شنبه، 07 تیر 93 - 10:30

 

Arcus Motion Analyzer، انگشتری برای آنالیز حرکات است. یک گجت پوشیدنی که نه تنها حرکات شما حین فعالیت‌های ورزشی را بررسی می‌کند، بلکه می‌توان با دقت بالای آن، ژست‌های حرکتی مفیدی برای استفاده از گوشی، تبلت و سایر وسایل تعریف کرد.دقت بالای آرکس به خاطر استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و دقیقی است که در صنعت هوافضا به کار می‌روند.

انگشتر آرکس با حسگرهای بسیار دقیق

آرکس به عنوان گجت بررسی فعالیت‌های کاربر، بازخورد آنی از حرکات وی ارائه می‌کند؛ لذا در ورزش‌های مختلف کاربرد دارد. توانایی این وسیله فقط به اندازه‌گیری مسافت طی شده هنگام شنا محدود نمی‌شود؛ بلکه با دنبال‌کردن سرعت و محدوده‌ی حرکت دست، بازدهی حرکات جزئی‌تر کاربر را مشخص می‌کند. حتی می‌توان با استفاده از دو انگشتر، حرکت هر دو دست را مانیتور و تحلیل کرد که در ورزشی مثل قایق‌رانی مفید واقع می‌شود.

two-ring-motion-tracking

tow-ring-monitoring

با بررسی حرکات دست در ورزش‌های مختلف مثل تنیس، گلف یا هاکی، اطلاعات آماری مفیدی از فعالیت‌های کاربر به دست می‌آید که شروع تمام آنها، اطلاعات خام حرکتی است که آرکس ارائه می‌کند.

golf-arcus

آرکس به عنوان یک کنترلر حرکتی، با ابزارهای مجهز به بلوتوث ارتباط برقرار کرده و ژست‌های حرکتی انگشتان را منتقل می‌کند. ویژگی جالب این است که آرکس از حالت مالتی-فینگر یا به عبارتی چند انگشتی پشتیبانی می‌کند. در این صورت برای زوم، می‌توان دو انگشتر را در دو انگشت شصت و سبابه قرار داد و انگشتان را به هم نزدیک کرد. درشت شبیه زوم دو انگشتی.

با دقت بالای آرکس می‌توان ژست‌های سه‌بعدی با حرکت انگشت انجام داد و اعمالی مثل چرخاندن اشیاء به صورت سه‌بعدی را در گوشی و تبلت، ممکن کرد.

3d-finger-jestures

حتی شاید در بازی‌های شوتر اول شخص هم بتوان با حرکت انگشتان، شلیک کرد!

arcus-finger-gestures

کاربرد احتمالی دیگر، کنترل کوآدکاپترهاست. با یک دست اِلِویشِن یا حرکت عمودی را انجام داد و با دست دیگر چرخش حول دو محور دیگر را امکان‌پذیر کرد.

quadcopter-control-arcus

سخت‌افزار داخلی و باتری

در مورد باتری نگرانی زیادی وجود ندارد؛ چرا که برای شارژ‌کردن از تکنولوژی شارژ بی‌سیم استفاده شده است. آرکس از استاندارد Qi برای شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و لذا با شارژرهای بی‌سیم مختلف سازگار است.

هنگام شارژ شدن می‌توان پوشش کروی شکل را روی شارژر قرار داد تا به ترک‌بال تبدیل شود؛ Track Ball یا توپک در برخی موس‌ها برای کنترل نشانگر موس استفاده می‌شود. نکته‌ی جالب دیگر این است که در این حالت می‌توان مگنتومتر یا مغناطیس‌سنج انگشتر را تنها با چرخاندن کره‌ی کوچک، کالیبره کرد. با کالیبره‌کردن، دقت حسگر افزایش می‌یابد.

arcus-Qi-compatiblity

آرکس رنگ‌های مختلفی دارد و در رنگ‌های ساده و حتی با سه طرح زیبا تولید می‌شود:

Arcus-colors

آرکس با اپ مخصوص ویندوز، اندروید و iOS عرضه می‌شود که نام آن Arcus AR است. منظور از AR همان واقعیت افزوده است که به کمک حسگرهای دقیق آرکس، عناصر مجازی را به دنیای واقعی اضافه می‌کند.

arcus-ar-app

مقایسه‌ی آرکس با انگشترهای هوشمند که تاکنون کمتر معروف شده‌اند، برتری‌های آن را نشان می‌دهد؛ شارژ بی‌سیم، دنبال‌کردن فعالیت‌هاو پشتیبانی از چند انگشتی از جمله تفاوت‌های بارز است:

arcus-vs-other-rings

[button color=”green” size=”medium” link=”https://www.kickstarter.com/projects/arcus/arcus-motion-analyzer-smartring-with-wireless-char” target=”blank” ]منبع[/button]

logo-samandehi