپی ۱۰ فریم بر ثانیه ای این دوربین است. این در حالیست که مدل قبلی می توانست با سرعت ۸ فریم بر ثانیه عکاسی پیاپی کند و نیکون D7100 هم این کار را با سرعت ۶ فریم بر ثانیه انجام می دهد. به هر صورت هرچند که دوربین های ۱Dx و D4s می توانند سریع تر عکاسی کنند، ولی عکاسی پیاپی ۱۰ فریم بر ثانیه با یک دوربین ۱۸۰۰ دلاری هم در نوع خود جالب است.

Canon-EOS-7D-Mark-II-hands-on-product-shot-12-620x445

سنسور تصویر این دوربین از نوع ۲۰ مگاپیکسلی APS-C مجهز به تکنولوژی Dual Pixel AF است. همان چیزی که بر روی ۷۰D هم دیده بودیم. به این معنی که همان فوکوس خودکار بسیار سریع را در مود Live View و هنگام فیلم برداری خواهیم داشت. بعلاوه ی اینکه برای اولین بار در DSLR های کانن، این دوربین می تواند فیلم برداری فول اچ دی را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه انجام دهد.

اگر بخواهیم به دیگر ویژگی ها سر بزنیم، باید گفت که ۷D Mark II دارای GPS داخلی است. نمایشگر بزرگتر ۳.۲ اینچی دارد، از کارت حافظه ی SD پشتیبانی می کند و عمر شاتر آن نیز به ۲۰۰ هزار عکس افزایش یافته است. در ضمن، این دوربین نسبت به مدل قبلی اندکی بزرگتر و سنگین تر است.

کانن ۷D Mark II از ماه نوامبر و با قیمت ۱۷۹۹ دلار بدون لنز و ۲۱۴۹ دلار به همراه یک لنز ۱۸-۱۳۵mm f/3.5-5.6 IS STM عرضه خواهد شد.

منبع : engadget

logo-samandehi