دوشنبه، 15 دی 93 - 10:54

 

ال جی از اسپیکر های wifi جدید خود در CES 2015 رونمایی کرد

سونوس نام شرکتی است که بالاترین تسلط را بر بازار محصولات صوتی دارد و شواهد حکایت از آن دارد که به این زودی ها رقیبی برای آن پیدا نمی شود.اما این مسأله شرکت های دیگر را از تلاش باز نمی دارد و ال جی یکی از نام هایی است که از مدت ها قبل به این عرصه ورود کرده و امشب از ساخت سه اسپیکر جدید برای مخاطبان خود خبر داد.

کوچک ترین محصول این کمپانی از سری Flow با باتری کار می کند که این مزیت در قیاس با اسپیکر پایین رده سونوس موسوم به Play:1 بسیار مهم است.این اسپیکر که NP8350 نام دارد از نوع ۲۰ واتی است. اما کمپانی سازنده، سه مدل قدرتمندتر دیگر را نیز رونمایی کرده است که از استاندارد وای فای پشتیبانی می کنند و بهترین آنها ۷۰W NP8740 نام دارد.

در مراسم امشب سه ساند بار وای فای دیگر هم از سوی این کمپانی معرفی شدند که عرصه را برای رقابت سونوس دشوارتر خواهند کرد.درست مانند سیستم سونوس می توان اسپیکرهای وای فای ال جی را با ساندبارهای آن جفت یا اصطلاحا پر کرد و تجربه ای دلپذیر از پخش صدای ساراند را ایجاد کرد.اپلیکیشن مورد استفاده برای کنترل این سیستم های صوتی هم برای اندروید ساخته شده و هم برای سیستم عامل iOS و البته نقدهای مختلفی در مورد آن انجام شده است که برخی در ستایش آن و برخی دیگر در باب ایرادات آن منتشر شده اند.

با این حال کمپانی ال جی همواره تلاش داشته تا وجوه تمایز این اپلیکیشن در قیاس با محصول سونوس را به مخاطبان یادآور شود.از جمله این امکانات می توان به قابلیت درخواست ترک و لیست موسیقی از طریق برنامه ارسال پیام Line اشاره نمود. علاوه بر این، اسپیکرهای جدید این کمپانی می توانند تا مسافت یک فوتی کارکردهای تلفن هوشمند شما را به صورت خودکار بر عهده بگیرند.LG_NP8350.0

حال این سوال مطرح می شود که آیا ال جی با ارائه این اسپیکرها می تواند رقیب سرسخت خود را کنار بزند؟ شاید خیر. به زودی آمار مربوط به فروش کریسمس سونوس منتشر خواهد شد که گواهی بر موفقیت آن چه در حوزه سخت افزاری و چه در حوزه نرم افزاری است و تردیدی نخواهد بود که با انتشار این اطلاعات شرایط برای این کمپانی کره ای سخت تر خواهد شد.روشن است که ال جی، سامسونگ و دیگران دوست دارند که مخاطبانشان پیش از خرید اسپیکرهای سونوس نگاهی هم بر محصولات آنها داشته باشند که این خواسته کمی نیست.تا زمانی که قیمت این محصولات مشخص نشود، می توان گفت که شاید انتظار چنین رفتاری از سوی مشتریان بیش از اندازه زیاد باشد.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در اینجا  مشاهده کنید.

logo-samandehi